Advertenties


Knipperlicht flikkerd samen met de...

Gestart door Zakaria, 22 december 2009, 02:16:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zakaria

Hallo,


Een tijdje flikkerd het al bij me rechterachter knipperlicht maar op een hele vreemde manier.

Hij knipperd naar rechts, tegelijker tijd doe de remlicht mee knipperen(alleen van recht), en de oranje knipperlicht flikkerd niet fel.

Wanneer ik op de rem trap en de knipper licht staat op stand signaal rechts, verklikkerd het heel snel net alsof er een lamp kapot is.

8)7
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

rene1969

Waarschijnlijk een aardingsprobleem. Maak maar een goede draad naar aarde vanaf je achterlichten dan is het waarschijnlijk verholpen.

A110

Heb je een trekhaak? Dan kan er wel eens storing in de bekabeling of stekkerdoos aanwezig zijn.

Anders even de massa aansluitingen van achterlicht nakijken en lampje's nakijken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Zakaria

Na een tijdje de achterlicht te hebben gedemonteerd te hebben, heb ik alle lampjes vervangen en die lichtunitkast met elektrische spray gespoten en terug gemonteerd, geen probleem meer.

Nu schijnt vandaag weer hetzelfde probleem? Weet iemand of dit vaker voorkomt?


ps: mijn megane heeft geen trekhaak, nooit gehad ook.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

meganemaarssen

kortsluiting ergens.

Een draadbreuk kan heel snel.
Zodra er vocht bij komt ontstaat er een kortsluiting waardoor de knipperlicht snel gaat knipperen.
op naar een RS...Look dan....;)

Zakaria

Citaat van: meganemaarssen op  6 januari 2010, 07:39:13
kortsluiting ergens.

Een draadbreuk kan heel snel.
Zodra er vocht bij komt ontstaat er een kortsluiting waardoor de knipperlicht snel gaat knipperen.



Hij knippert af en toe snel, wanneer ik soms de rem in druk als ik de rem los laat dan flikkert lichtelijk met de rechterachterlicht en knipperlicht(heel zwak zichtbaar)

Nooit meegemaakt zoiets.

kortsluiting ergens?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Paul

Citaat van: rene1969 op 22 december 2009, 05:54:34
Waarschijnlijk een aardingsprobleem. Maak maar een goede draad naar aarde vanaf je achterlichten dan is het waarschijnlijk verholpen.

Citaat van: A110 op 22 december 2009, 08:22:43
Anders even de massa aansluitingen van achterlicht nakijken en lampje's nakijken.


Denk dat het antwoord al is gegeven
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

maXcomX

Ja, Aarding. Alleen maar inspuiten helpt maar even. Alles demonteren en goed schoonmaken en dan pas wat inspuiten (ter bescherming) is het beste.

Stefan

Ja, heb ik idd ook een keer moeten doen met hetzelfde probleem.
De hele binnenkant ff uit elkaar en goed schoonmaken Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Zakaria

#9
De probleem is er nog steeds, ik heb hem helemaal ingespoten met spuitbus speciaal voor elektronica, in een bak gelaten tot de volgende dag. Maar hij verklikkert nog steeds, zelfs wanneer ik op de rem druk, gaat de knipperlicht aan inplaats van de rem.. :huh:

ik rij nu al een tijdje zo en het is irritant voor de achterliggers als ik rechts moet afslaan, want als ik in de binnen spiegel kijk zitten ze er heel kort af tijdens wanneer ik af sla. 8)7


Of een nieuwe elektra kast kopen voor de R.achterunit?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Benjamin Renon

Naar een garage gaan en het daar laten uitzoeken. Kost wat maar dan weet je zeker of dat het zo gefixt kan worden of ergens anders aan kan liggen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Zakaria

Ik heb het net al geregeld, de kabel die ernaar toe liep bleek daar een massa te zijn. Morgen alles goed in tape.

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Zoiets is altijd massa probleem en was al genoemd.

En maak het idd netjes en niet met een stukje tape

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev