Advertenties


Distributieriem Reanault Mégane Classic 1997 1.9Dti

Gestart door Mégane Classic Boy, 13 januari 2010, 00:09:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mégane Classic Boy

Hallo,

Om de hoeveel kilometer zou een distirbutieriem van een Reanault Mégane Classic 1997 1.9Dti vervangen moeten worden????

Thx.

Gr,


maXcomX

#1
Volgens het boekje:
Om de 60.000 km of 48 maanden (4 jaar)
Om het even of dat het een diesel of benzine motor is.

ForzaMollie


Mégane Classic Boy

Wablief????Dat menen jullie niet hé????Damn... ik zit er al dik over!!!!!!Heb al bijna 100 000km!!!!!Zal morgen eens snel naar men garagist bellen voor een afspraak.

Maar wat ik wel van verschillende mensen gehoord heb is dat het ook afhangt van welke merk riem dat het is.Het schijnt dat je ook riemen hebt die 150 000Km doen.Juist gelijk half- en syntethische olie waar je met de 1 meer kilometers maakt als de ander.


maXcomX

#4
Ik zou daar niet vanuit gaan of op gokken, wat een verkoper je ook belooft...
Ik heb hier alle originele Renault info, en bouwjaar tot 2000 is 60.000 km.
Wat je gehoord hebt, moet je gauw vergeten.
In geval van breuk hoef je echt niet aan te komen bij de riemenfabrikant, die zal je vertellen dat je daarvoor bij de autofabrikant en hun voorschriften moet zijn.
Alle riemen zijn synthetisch, omdat rubber zelf te elastisch is en niet goed bestand tegen mechanische en chemische invloeden.
Overigens is niet de buitenkant van groot belang, maar de wapening en manier van vulcanisatie.
Dat is anders met banden. De meeste fabrikanten geven nog wel eens aan welke omstandigheden -categorieën- per land van toepassing zijn voor vervanging.
Nederland valt onder "zwaar", hoe gek dat ook mag klinken, bij alle fabrikanten.
Dit heeft te maken dat auto's hier gemiddeld korte afstanden rijden en vaker gestart worden (hierdoor treedt daarom ook vaak een breuk op).
Gauw vervangen dus.

Mégane Classic Boy

1000x bedankt voor je informatie en ja,gelijk je zegt ik ga zo snel mogelijk de riem laten veranderen want ik zit er echt al dik over hoor!!!!En het is ook niet de risico waard om "met schrik" te rijden van dat het elk moment over kan gaan! Dan heb je pas problemen!

matthew


maXcomX

Ik heb hier het originele onderhoudsschema van 1997, en daar staat toch echt 60.000 km of 48 maanden... Is er iets veranderd in de tussentijd?

Mégane Classic Boy

Citaat van: matthew op 13 januari 2010, 23:03:07
dti is 75000km of 4 jaar wat het eerste komt.
Dan heb ik nog geluk want heb nu echt in het onderhoudsboekje gekeken en ik heb er juist 72 000 gedaan.. ik dacht tegen de 100 000 ma ik zat er dus naast... .Heb toch maar al een afspraakje gemaakt voor komende week om het te veranderen hoor.. kwestie van 't zekere voor 't onzekere nemen..

matthew

ja is veranderd,het zelfs 5 jaar tegenwoordig maar wel 75000km

Mégane Classic Boy

Hallo,

Een heel belangrijke vraag:kan er mij iemand 'ongeveer' zeggen wat een distributieriem laten vervangen mag kosten bij iemand die het thuis doet,dus niet in een officiële garage?????Hij heeft mij verteld dat met alle stukken en werk het 270€ gaat kosten.Is dit normaal denken jullie?????

subzero

#11
Officieel is de vervangtijd ongeveer 2 u en 3 kwartier. (pro monteur)

Maar als dit de prijs is voor d-riem en loop/spanrollen dan kom je er toch wel goedkoop vanaf. Y

Hier kan je prijzen zien van aftermarket onderdelen. klik

Mégane Classic Boy

Citaat van: subzero op 24 januari 2010, 00:12:07
Officieel is de vervangtijd ongeveer 2 u en 3 kwartier. (pro monteur)

Maar als dit de prijs is voor d-riem en loop/spanrollen dan kom er toch wel goedkoop vanaf. Y

Hier kan je prijzen zien van aftermarket onderdelen. klik
Ok,zal het dan toch aannemen he... was wat aan t twijfelen.

RobScénic

Voor dat geld ging ik niet zelf lopen klooien, en bracht ik mijn auto lekker naar de garage. Het werd wat anders bij mijn R19 16v, daar kostte het vervangen van de riem minimaal 800 euro, en dat heb ik dus fijn zelf gedaan.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Mégane Classic Boy

Citaat van: RobCoupe op 24 januari 2010, 11:13:38
Voor dat geld ging ik niet zelf lopen klooien, en bracht ik mijn auto lekker naar de garage. Het werd wat anders bij mijn R19 16v, daar kostte het vervangen van de riem minimaal 800 euro, en dat heb ik dus fijn zelf gedaan.
Hoe bedoel je met zelf niet klooien?Ik ga het niet zelf doen he,maar aan iemand die thuis werkt.Maar heb jij 800€ betaald voor een distributieriem te laten vervangen?????????!!!!!Amai....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev