Advertenties

inhouden 1.6 benzine 1996

Gestart door svenski, 19 januari 2010, 10:19:50

Vorige topic - Volgende topic

svenski

Hallo, heb een probleem, heb gister een andere Megane gekocht, had een 2 liter, maar die werd me te duur, heb nou een 1.6, testritje gemaakt, geen snelweg gepakt l-........rij ik vanochtend naar m'n werk, blijkt dus dat ik met pijn en moeite net over de 100 kom, als ik vermogen vraag komt het niet, na 3000 toeren houdt het allemaal op......

Voor de rest is er niks raars, geen gebok, gestotter of dat soort gezannik, gewoon geen powerrrr.

heb de zoekfunctie er al op los gelaten, maar niet echt iets duidelijks kunnen vinden.....

iemand een idee?

Ik heb toch 8#@$ geen zeperd gekocht...............   

Dennis Postma

Slangetje van de mapsensor misschien gescheurd? Heb ik des tijds ook een paar keer gehad bij mijn 1.6e, dan houd ik ook behoorlijk in.

Even voor de duidelijkheid:

http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemid=47

svenski

mmm. ok, dat zou een optie kunnen zijn.......mik sowieso straks ff een flesje cleaner bij m'n benzine, dat kan nooit kwaad.......zeker met in het achter hoofd dat er de laatste 6 jaar maar 18000 km met de auto is gereden.......

Ben best handig met auto's maar dan met oldtimers......dit is allemaal erg HighTech hahaha

svenski

heb net ff snel gekeken, dat slangetje is al vervangen, en ziet er goed uit, zag wel dat het koelvloeistof reservoir niet bepaald schoon was van binnen.........

svenski

zie er uit dat de koppakking pas is gedaan, het ziet er vrij nieuw en schoon uit en oranje, distributie is 4000 km geleden al gedaan.....

lijkt me sterk dat het de katalysator is, dan gaat er toch een lampje branden? heb dat al eens met een peug 205 gehad, dat was net of ie stikte........

heb de massa van de accu gehaald, zet hem er straks weer op, wie weet helpt het, dat de computer zich reset....

ik zit niet te wachten op dit gezeik ;(

RobScénic

Toch denk ik idd aan de katalysator. Dat lampje brand alleen als deze te heet is.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

svenski

zou kunnen, heb alles getjekt, Op valse lucht en zo, maar ziet er goed uit, luchtfilter is nieuw.

hij reed op de terugweg een stuk beter, zeker in z'n 2/3, maar wel met een raar gegrom, hoe hoger hij in toeren komt.
heb ook het idee dat het brandstofgebruik hoger is dan normaal, hij stinkt en er hang zo af en toe een lichte uitlaatgaslucht in de auto.........

subzero

Ik verdenk ook de volgende....

Brandstoffilter.
Kvs sensor.
Temperatuursensor inlaatlucht.

Misschien eens laten uitlezen?

matthew

kat dicht moet nieuwe kat onder.

Juist door dat de kat stuk is(blok los)gaat dit in de uitlaatgas stroomlijn liggen en blokt die en dat is rond de 100goed te merken.
Somsligt die weer goed en kun je harder.

svenski

is dat een klus die goed zelf te doen is?......zag dat je een nieuwe hebt voor 130 euro, is het verstandig om daar een nieuwe bevestigingsset bij te kopen?

Rick Santbergen

Dat is een katvervanger. Met dat ding zit er dus geen katalysator meer onder je auto, en ga je problemen met de APK krijgen.
Kan je beter een nieuwe katalysator onder doen.

svenski

ok, dan hoop ik dat dat het ook echt is...........was het maar al lente dan stond m'n geldboom weer in bloei :0

svenski

ben gisteren ff langs m'n vaste garage gereden om ze ff te laten luisteren, hij zei ook dat het voor 95% zeker m'n katalysator is, kan hem a.s. maandag ff op de brug zetten, trekken we hem er onderuit, halen hem leeg, en dan maar hopen dat het probleem weg is.............

to be continued...........

matthew

Ja dat is een optie,als het dan goed is weet je dat dat het probleem was.

Dan kun je daarna voor de apk alsnog een nieuwe kat kopen,want hij zal de waardes voor de co test niet meer doorstaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev