Advertenties


Stationair Toerental....

Gestart door Skywalker1978, 24 februari 2005, 16:08:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Skywalker1978


Heyhey,...

Ik heb nog steeds probleempjes met mijn megane 1.6 als ie koud is.....hij slaat de eerste kilometer
regelmatig af indien ik moet afremmen en dat is knap vervelend.

Als hij wat warmer is slaat hij niet af maar het toerental blijft even op 10 staan en na 5 seconde gaat hij eronder hangen
en dan loopt de motor nogal onrustig....beetje stotterend...... :-\  geef ik een beetje gas is het weer netjes maar hij zakt
toch weer terug onder de 10.....

Is dit af te stellen of is het normaal dat hij onder de 10 komt ??

Bij de dealer is hij helemaal uitgelezen en geen enkele foutmelding gevonden....hij heeft op gas gelopen en de klepjes zijn
reeds gesteld....ook de stappenmotor is in orde....

Ik rij nu met injectie-reiniger en merk wel dat het iets beter wordt maar echt veel vertrouwen heb ik er niet in.

Wat is het normale toerental bij het stationair lopen van de motor ??

ik hoor het graag !!  :D

grt.

Ruud


Tuned

heb het zelfde probleem met mijn 1.6e op lpg, strax als het koude weer weg is is het weer over, weet niet wat het is, na het reinigen van de stappen motor werd het minder nu is het weer terug, als hij 1 of 2 kee r afgeslagen is is het weg, weet niet wat je er aankunt doen, stationair toerental kan je niet zelf omhoogzetten

Decepticon#1

Stappenmotor reinigen zou hierin best kunnen helpen. Ik had er ook tijdens de herfst last van, maar nadat ze hem HELEMAAL (sommige monteurs maken alleen ' voorste' onderdeel schoon) hadden gemaakt loopt hij nu weer als een zonnetje! Kostte me maar 10 euro. Suc6 ermee!  :D

Greetz,

Peter

Meg-Cabrio

Bij mij is het nog vreemder,
als de motor koud is draait hij stationair 2000 toeren,
als hij daarna warmer is loopt hij naar beneden tot rond de 1000

is dit normaal?? volgens mij niet!!
als iemand weet wat dat kan zijn,.... alvast bedankt.
binnenkort gaat mijn auto weer voor een grote beurt naar de garage en dan kan ik het erbij aangeven.

Michel Veltman

even uit mn hoofd zit ik bij koude motor rond de 1000~1100 toeren stationair en als motor warm is rond de 700...soms heb ik gewoon dat ik ff gas geef omdat ik id heb dat motor afgeslagen is ;D :)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

coupe-monte-carlo

Citaat van: Meg-Cabrio op 24 februari 2005, 18:26:25
Bij mij is het nog vreemder,
als de motor koud is draait hij stationair 2000 toeren,
als hij daarna warmer is loopt hij naar beneden tot rond de 1000

is dit normaal?? volgens mij niet!!
als iemand weet wat dat kan zijn,.... alvast bedankt.
binnenkort gaat mijn auto weer voor een grote beurt naar de garage en dan kan ik het erbij aangeven.


ik heb ooit na een schoonmaakbeurtje van de stappenmotor ook zo'n probleem gehad, alleen toen liep hij ong. 4000 toeren.
effe het huis waar hij in komt schoonmaken helpt misschien ook al een heel eind, dat is bij mij destijds de oplossing wel geweest

Meg-Cabrio

Ok THNX!! :D
heb toch een rustig weekendje dus dan ga ik daar even aan knutselen (hoeft de garage dat niet te doen en scheelt weer euro's voor andere projectjes)

Tony

Wat die toerentallen aangaat:
-Als het koud is dan draait de motor op verhoogd toerental (choke), maar niet 2000 rpm - ongeveer 1200 rpm -
-Als de accu een te lage spanning afgeeft, dan loopt ook het toerental op - tot 1200 rpm -.
-Als de airco aan staat, kan het toerental ook wat hoger zijn - tot 1000 rpm -.
Deze verhogingen zijn normaal en worden door de ECM geregeld.

Andere verhogingen kunnen duiden op:
- Stappenmotor probleem (blijft hangen, maar alleen als je al een tijdje gereden hebt)
- Carterontluchting, bijv. benzinedampen in het carter,doordat de - of een van de - injectoren benzine blijft inspuiten bv.als gevolg van een ECM probleem of druppelende injector. Dit kun je makkelijk constateren door de carterontluchting los te trekken en ruiken of daar een benzinelucht vrijkomt. Nadruppelende injectoren zorgen vaak ook voor onregelmatig lopen en soms een backfire.


-

RMCMichiel

 :( Ik heb sinds 'n maand of 2 een nieuwe accu, verder geen problemen mee gehad (behalve de nota natuurlijk  :) )

Maar sinds n tijdje loopt mn motor stationair, vlak na het starten, ongeveer 500 rpm  :-[ - ongeacht welke en of ik uberhaupt wel electronica aanzet...

Iemand enig idee c.q. ervaring? Kvind het nogal irritant, het geluid dat ie iedere x bijna afslaat...

RMCmic

Tony

Ja, dat is wel aan de lage kant. 250 rpm te laag om precies te zijn.
Welke motor hangt er in?

RMCMichiel


JvE

Ik had dit ook. Bij mij sloeg de auto bij het afremmen en terugschakelen soms af. Heel irritant als je regelmatig rotondes tegenkomt. De dealer heeft een soort van bypass gemaakt om het toerental met ongeveer 200 rmp te verhogen. Dit heeft een half jaartje effect gehad. Toen kwam het probleem terug.

Ik heb, met behulp van de FAQ  :D, de stappenmotor schoongemaakt. Probleem weg.
Nu loopt de motor stationair zo'n 1000rpm en zakt na een seconde of twee terug naar ongeveer 700 - 750.

Tony


Tony

@RMCMichiel
Kijk even naar de slangen en ook de stappenmotor.
Het kan nog zijn dat er foutcodes in de ecm zitten en het noodprogramma loopt.
Dan kun je even laten resetten.
Werkt de lambdasonde nog goed? Check even met natte vingers aan de stuurdraad en de andere hand aan de massa. Als je motor anders reageerd is dat waarschijnlijk het probleem.
Dan heb je nog de injectoren: Werken die nog wel goed?

RMCMichiel

 ::) Ok, maar dat is vrijwel wartaal voor mij... :-\

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev