Advertenties


Aanschaf 2.0 16V IDE Coupe Bj. 2000

Gestart door Flock, 3 januari 2010, 16:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Klaas

dat van dat plaatje werd mij toen ook aangeraden... dus dat zal inderdaad wel geen onzinn zijn  o-) ik wens je veel succes met je besluit en mocht je er voor kiezen.. het is echt wel een beest van een wagen..  >:D

ik mis hem af en toe wel hoor (heb nu een 1.5 dci 60pk clio..  8)7 :D)

Robin

Ik heb ook proefgereden is zo'n wagen. Maar (mede door een financieel meevallertje) toch de Leon 20VT 180pk opgehaald :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Paul

Ach ja fouten maken is menselijk ;)

















Is natuurlijk een geintje
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Flock

Om even terug te komen op die compressiemeting..

Meen het ooit bij mijn clio 16v gedaan te hebben, doe je d.m.v een bougie eruit te halen..dan dat apparaatje erin draaien en starten? staat me vaag iets van bij, maar weet niet zeker of het dit was!

(Zoja, wat moeten die waardes zijn dan?)

Anders is het maar een klein werkje, en dus zo gecontroleerd ;)

En die cilinderlek? ook een makkelijk iets om te testen of is dit een ander verhaal?
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

JPF

Dit forum ook gelezen Flock?

Re: Oproep aan alle Megane Phase 1 2.0 16V IDE eigenaren.
« Antwoord #84 Gepost op: Vandaag om 11:16:31 »

--------------------------------------------------------------------------------

Aangezien het onderwerp toch actueel blijft nog even een reactie:

Ik lees her en der wel wat misverstand over de EGR klep. Dit is GEEN luchtklep maar een uitlaatgas recirculatieklep.
En dat is nou ook juist het grootste probleem van alle vervuiling.
De uitlaatgassen worden in de inlaat van de auto geleid en die vervuilen juist de injector en zorgen voornamelijk voor de aanslag op de kleppen.
Er zijn voor vastklevende zuigerveren meer oorzaken te noemen, maar meestal treedt dat op bij oudere auto's (lees: meer kilometers) die slecht onderhouden zijn (lees: weinig olie ververst).

Oplossing voor vervuiling? Gooi die EGR omloop dicht! Geen uitlaatgassen naverbranden dus.
Oplossing voor de zuigerveren? Netjes de olie verversen op de aangegeven interval.
Oplossing als het al vervuild is? Geen toevoegingen, gewoon uit elkaar halen, reinigen en zuigerveren vervangen. Helaas.

Er zullen vast wel forumleden zijn die het nog beter weten dan ik.
Daar kan ik alleen maar tegen zeggen dat ik al 40 jaar met auto's werk en vooral Amerikanen. En juist die hebben dit EGR probleem al vanaf de begin jaren 70.

Flock

#36
Bedankt voor die link ;)

Enige wat ik kan zeggen is dat die dealer onderhouden is, en netjes op tijd zijn beurten heeft gehad..
Dus olie en alles is op tijd vervangen!
En weet niet wat jij onder meer km's verstaat ;)
Dit beestje heeft er iig 83.500 gedraaid!

Had al eerder gereageer over die klep, dat mijn monteur hem ook dicht wil gooien met een blinde kap van +/- 2mm (zo blijft die storingsvij zei die)

We zullen zien, eerst die metingen eens doen, maat moet ik wel de juiste waardes weten ;)
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

JPF

Gewoon kopen als 'ie goed rijdt. Niks meten. Als de motor goed presteert, mooi stationair loopt, met belasting goed op 4 cilinders loopt (en dan ook niet blauw/wit rookt), is er niets aan de hand.
De km's die ik bedoel zijn meestal boven de 100.000 bij slecht onderhoud.
En absoluut een prima idee, dichtgooien die EGR, dan blijft 'ie 100% zeker rijden zoals je 'm hebt gekocht.

Flock

Mijn monteur gaat mee, dus die hoort, ziet en ruikt het wel als er iets niet pluis is!
Zelf was ik alleen al op het uiterlijk afgegaan..

Die klep gaat zeker dicht, dan maar niet zuining in de benzine, maar wel in de beurs! ;)
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

JPF

Je vergeet proeven, een goeie monteur proeft ook! Let maar op, hij zal vast ergens aanzitten en dan zijn vingers likken.
Hahaha.

Maar die EGR bepaalt ook niet de zuinigheid hoor. Waarschijnlijk zal 'ie zelfs zuiniger kunnen zijn en meer vermogen hebben (beetje maar hoor).
Het enige wat een EGR doet is uitlaatgassen terug in de inlaat leiden zodat ze naverbranden om daarmee schonere uitlaatgassen te krijgen.
Nadeel is dus die vervuiling en warme inlaatlucht (dus minder vermogen).

Flock

#40
Schei uit, hangt die me dalijk nog met de mond om de uitlaat! :D "even proeven of er geen olie bij zit"

Dan heb ik het verkeerd begrepen van die klep, dacht dat die daardoor juist wat zuiniger was..
Nu ik dit lees, gaat die zeker dicht!

En je zei "niks meten"
"meten, is weten" dus toch maar even doen!

Forum leeft toch, dus review komt vanzelf voorbij..



Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

JPF

Hehehehe!

Er valt niet veel te meten.
Allen een toerenval meting zou nog zinvol zijn, maar dan toch: vervuiling kun je niet meten.

Zoals jij jouw monteur beschrijft heb ik er het volste vertouwen in dat íe weet wat een auto wel of niet hoort te doen.

Flock

Vandaag geweest voor de proefrit!

Eigenlijk de monteur al het werk laten doen, en zelf een kop koffie met de eigenaar gedronken (meer over de historie gevraagd)

Zeer nette auto voor die leeftijd was zijn eerste antwoord, nu eens rijden..

Na een uitvoerige test en een uur verder, zei hij dat die niks kon vinden of iets gemerkt had tijdens het rijden!
Enige minpunt was de schijfremmen "die komen eraan"..maar daar moet je hem niet voor laten staan
Kopen, die klep dicht en niks meer aan doen..dan heb je een hele nette auto, al heb je nooit zekerheid met een 2de handse..
Dat die het vandaag perfect doet wil niet zeggen dat het morgen ook zo is

DUSSSS........Gekocht :)

"Niks meer aan doen", toch stiekem net even een flesje injectorreiniger erin gedaan  o-)
Hebben ze in 83000 Km nog niet gezien...
Verder maar hopen dat alle kwaaltjes dus weg blijven..
En ik kan genieten van deze auto, Maar een beest is het zeker!!, in z'n 2 voorbij de 4/5000 toeren is niet verkeerd!

Bedankt voor alle tips en waarschuwingen, ik houd jullie op de hoogte..
Greetz



Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

ErikVr

Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst.
En remember, altijd netjes warm rijden voordat je hem intrapt ;)
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Stefan

Nou, gefeliciteerd dan, veel rijplezier en wees er zuinig op.

Ik gooi dit topic binnenkort wel dicht(nu nog heel ff niet), want het andere uitgebreide "ide" topic lijkt me het beste topic om verdere vragen te stellen en te beantwoorden.
Houden we het een beetje overzichtelijk wb. de problemen met dit type motor Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev