Advertenties

VDO of Hella

Gestart door fitz, 14 januari 2010, 01:19:45

Vorige topic - Volgende topic

subzero

fitz

Goed, heb de dealer eens gebeld vandaag. De man van het magazijn moest het merk hebben van het gasklephuis en de volgende stap was dan een aantal nummers dat hij moest hebben. Volgens de beste man zijn er 9 mogelijke merken gaskleppen bij mijn auto.... onvoorstelbaar.. En als we die stappen niet doorliepen, zou het niet goed komen...
Best raar dat VDO en Hella het met twee soorten stappenmotors kunnen doen...
Heeft Renault aan z'n toeleveraciers geen eisen gesteld ten aanzien van de afmetingen van het gasklephuis?
Dan zouden ze toch allemaal nagenoeg identiek moeten zijn? Alle 9 merken.
Goed, ik weet het ff niet meer..

subzero

Tja......het blijft een 'fransman' hé,die monteren in de fabriek wat er op dat moment op de plank ligt.

Maar "ik" zou gaan voor de stappenmotor van hbase (non eco) of die van de duitse gasten. :)

fitz

lol ja, misschien, maar dan blijft nog steeds mn eerste vraag staan en dat is VDO of Hella?

fitz

Grapig detail: de lokale onderdelenboer kon zogenaamd alleen de dure krijgen... hoewel ze in duitsland niet zoveel in prijs verschillen...
vraag me wel eens af wat voor monsterwinsten die lui boeken

subzero

Citaat van: fitz op 15 januari 2010, 23:35:29VDO of Hella?

Zou het echt niet weten.

In de onderdelenhandel moet je er één kunnen vinden die je,min of meer,dezelfde korting geeft als aan een professionele klant.

Maar daar kan idd het internet wel een uitkomst bieden. :)

fitz

Ok, ben er achter, denk ik...
Ik heb gebeld met VDO Nederland, Hella Nederland, Renault Nederland en uiteindelijk een andere plaatselijke dealer dan ik eerder gebeld had... de laatste wist me te vertellen dat de 7701042784 vervangen is door de 7701047909...
Geen idee waarom die anderen nog verkocht worden dan
De man van Hella kon me vertellen dat hij ze alle 2 in handen had gehad en geen verschil zag.
Ben er nu wel achter, maar het moet ver weg komen zeg.... pffff

subzero

Ongelooflijk waar zijn ze mee bezig....... :D

fitz

fitz

Heb de laatste Renaultdealer maar "beloond" door het apparaat daar te bestellen...Duitsland was iets goedkoper geweest incl. verzendkosten, maar ja... Hulp mag ook wat kosten soms.. Morgen binnen hoop ik en dan er even opzetten.
Bedankt voor het uitgebreid meezoeken subzero.

subzero

Neeej........die belt morgen terug........"Meneer hebt u toevallig een eco motor want daar zit...................." 8)7 ;)

Succes.

En euhh, graag gedaan. :)

fitz

Vanavond erin gezet, was trouwens gewoon de D95174 van VDO die ik van de dealer kreeg.
Boutje geknapt omdat mn momentsleutel niet werkte... erg lekker
Boutje kwam er makkelijk weer uit... draadeind bedoel ik, voor nu maar even een ander m6'je ingedraaid, maar moet nog even beter.
Maar goed, stationair lijkt beter, heb nog alleen maar naar huis gereden van m'n ouders (die hebben een garage)... dus km of 15 met maar een paar stoplichten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev