Advertenties


Aanschaf 2.0 16V IDE Coupe Bj. 2000

Gestart door Flock, 3 januari 2010, 16:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Flock

Heren,

Toch even deskundig advies gevraagd,
Na een aantal renaultjes versleten te hebben (met alle problemen gehad) toch weer een nieuwe..Kan er niks aan doen, maar vind de modellen gewoon geweldig!  ;)

Nu zag ik deze staan:

http://link.marktplaats.nl/293800003

Kenteken gecontroleerd, en het klopt dat hij de eerste eigenaar is..
Ga morgen na het werk eens kijken/rijden maar toch even een vraag over de auto zelf! Heb ergens gelezen dat het niet de beste motoren zijn/waren..

Dus waar moet ik vooral opletten wat niet in die boekjes kan staan..  ;)
Hoop nu eindelijk eens mijn eerste Renault aan te schaffen zonder problemen..

Greetz!


Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Robin

Volgens mij zijn dit absolute probleem motoren, en helemaal als je er "lief" mee rijdt en korte stukjes, dan vervuild de binnenkant heel erg.
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Flock

Dan weet ik alweer genoeg, gezien die stand zal dat dus ook wel zo zijn geweest..
Kan je dat ergens aan merken? Gaan bv bepaalde lampjes aan als je doortrekt, hoor je iets tikken of andere fratsen?..

Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

matthew

Spijtig om te zeggen maar als je idd veel korte stukjes rijdt en niet vlot doorrijdt vervuild deze motor snel.

Je weet niet wat de votige eigenaar heeft gehad nog(kun je vragen) of hoe hij/zij rijdt.

Als je wat vaker olie en oliefilter vervangt en v power tankd en een injectorreiniger eens in de zoveel tijd toevoegd,en regelmatig de toeren in rijdt heb je echt een perfect motortje en loopt dan ook zeer lekker.
Maar eigenlijk is de motor een flop van Renault geweest en daarom ook niet zolang geproduceerd.

Flock

Citaat van: matthew op  3 januari 2010, 16:31:49
Als je wat vaker olie en oliefilter vervangt

En dat betekend dus meer dan de beurten alleen?
Gezien V-power ook niet de goedkoopste is, en het best een lijstje is om af te werken zie ik er denk ik maar vanaf..
Maar toch..83.000, eerste eigenaar..boekjes compleet enz!
Heel verleidelijk allemaal..

Indd heel spijtig, en kan niet meer dan vragen hoe die gereden heeft.
Maar ja, je kent het standaard zinnetje.. ;)
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

matthew

Jep het is vaker een beurtje doen en v power tanken dus goedkoop rijden is het niet om hem lekker rijdend te houdn,wat wel is als deze motor dus geen probleem heeft rijdt hij ook als een speer.

Flock

Het doortreken op zijn tijd zal het probleem echt niet worden ;)..
Alleen als die al goed vervuilt is, is het toch al te laat..We gaan er morgen eens heen, maar wel met een heel ander gevoel!

Thanx voor de tip!  !-!

Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Stefan

Misschien dat je kan achterhalen waar de auto in onderhoud is geweest en kan je dan checken wat er allemaal vervangen is (of juist niet)
En dan met name motorische aspecten die kenmerkend zijn voor de ide motoren Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Flock

Boekjes compleet & Dealer onderhouden..

Het zou dus moeten kunnen, ik laat vanavond meer weten ;)
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Klaas

de motor heeft ook een aantal modificaties gehad... aangegeven met letters onder de motorkap vaak via een sticker..

wat al gezegd is,... prachtig blok (heb zelf ook één gehad) maar weggedaan omdat ik problemen kreeg..

het is je eigen keuze maar ik zou doorsparen voor een 2.0 16v uit 2002 (dat zijn namelijk weer de oude vertrouwe 2.0 16v en niet de Ide)

ErikVr

Niet doen!
Een collega van mij had een IDE (nieuw) en na 50000 begonnen de problemen al. Het hele injectie systeem moest elke beurt gereinigd of vervangen worden.
Dat ding heeft na 2 jaar meer bij de dealer gestaan dan in zijn eigen garage.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Flock

*UPDATE*

Gisteren wezen kijken, helaas niet kunnen rijden vanwege het weer.
Op het eerste gezicht een geweldig mooie auto.
Nergens geen krassen of deuken, en altijd binnen gestaan.
Denk dat je er nog maar weinig zal vinden in deze staat.

Maar goed,
De boekjes & Km-stand klopten ook! Laatste stempel was niet gezet dus bij thuiskomst die garage gebeld waar die in onderhoud was en gevraag naar de reparaties e.d

Heeft bij 80.000 Km nog een beurt gehad en teller staat nu op 83.000
Echter vertelde deze man dat het euvel al voorbij is gekomen met die EPG (correct me) klep, en is dus ook al een keer vervangen.

Ook vertelde hij me dat die in MEI dit jaar een nieuwe riem moet krijgen, aangezien de laatste in 2004 erop is gekomen bij een stand van 54.000, en zo dus de 5 jaar voorbij zijn)

Ook mooi, de verkoper vertelde me dat er alleen 2 nieuwe achterbandje op moesten komen, dus blij dat ik even gebeld heb!

al met al weet ik dat het probleem al een keer voorbij gekomen is, en is dus afzie van de koop!

Dus bij deze bedankt voor alle trips, zonder dit geweten te hebben had ik hem al gekocht gezien de staat van de rest!

We zoeken rustig door ;)
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

Stefan

En als je er niet in hebt kunnen rijden (en voelen dus) dan weet je zowieso nog niet zoveel.

handig he zo'n forum... -- ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ErikVr

Heel verstandig :)
Ik zou gewoon nog even doorzoeken naar een mooie normale 2.0 16V coupe.

Trouwens wel belachelijk van die garage dat ze zomaar persoonlijke gegevens doorgeven van hun eigen klanten!!!  8)7  l- (voor jou natuurlijk mooi maar ik zou flink boos zijn op zo'n bedrijf als het mijn auto was)
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Flock

#14
Weet niet of ik het nu nog moet zeggen, maar toch...!  :D

Had hem vanmiddag gebeld dat de koop niet doorging, aangezien de riem en banden nog vevangen moesten worden en het dus te duur ging worden.
Dat zou dan 4500 voor de auto worden + een kleine 1000 euro voor de reparaties (riem, spanrollen, waterpomp en banden)
Dus zodoende verder succes gewent met de verkoop..

Na een uur ging de telefoon met de vraag wat ik er dan wel voor wilde geven..
Heb hem 3750 geboden met de medeling dat ik morgen langs kom voor een proefrit, en als dat zou bevallen hem overneem..

Toen was het stil.
Ja euhhhh, dat is me echt te weinig, maar wacht ik vraag de vrouw even.
Na even gissen kwam die terug aan de telefoon.

Vind het echt te weinig, maar aangezien je een echte Renault fanaat bent mag je hem komen halen!
Dus morgen even met mijn automonteur langs voor een stevige proefrit

Morgen dus meer   :D

Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev