Advertenties


Startonderbreking probleem!

Gestart door Mégane Classic Boy, 18 januari 2010, 23:56:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mégane Classic Boy

Heb naar de verkoper gebelt maar hij weigert de startmotor te ruilen!Hij wilt wel een korting(10€)geven voor de volgende die ik daar koop... :s:s:s

Nu ben ik dus dubbel gezien... ,ik ga een gereviseerde kopen(zo goed als nieuw)en moet weer de plaatsing kosten betalen(60€)!!!!!!

Jongens jongens jongens toch....

Dirk Kuipers

Koop gewoon een nieuwe, dan ben je klaar toch?
Ik heb er een tijdje geleden ook een nieuwe op gezet..

Mégane Classic Boy

Hallo,

Nu ben ik zelf aan t twijfelen.. zou het iets anders kunnen zijn dan de startmotor waarom de auto regelmatig niet start?Vandaag had hij het weer en heb ik 10x moeten proberen maar hij starte toch!Pfffff... anders stond ik daar. :s

Maar de verkoper van de autoafbraak beweerde dat het ook aan iets anders kan liggen waardoor de starter weer begint te haperen.. zou dit eventueel kunnen?

Gr,


Mégane Classic Boy

Een mens leert van fouten.. juist gelijk ik nu aan de hand heb gehad met al dit starter probleem!!!!!!

Ik had onmiddelijk toen het kapot was het moeten laten reviseren want daar kom je dus wel het goedkoopste mee uit hoor!

Er is echt geen reden voor een gereviseerde te kopen want dan zit je altijd tussen 110€ - 160€ TERWIJL IK NU DE ORIGINELE VOOR MAAR 40€ HEB LATEN REVISEREN!!!!!!!!!

Dus laat het een les zijn voor de rest op deze forum...

Mégane Classic Boy

Nu ben ik dus echt gek aan't worden WANT HET BLEEK EIG DAT DE PROBLEEM NIET MIJN STARTER WAS want de man die men starter heeft gereviseerd zei dat er eig niets aan scheelde en dat hij alleen maar beetje "gereinigd" heeft.Hij zei dat die startte gewoon!

Die occasie starter die ik ingestoken had,had het precies ook opgegeven en wou ik die gereviseerde laten insteken MAAR... MAAR.. MAAR... DE GARAGIST KWAM ERACHTER DAT EEN KABEL VAN DE ACCU DE PROBLEEM VEROORZAAKTE EN NIET DE STARTER!!!!

Dus de tweedehandse die ik ingstoken had zit er nog in,en de gereviseerde hou ik gewoon bij.. nu start hij zonder probleem!!!

Jongens jongens jongens toch.. wat een nest allemaal! :afro:

maXcomX

#35
Haha... Da's idd wel zuur.
Het kost me alleen even om te snappen wat je allemaal schrijft.
De kabel van de accu naar de startmotor neem ik aan? Dat kan, als je sluiting in je startmotor hebt gehad, dan wordt daar een flinke stroom doorheen gejaagd.

Nu komt dit opeens over als een Dejavu:
CiteerAls je te lang wacht, dan heeft dit type startmotor ook nog eens de neiging inwendig kortsluiting te veroorzaken, waardoor je accu en bedrading ook de geest geeft, 'tis maar dat je het weet.

Maar goed, nu een goede startmotor en dito kabel, en alles doet het weer.
Mooi toch?

Nog even over die startmotor. Ik weet niet wat in Belgie gerekend wordt, maar een totaal gereviseerde startmotor kost in Nederland 70-80 Euro, als je de oude inleverd. 110 Euro is een nieuwe.

Verder kan het startrelais niet schoongemaakt worden, omdat het een gesloten unit is, tenzij je het openzaagd, maar dan heb je er niets meer aan.
Eigenlijk zijn Valeo starters waardeloze apparaten; Alle Franse merken hebben die dingen er zowat inhangen, en ze gaan altijd gauw kapot, vooral de startrelais.

Mégane Classic Boy

#36
Citaat van: maXcomX op 22 april 2010, 21:51:21Het kost me alleen even om te snappen wat je allemaal schrijft.
De kabel van de accu naar de startmotor neem ik aan?
Ja kijk,ik ben ook geen specialist op die vlak maar er zijn 2 kabels die aangesloten zijn op de accu en 1 van de kabels was het die de probleem veroorzaakte.Ik stond er bij toen de garagist erachter aan't zoeken was,hij meette de accu en de meter gaf niet genoeg aan tot hij wat prulde aan die kabel toen gaf het wel genoeg aan(dus dat hij laadde bedoel ik).Zo heeft hij die kabel hersteld.Nu heb ik tot nu toe echt geen probleem.. ma ik ga niet te hard roepen want het is echt ongelooflijk met men auto.. jongens jongens jongens toch,wat ik er allemaal mee meegemaakt heb..

Ps:als je me vraagt of men volgende auto een Renault gaat zijn dan denk ik wel dat jullie het antwoord al weten hé... :)

MirantJ

Ik had het laatst zelf ook, in had m geparkeerd en zou m later weer starten.
Maar deed helemaal niks. kwartiertje gewacht en hij deed het weer!

maXcomX

Nou, van alle fransen, zou ik weer Renault nemen. Dit met die startmotor komt bij zowel Renault, Peugeot als Citroen voor, het is echt een Valeo kwaal. Zo heeft elk merk wel wat.

Mégane Classic Boy

Citaat van: maXcomX op 23 april 2010, 23:57:16
Nou, van alle fransen, zou ik weer Renault nemen. Dit met die startmotor komt bij zowel Renault, Peugeot als Citroen voor, het is echt een Valeo kwaal. Zo heeft elk merk wel wat.

Pas op!.. de Duitsers hebben toch minder problemen zeh...

maXcomX

Ja, maar die hebben vaak Bosch...

Mégane Classic Boy

Citaat van: maXcomX op 27 april 2010, 00:55:15
Ja, maar die hebben vaak Bosch...

Ma ik bedoel niet alleen van starter maar in't algemeen minder problemen... VW vooral.Audi heeft nog altijd de ziekte om veel olie te drinken.Heb er vroeger zelf een gehad en werd er gek van.. elk maand een liter olie bijna..

maXcomX

Nou, dat zou ik niet durven beweren, ik heb hier nog 2 VW's staan met de meest vreemde problemen (ook allemaal electronica en relaiskastproblemen) en eentje met de complete carter vol benzine. Hoe meer toeters en bellen, hoe meer er kapot gaat.. en dat is niet merkgebonden.

Mégane Classic Boy

Citaat van: maXcomX op 27 april 2010, 21:57:39
ik heb hier nog 2 VW's staan met de meest vreemde problemen (ook allemaal electronica en relaiskastproblemen)

Dat meen je niet man!!!???Kijk,ik zeg je heel eerlijk eh.. vroeger heb ik paar VW's gehad en die hebben mij eig echt nog nooit in de steek gelaten,geen enkele keer en dit meen ik!

maXcomX

Nou, dat zelfde geldt voor mij. Mijn laatste megane heeft me 10 jaar zonder grote problemen overal gebracht. Mijn eerste een 4TL ben over de Alpe d'Huez op drie assen weer thuis gekomen (de andere was afgebroken).  Maar goed, je kunt pech hebben (en dat geld niet alleen voor auto's, vraag maar aan m'n ex ;)) Daar naast is het ook vaak zo, dat het onderhoud aan auto's vaak te wensen overlaat. En alsje dan de pech hebt, dat je voorganger het niet zo nauw nam, dan zit jij met de kosten. Overigens ligt jou probleem niet bij Renault, maar bij EuroGas...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev