Advertenties

inhouden 1.6 benzine 1996

Gestart door svenski, 19 januari 2010, 10:19:50

Vorige topic - Volgende topic

svenski

nieuwe katalysator er onder, 300 euro lichter, probleem opgelost

uitlaatspruitstuk  heeft wat kleine scheurtjes, vandaar de uitlaatgaslucht in de auto...........

jackster90

Ik heb een soort gelijk probleem..
ik nam gister een bocht.. ietwat hard en ik hoorde een tik? of iets.. en opeens houd me auto in boven de 3000 touren en maakt veel meer herrie als normaal.. zat zelf aan mijn luchtfilter de denken.. aangezien de motor ook helemaal schoon is gemaakt.(niet door mij zelf)..
ik heb dit eerder gehad en toen na een tijdje goed gassen deed hij weer normaal.. toen was ik met mijn uitlaat op een drempel geknalt(had niet verwacht dat die drempel zo hoog was).
zit ik goed? of zou het ook mn katalysator kunnen zijn?

Mvg, Jacky

matthew

Dat zou idd je katalysator kunnen zijn.

jackster90

Maar het vage eraan is dat ik gister mijn auto pakte.. en voor mijn gevoel maakte hij boven de 3000 touren niet meer geluid en trok hij gewoon zo op als hij normaal ook doet.. heel misschien iets minder..
ik vind het maar een vaag probleem.. zou mijn uitlaat niet los kunnen zitten? dat er soms lucht ontsnapt en hij geen tegendruk krijgt ofiets?

Mvg,

Jacky

matthew

Citaat van: jackster90 op 28 mei 2010, 09:15:50
Maar het vage eraan is dat ik gister mijn auto pakte.. en voor mijn gevoel maakte hij boven de 3000 touren niet meer geluid en trok hij gewoon zo op als hij normaal ook doet.. heel misschien iets minder..
ik vind het maar een vaag probleem.. zou mijn uitlaat niet los kunnen zitten? dat er soms lucht ontsnapt en hij geen tegendruk krijgt ofiets?

Mvg,

Jacky

Hij hoeft ook niet meer geluid te maken.In je kat zitten schottenblokken in,als ze de uitlaatlucht stroom gaan blokkeren(omdat ze los gegaan zijn)gaat de autoinhouden en kun je vaak niet harder dan 100km/u.Ze kunnen ook zomaar weer wel goed gaan liggen en dan doet je auto het dus ook weer goed.

sijm138 (jesse)

ja idd ja dan is het achterste blok in he kat los gekomen ik had het deze week ook hij hielt erg in en was niet vooruit te branden.
ik heb gewoon meteen heel me kat leeg gehaald maar zo komt hij niet door de apk meschien als je je alleen je voorste laat zitten meschien nog wel en het hangt er ook maar vanaf hoe handig je zelf ben.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

jackster90

nou.. mijn auto kwam nog wel degelijk boven de 100 uit..  alleen het duurde wat langer als normaal..  het rare is dat hij ''hoorbaar'' tussen de 2500 en 4000/5000 toeren lucht zuigt alsware.. ik denk valse lucht.. misschien pakkingen? en kan lucht te maken hebben met geluid? anders zijn het straks 2 problemen..

jackster90

Ik snap er niks van.. gister komt er een monteur kijken.. maakt de auto alleen wat meer geluid bij de motor alsof je een dikke hummer hebt..(hand op de uitlaat gehouden is niet lek of iets).. en zn vermogen is weer goed..

beetje vaag allemaal?

jackster90

Zou mijn pakking bij mijn spreidstuk of spreidstuk niet kapot kunnen zijn?
Als je een hand op je uitlaat houd hoor je overigens niet dat hij lek is of iets dergelijks..

matthew

Dan is je pakking ook goed.

Maar als je auto het goed doet op het moment kun je wel gaan zoeken,maar zul je niks kunnen vinden want hij doet het goed.

subzero

Als de motor is schoongemaakt met water kijk dan eens of je luchtfilter niet nat is.

Luchtinlaatbuis schoon?

Vacuum test:klik

En temperatuursensors en bobines enz houden natuurlijk ook niet van water.

jackster90

ja hij doet het goed.. mist misschien wat vermogen.. maar maakt een enorme herrie.. vanaf de motor zelf.. dus helemaal in orde is het ook niet denk je wel?

kan dat te maken hebben met me luchtinlaatbuis? dat hij meer herrie maakt of iets..

matthew

Ga even langs een garage en laat er serieus goed naar kijken,want het blijft zo een beetje vaag allemaal en maar gokken zo,want we aandragen ontkracht je weer.

jackster90

ja indd.. dat gierende geluid.. op die andere topic.. heb ik ook volgens mij:S dus ik dacht.. misschien kan het met elkaar te maken hebben.. misschien tog maar is even goed naar mn auto laten kijken.. want hier baal ik echt van.. is het ene gemaakt.. komt het volgende probleem.. je zou der moe van worden pff...

iig bedankt voor de moeite;)

jackster90

oke.. het gierende geluid wat in die andere topic ook word beschreven dat als je van 3000 toeren je gas loslaat en laat rollen.... is waars. mijn distributie riem of waterpomp of wat er ook in de buurt zit.. iig 1 van die dingen.. het vermogen.. is waarschijnlijk dat mijn koppelings platen een beetje op zijn.. en het geluid.. is nog niet goed naar gekeken.. binnekort even mijn hitteschild eraf halen.. en kijken of ik iets kan zien bij het spreidstuk..

al met al.. een minder leuke grap denk ik=(

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev