Advertenties


Aanschaf 2.0 16V IDE Coupe Bj. 2000

Gestart door Flock, 3 januari 2010, 16:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ErikVr

Je bent gewaarschuwd he. :)
Die interne vervuiling aan het injectie systeem kan die monteur niet zien of voelen (ja of het moet al heel ernstig zijn, dan voel je het).
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

matthew

Het probleem met je egr is maar een klin probleem.

Het grote probleem zit hem in de vervuiling van de motor,en dat kan je zo niet zien,je kunt alleen metingen laten verrichten zoals compressie test en eventueel een cilinderlektest.

Duidelijk afspreken wanneer je proefrijd en de riem breekt dat het niet jouw fout is,want de irem had al lang gedaan moeten zijn!

Flock

Citaat van: matthew op  5 januari 2010, 23:53:19
Het probleem met je egr is maar een klin probleem.

Het grote probleem zit hem in de vervuiling van de motor,en dat kan je zo niet zien,je kunt alleen metingen laten verrichten zoals compressie test en eventueel een cilinderlektest.

Duidelijk afspreken wanneer je proefrijd en de riem breekt dat het niet jouw fout is,want de irem had al lang gedaan moeten zijn!

Die klep zit er net nieuw in, dus dat zal het probleem ook niet zijn!
Maar die meting, is dat veel werk? aangezien er een Renaultgarage om de hoek ligt waar ik die auto kan gaan halen.
Anders rijd ik tijdens de proefrit daar even naar binnen.

Riem moet pas in mei vervangen worden werdt me verteld door de dealer, maar toch een goede tip ja! ;)
Altijd wat extra zekerheid is nooit weg..

Maar als ik zo eens rond kijk zijn er ook megane's met dit type blok die over de 250K gedraaid hebben en nergens last van hebben gehad.
Dus ook weer iets dat niet ALLE blokken persee slecht zijn.

Zoals mijn monteur al zei:
wil je zekerheid..ga naar de dealer, leg daar 35.000 neer en zeg dat je die auto wil hebben met garantie..
Dan ben je van alles af..
En als je op alles moet gaan letten wat kapot kan gaan bij een auto van 10 jaar, kan je beter een fiets kopen!
Het is geluk hebben bij die dingen..

@ErikVr

Een gewaarschuwd mens telt voor 2..
Maar ben gewoon weg van die auto, en voor 3750 mag je niet klagen als je die auto (gezien de staat ervan) onder de kont hebt.

Later meer ;)
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

ForzaMollie

Je kunt ook een andere werkgever zoeken, die van ons staat niet echt bekend om z'n gulheid Marc ;)

Flock

Dat staat algemeen bekend ja. :D

Daarom is het geld dus ook nog niet uitgegeven..
Eerst eens een flinke proefrit maken in dat ding, om dan definitief tot een beslissing te komen. ;)





Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Dirk Kuipers

CiteerZoals mijn monteur al zei:
wil je zekerheid..ga naar de dealer, leg daar 35.000 neer en zeg dat je die auto wil hebben met garantie..
Dan ben je van alles af..
En als je op alles moet gaan letten wat kapot kan gaan bij een auto van 10 jaar, kan je beter een fiets kopen!
Het is geluk hebben bij die dingen..
Daar heb je misschien wel gelijk in.. Maar je hebt betrouwbare modellen en minder betrouwbare modellen. Je neemt hier zeker een minder betrouwbare motor..
Ik had echt doorgekeken naar een gewone 2.0 16v...  :x
Succes met je keuze..

Stefan

Ik vind het ook een gewaagde onderneming. --
Hoewel dat vaak moeilijk is, is het toch verstandig om je bij de aankoop van een auto niet te laten lijden door "emoties" (dus dat je hem zo mooi vind..)
Er zijn nog zoveel andere mooie auto's te vinden Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ErikVr

Citaat van: Stefan op  6 januari 2010, 10:07:37Hoewel dat vaak moeilijk is, is het toch verstandig om je bij de aankoop van een auto niet te laten lijden door "emoties" (dus dat je hem zo mooi vind..)
Haha dat een autoliefhebber toch!
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Flock

Het blijft een dubbeltje op zijn kant ja..

Ook zei mijn monteur dat hij een blinde kap van 2mm voor die klep gaat zetten, zodat die dan storingsvrij is en de uitlaatgassen niet nog een keer verbruikt! als ik het zo hoor, weet die wel waar die het over heeft ;)

Zeker genoeg andere leuke auto's, maar moet je ook het budget voor hebben..mij is altijd verteld dat als je een 2de hands auto gaat halen nog altijd een buffer over moet houden!
Enj dat heb ik nu, kan wel doorsparen voor een "betere"  maar dat is dan ook weer de vraag of die wel ECHT beter is..blijft een 2de handsie ;)
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

ErikVr

Ach mijn auto heeft ook directe injectie. Ik zorg gewoon dat hij schoon blijft.
Af en toe een flesje reiniger bij de brandstof en alleen vpower/excellium tanken.

Voordeel is wel dat ik hem bij 10000km gekocht heb ipv 80000.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Flock

Dat ik het beestje goed moet verzorgen is duidelijk!
Maar ja, bij welke auto moet je dat niet doen..

Deze dan toevallig iets meer dan de rest, maar heb ik er voor over!
En daarbij, die Olie & Filter kan je makkelijk zelf vervangen + op zijn tijd een reinigertje erdoor gooien ;)
En ze hebben hem verteld bij de dealer dat je hem op zijn tijd eens op de staart moet trappen, en heeft hij ook gedaan (anders hoef je ook geen 2.0 16v te kopen vertelde hij) ook daar heeft die gelijk in

80.000 is nog niet zo heel schokkend in mijn ogen, gezien de leeftijd en onderhoud van dat ding.
En al helemaal als ziet dat er genoeg te koop staan met 250K en meer op de klok!

Nogmaals, een kwestie van geluk!

Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Stefan

Met de aanschaf van een 2e hands auto moet je toch over het algemeen zowieso geluk hebben eigenlijk... Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dirk Kuipers

Je moet zeker geluk hebben en een slechte auto kun je altijd treffen..
Maar als je van te voren weet dat een model veel problemen veroorzaakt dan zou ik het wel weten... :P
Maargoed, genoeg waarschuwingen denk ik.. Er zijn er vast ook die het wel lang (goed) blijven doen.
Hopen dat als je deze neemt het ook bij deze auto het geval is. :)

Flock

Ach ja, en anders houd ik dit forum in leven met vragen wat de oorzaak kan zijn......

Elk nadeel hebt zijn voordeel  :D
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev