Advertenties


Renault Megane Coupe 1.6 16v

Gestart door willemaarts, 10 januari 2010, 15:31:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willemaarts

Hallo, Allemaal

rij sinds een paar maanden een megane coupe 1.6 16v
deze heeft echter ook een g3 instalatie
als de auto eenmaal warm is loopt ie wel goed op lpg
maar stationair is het een ramp zeker als er nog extra verbruikers worden ingeschakeld

heb zelf al de volgende stappen ondernomen

de stappenmotors al vervangen van de eurogas instalatie
Het system opnieuw ingeleerd
sludge afgetapt en schoon gemaakt met wasbezine
en ook de verdamper schoongemaakt die in het luchtfilter zit
het motortoerental komt onder 500 toeren als hij op gas loopt

auto start goed en schakelt ook netjes over naar gas
op bezine loopt de auto goed stationnair zon 750 toeren

is het mogelijk om de eurogas instalatie wat hoger in toeren te laten lopen

wie weet raad

Paul

Ik zou beginnen met het schoonmaken van de smoorklep
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

RobScénic

en alle vacuumslangetjes nakijken
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

willemaarts

#3
Dan Zou de auto stationair op bezine toch ook niet blijfen lopen
vacumslang al na gekeken en in orde

maXcomX

#4
Welk jaar is de installatie en hoeveel km op de teller?
Wat je zou moeten overwegen, is eens nakijken of dat het luchtfilter niet vuil is of bol staat, en er geen metalen vlamdover de luchtinlaat verspert. Bij Eurogas zetten ze die nl.los achterin het luchtfilterhuis, en die kan dan scheef zitten na verloop van tijd. Het beste is dat ding eruit gooien, hij zorgt er weliswaar voor dat je iets meer LPG trekt, maar doet verder meer leed dan goed in de vacuum huishouding van de motor inlaat.
Mocht dit niet helpen, dan de kleppen maar eens afstellen.
Het toerental afstellen gaat niet met deze installatie.

willemaarts

De auto heeft 256000 km op de teller
de auto is van 2000
kleppen stellen gaat niet is hydrolies
en wat bedoel je precies met vlamdover hoe ziet dat er uit
enige wat ik gezien hebt in het luchtfilterhuis is zon soort gaspit zeg maar met kleine gaatjes en daar gaat weer een plastic slang in het filterhuis ergens na toe alleen weet niet waar

wat me wel opgevallen is dat er een wit draadje naast dat stekkerblokje zit wat nergens op is aangesloten zover ik heb kunnen lezen is dat een draadje voor de lambasonde is

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

willemaarts


maXcomX

#8
De vlamdover ziet er uit als een ronde aluminium ring, waarin fijn gaas in aangebracht is.
Draadje van de Lambda sonde? Die hoort echt niet los te zitten. Op gas is het Lambda signaal niet nodig, dit wordt gesimuleerd door de LPG computer. Op benzine echter weer wel. Weet je zeker dat het niet het kabeltje is van de luchttemperatuur sonde?

willemaarts

Oké bedankt allemaal zover voor het meedenken

ik ga zaterdag ermee aan de gang en dan loop ik alle stappen vanuit het luchtfilter tot aan de verdamper toe door
en dan horen jullie nog wat het resultaat is.
wens iedereen alvast een fijn weekend  --

willemaarts

Even een update

Vandaag het motor gedeelte allemaal los gehaald zodat ik morgen alles schoon kan gaan maken en alle o - ringen kan gaan vervangen
verders viel het me op dat er geen o-ringen op de penbobine zaten meteen even naar merk gekeken en deze bleken van het merk denzo te zijn met bruine dop

willemaarts

hallo Allemaal :)

Brr wat was het koud vandaag om even te hobby-en maar goed

Vandaag het hele spulletje schoongemaakt en de o-ringen en pakkingen vervangen
alles weer netjes in elkaar gezet en de auto gestart
auto star te netjes op 1200 toeren koud auto laten warm draaien en schakel ook netjes over naar gas
nu van de week maar  uit proberen of hij koud ook netjes stationair blijft draaien op gas
anders de lambasonde's maar eens doormeten

hou jullie op de hoogte

fijn weekend allemaal --

willemaarts

Zo Vandaag was de ecu van de gas instalat ie aan de beurt aangezien het andere geen soulaas bood
eerst was het even zoeken waar dat ding verstopt was maar even de kabelboom volgen en kwam er dus achter dat deze voorin in de wielkast gemonteerd zat waar water en vocht dus de kans hebben om de computer aan te tasten snap ook niet waarom ze daar geplaatst hebben.
maar goed de ecu open gemaakt en alles door laten meten op het werk
deze bleek geheel nog goed te zijn dus dat scheelt alvast weer.
maar was nog steeds niet blij hoe de ecu gemonteerd was dus gekeken of de kabelboom lang genoeg was om deze ergens anders te plaatsen en in mijn geval was dit zo heb nu de ecu netjes achter de ecu van de renault gemonteerd zodat deze niet meer heeft te leiden van vocht en op spattend  water.
afijn de auto gestart en bleek tot verbazing dat de auto hoger in toeren ging lopen in plaats van 700 toeren nu 850 dit was op benzine en op gas heb dit paar keer geprobeerd en blijft steeds netjes 850 toeren lopen.
nu morgen maar weer even uittesten of hij blijft lopen.

maXcomX

Tja, Eurogas bouwt ze zo eenmaal in... Met vocht valt we mee, hij wordt daar in ieder geval goed gekoeld. Bij deze ecu gaat vaak het eerste relais kapot, brand door en verbrand dan ook vaak een stuk printbaan. Bj reparatie wordt aanbevolen, als de deksel er toch afligt, deze baan (de meest brede) te verstevigen met extra opgesoldeerd draad.
Maargoed, alles werkt weer naar behoren?

willemaarts

gaan we morgen uitproberen dan is de auto afgekoeld
anders de verdamper aanpakken

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev