Advertenties


dansende pook!?

Gestart door eric, 26 februari 2005, 03:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

eric

hoi megane lief hebbers. ik heb sinds twee dagen samen met mijn vriendin een coupe 2.0 16v uit '96 gekocht.  ;D ;D ;D
en nou valt mij ineens op dat de pook meebeweegt met (volgens mij) de motor.
vooral merkbaar bij het overschakelen!! kan iemand mij hier iets meer over vertellen?? ???

Meganez

Ik weet niet wat jij, je vriendin en die pook.. dan hebben uitgespookt  ;)

Volgens mij is het zeer normaal dat je pook een beetje beweegt. Vooral als hij in een versnelling zit en je er een beetje tegen aan duwt. Ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar zolang hij niet uit de versnelling schiet tijdens het rijden is er denk ik niks aan de hand.

eric

hij schiet er inderdaad niet uit, maar zonder ertegen aan te duwen beweegt hij mee! ik heb dat in mijn andere wagens nooit gevoeld. En ik hoor net van mijn broer dat het een gescheurd motorsteun kan zijn???? of een kapot rubber ervan.Waardoor mijn blok als ik gas geef een beetje kantelt en de pook gaat dan mee!? kan dit ??? ???

mich

volgens mij hebben alle renaults dit wel, is een combinatie van een "comfortabel" soepel opgehangen motorblok en een schakelstang die dan de bewegingen van het blok doorgeeft aan de pook, ook de trillingen by the way (als de motor koud is en hij zo 1000 toeren draait heb ik die resonantie vrij erg). andere merken (oude VW bijv.) gebruiken soms ook kabels ipv een schakelstang en dan voel je dus helemaal niks in de pook, die staat dan gewoon stil.

eric

Citaat van: mich op 26 februari 2005, 15:52:28
volgens mij hebben alle renaults dit wel, is een combinatie van een "comfortabel" soepel opgehangen motorblok en een schakelstang die dan de bewegingen van het blok doorgeeft aan de pook, ook de trillingen by the way (als de motor koud is en hij zo 1000 toeren draait heb ik die resonantie vrij erg). andere merken (oude VW bijv.) gebruiken soms ook kabels ipv een schakelstang en dan voel je dus helemaal niks in de pook, die staat dan gewoon stil.


Klinkt inderdaad heel aannemelijk, maar kan het kwaad?
Want ik hoorde dat veel clio's last van gescheurde motorsteunen hebben?

eric

Ik heb na enig navragen, een advies gekregen om een soort derde motorsteun aan de versnellingsbak te bevestigen.  ???
hoe denken jullie daar over ??? ???
dat is geadviseerd door een tuningsberijf , achterberg. die doet veel met renault schijnt!

EyesOnly

Zolang het geen kwaad kan zou ik er niets aan doen

Tuned

volgens mij moet de boel wat losjes blijven, als je het stijf gaat maken is er dan niet kan op scheuren/breken?

Michel Cijs

dat ie zo vrij kan bewegen is gedaan voor het comfort

het scheelt gewoon trillingen in de auto zelf, wat vaster zetter kan best maar dan merk je wel in het interieur en in de stugheid vd auto

Stefan

Ik zou er ook niks aan doen, het wiebelt idd gewoon een beetje....
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

eric


eric

ok ik ben overtuigd 8) 8) ik hoef inderdaad geen rammelbak te hebben :D :D bedankt voor de tips mensen ;D :D ;D

Jeroen

Dan moet je geen Renault kopen  :)

Tony

#13
Nou... fijn!  :)

Een rammelende pook hoort niet, ook niet bij een Renault!

Als je je hand eens van de pook afhakt, zie je hem dan ook bewegen?

Als het een grote uitslag is (meer dan 0,3 cm) dan wordt het tijd om je motorrubber(s) eens te checken (kijk vooral naar de ophanging rechts-boven)
Deze hoeft niet perse gescheurd te zijn. Het is ook mogelijk dat de ophanging niet goed gecentreerd is na vervanging van de distributie-riem (dat moet formeel met een centreervork). En dus ook vaak de reden dat de ophanging het begeeft. :'(


Tony

#14
Of je merkt de originele plaatsing.
@ Remco Zie hulpgereedschap mot 1289-03 (langsspeling motorophanging afstellen) :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev