Advertenties


Testen motorsteun distr.riem zijde

Gestart door richardv, 26 december 2009, 01:13:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

richardv

Hoi. Ik heb last van trillingen in de auto. Met name bij het optrekken, in de pook en als ik het gas los laat. Ik heb een hoop gelezen op de forums en heb het idee dat de motorsteun aan de kant van de distributieriem (dus rechts als je in de auto zit) niet meer helemaal goed is. Als ik het blok vastpak vind ik ook dat je aan die zijde hem wel erg veel kan bewegen.

M.a.w. kan je voelen of zien dat deze steun niet meer ok is?

(Gaat om een Meg 1.6 16v 2004)

subzero

Je hebt geloof ik deze motorsteun die hydraulisch is. (met 'olie' gevuld)


bron foto

Kijk rondom de motorsteun naar de naden van de carrosserie,als het lijkt of deze erg aan het roesten zijn is waarschijnlijk de motorsteun lek. (dat was bij mij het geval)

Maar het kan ook de achterste zijn die stuk is. Zoals hier

bron foto

richardv

Het inderdaad die eerste steun in je post. Ik zie geen corrosie maar wat wel opvalt is dat ie in die metalen beugel tegen de zijkant aanligt (aan de kant van het raam zogezegd). Hij ligt dus niet mooi in het midden.

matthew

Als het midden stuk waar de bout dwars doorheen gaat,helemaal is doorgezakt naar beneden dan is deze stuk.
Je zult dan ook een dreun geluidje hebben als je over drempels gaat.


subzero

Laat ik daar nu 'toevallig' een plaatje van gevonden hebben. :D ;)

Klik (is wel een iets andere uitvoering)

richardv

#5
Ah ok. Hij heeft er wel wat van weg. Die van mij is ook wat ingezakt en hangt helemaal tegen de zijkant aan. Is dat ook een indicatie.

Maw moet het rubber aan de bovenkant bijna/helemaal tegen het ijzer aanzitten (als de motor er in hangt?) (Ps. Heeft iemand een foto hoe hij er in zijn auto uitziet? Dan kan ik wat beter vergelijken.

richardv

#6
Hier de foto's van mijn situatie:









Zoals u kunt zien ligt het rubber aan de bovenkant ongeveer 1 cm lager vanaf de bovenkant (ijzeren ring) . En ligt ie tegen de echterzijkant aan.

A110

#7
Zo te zien is deze motorsteun versleten.
Je laat nu de bovenkant zien maar wij monteurs kijken naar de onderkant. En dan bedoel ik het gat waar de bout doorheen gaat en vlak daaronder daar moet ruimte zitten tussen het rubber maar als deze kapot is dan liggen de rubbers opelkaar.

Als je naar de laatste foto van de link van subzero kijkt waar die 2 motorsteunen te zien zijn naast elkaar zie je wat ik bedoel de spleet gelijk onder het gat waar de bout doorheen gaat. Als deze in de auto hangt dan ligt dit tegen elkaar aan en dat veroorzaakt de trillingen/dreunen in de auto.

Maar als ik dit rubber zo zie dan zou ik hem maar eens gaan vervangen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev