Advertenties


Versnellingsbak steun niet meer terug erin.

Gestart door robbert.b., 22 december 2009, 18:21:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

robbert.b.

Ik heb gister mijn versnellingsbak gewisseld door een donor bak, en heb tijdens het eruit halen van de bak de achterste steun losgehaald.
(alleen de beugel die aan de bak zit en vastzit aan het rubber heb ik losgehaald)
Dit heb ik gedaan terwijl ik de bak loshaalde van de motor.

Nu heb ik de donor bak alweer gemonteerd, alleen zonder de steun tegelijktijd te monteren.
Nu zit de bak eindelijk weer aan de motor vast en heb geen zin om deze weer los te halen, maar ik krijg de steun nu echt niet meer ertussen.

Met geen mogelijkheid krijg ik hem er tussen, ook al heb ik de rechtersteun losgehaald en de bak + motor in de takel hangen.

Heeft iemand een goede tip hiervoor?

kan je de gehele steun loshalen ( die met dat rubber ) en hoe ?

Robbert

maXcomX

Hoeveel millimeter kom je tekort?
Als het minder is dan 5 mm, dan kun je de bovenste steun (distributiezijde) te lossen.
Let op: niet de bouten er uithalen, alleen lossen.
Zet voor de zekerheid alvast een krik onder de flens van koppelingshuis en motor.
Dan kun je met een hulpje, een wringijzer en de krik de unit vaak wel in positie krijgen.
Het is wel een piel-werkje, maar met een beetje geluk moet dit zo gaan.

Als je hem echt niet meer op z'n plaats krijgt, dan zit er niets anders op dan de zaak weer los te halen, en de steun eerst aan de bak te zetten. Wel balen dan, maar beter dan de veel tijd te besteden aan iets wat niet gaat. Al doende leert men  Y

Vergeet niet als alles weer op z'n plaats zit de bovenste steun goed (gecentreerd) af te stellen en de 2 bouten vastzetten met 60 N/m. Deze steun is naast motorsteun, ook bedoeld om bewegingen (trillingen) van motor overlangs te beperken - daar zit misschien je probleem-.

Succes! Tony.

robbert.b.

thanks, ik heb na veel friemelen en frikken de steun terug gekregen, nu heb ik alleen een ander probleem.
Zie topic : " HELP!!auto start niet meer na vervangen versnellingsbak.""

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev