Advertenties


Startonderbreking probleem!

Gestart door Mégane Classic Boy, 18 januari 2010, 23:56:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mégane Classic Boy

Hallo,

Ik heb volgend probleem sinds paar dagen en dat is:men Renault Mégane Classic van 1997, 1.9Dti startte niet meer.. .Stroom is er maar als je kontakt doordraait doet het niets.Nu.. ,hebben we hem geduwd en dan start hij wel.

Ik weet nog dat de Renault garage mij een soort code gegeven heeft en die is als volgt: kontakt opzetten,dan deurvergrendelingsknop links ingedrukt houden tot de startbeveiliging lampje in dashboard traag flikkert en dan moet ge x aantal keren laten flikkeren door knop ingedrukt te houden,dan lossen en dan weer x aantal x.

Ik heb de code 's morgens toegepast en de auto startte.. ,daarna nog paar x op en af en het startte telkens,maar s avonds startte het weer niet en heb ik weer moeten duwen!!!!De code werkte ook niet meer!!!!!

Heeft er iemand ervaring met dit soort probleem????

Dank je wel,


maXcomX

#1
Als het goed is staat daar de nodige info over op het oude forum.
Indien je een plip hebt:
Heb je je batterijen van je sleutel al een keer vervangen?
Anders even de ontvanger eens loshalen en kijken of er geen water via de antenne is binnen gelopen en of de stekers nog goed vast zitten.
Die code is een noodcode, indien je sleutel niet meer werkt.

Marius.

#2
Het zit niet mee of wel?
Hoeveel topics heb je inmiddels open staan met problemen :neen:

Kheb dit zelf ook gehad dat hij niet goed starte, heb toen een nieuwe sleutel gehaald (150 euries, wat een geld  8)7) en geen problemen meer gehad.

Veel succes ermee!

Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

RobScénic

Maar ik denk dat het probleem het eerder zit in het startrelais of de startmotor. Aangezien je hem met duwen wel lopend krijgt, heeft de startonderbreker er niets mee te maken.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mégane Classic Boy

Citaat van: maXcomX op 19 januari 2010, 00:11:16
Als het goed is staat daar de nodige info over op het oude forum.
Indien je een blib hebt:
Heb je je batterijen van je sleutel al een keer vervangen?
Anders even de ontvanger eens loshalen en kijken of er geen water via de antenne is binnen gelopen en of de stekers nog goed vast zitten.
Die code is een noodcode, indien je sleutel niet meer werkt.

Ahaaa zo.. dus die code is een noodcode????Ik dacht het wel hoor!!!!!Is ook maar een tijdelijke oplossing he,want ik dacht zelfs dat Renault eens gezegd had dat je na het uitvoeren van die code maar een 45min kon starten en daarna niet meer of zoiets maar ja,ik weet het ook niet allemaal juist want het is allemaal even geleden!

Ja met duwen start hij wel.

Maar kijk,ik heb jaren geleden wel een nieuw sleutel moeten kopen omdat de oude het niet meer deed.Maar die nieuwe is toen gewoon goed ingelezen en het heeft altijd goed gewerkt.Nu werkt hij ook gewoon goed want hij opent en sluit de deuren gewoon perfect.Dus ja,wat zou het probleem echt kunnen zijn???

En zou je mij de link kunnen sturen van deze topic van vroeger want ik weet niet hoe ik erachter moet zoeken?

Dank je wel,

Gr,


Mégane Classic Boy

Citaat van: Marius. op 19 januari 2010, 07:39:58
Het zit niet mee of wel?
Hoeveel topics heb je inmiddels open staan met problemen :neen:

Kheb dit zelf ook gehad dat hij niet goed starte, heb toen een nieuwe sleutel gehaald (150 euries, wat een geld  8)7) en geen problemen meer gehad.

Veel succes ermee!


Ik heb jaren geleden een nieuw sleutel moeten aankopen omdat de oude het niet meer deed maar ik zeg het.. de sleutel werkt gewoon goed hoor.Dus dat kan er toch niet zoveel er mee te maken hebben he dat de auto niet start ofwel?

Gr,


Mégane Classic Boy

Deze auto gaat me dus echt gek krijgen want gisterenavond heb ik moeten duwen met paar man en nu stap ik erin,en probeer ik te starten and guess what?????HIJ START ALS NIETS!!!!!!Nu heb ik maar voor de zekerheid de sleutel terug opnieuw ingelezen... ook met een speciale code en 'iets anders' als die andere code.


maXcomX

Het lijkt erop, indien je sleutel werkt dat het dan idd je startmotor is.
Als je startmotor niet rond draait bij het starten, heeft dit niets te maken met de startonderbreker. Dus: Als je sleutel niet werkt, dan draait je startmotor wel gewoon door.
Het startrelais zal wel ingebrand zijn, startmotor compleet vervangen (oude weer inleveren)
Dit euvel treedt wel vaker op (soms wel starten soms niet) typisch een Vailo kwaal.
Is ongeveer 20 minuten werk. (3 bouten los + 2 draden losmaken)

Mégane Classic Boy

Citaat van: maXcomX op 19 januari 2010, 11:19:57
Het lijkt erop, indien je sleutel werkt dat het dan idd je startmotor is.
Als je startmotor niet rond draait bij het starten, heeft dit niets te maken met de startonderbreker. Dus: Als je sleutel niet werkt, dan draait je startmotor wel gewoon door.
Het startrelais zal wel ingebrand zijn, startmotor compleet vervangen (oude weer inleveren)
Dit euvel treedt wel vaker op (soms wel starten soms niet) typisch een Vailo kwaal.
Is ongeveer 20 minuten werk. (3 bouten los + 2 draden losmaken)
Kijk.. ,op dit moment start hij gewoon dus ik ga nog even wachten.Kosten altijd proberen te vermijden he.Maar als ik de startmotor zou vervangen,wat zou het kosten denk je?
Ps:wat ik ook wat abnormaal vind is dat er een soort 'zoom' geluid is als ik de contact opzet onder de motorkap.Ook als de auto niet wilt starten.

RobScénic

dat is de brandstofpomp als het goed is.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mégane Classic Boy

Ben je zeker dat het de brandstofpomp is????

RobScénic

weet je zeker dat je het onder de motorkap hoort, en niet onder de achterbank?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

RobScénic

ow fuck ik zie net dat je een diesel hebt. Dan weet ik niet wat het kan zijn...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

matthew

is idd brandstofpomp wat je hoort lopen ook bij diesel.

Verder idd startmotor stuk.

Prijs indicatie startmotor tussen de 150 en 200 euro.

Je kunt ook nog eerst kijken of het schuif stekkertje op de startmotor niet groen uitgeslagen is,anders zou ik hier een nieuw stekkertje op zetten.(anp)Dit komt namelijk ook nog weleens voor.

maXcomX

#14
Ja, een nieuwe kost dat wel ongeveer, een gereviseerde kost 80,-  als je de oude inleverd.
Ik zou zeker niet door blijven rijden met dit probleem, het wordt nl alleen maar erger en gebeurd altijd op de meest ongelukkige momenten. Als je te lang wacht, dan heeft dit type startmotor ook nog eens de neiging inwendig kortsluiting te veroorzaken, waardoor je accu en bedrading ook de geest geeft, 'tis maar dat je het weet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev