Advertenties


veerpoot lager vervangen

Gestart door ed1987, 8 december 2009, 17:59:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ed1987

hallo allen

heb nu een probleem met de veerpootlagers deze moeten beide vervangen worden.
kan iemand mij vertellen of dit zelf een beetje te doen is?
en zit er nu alleen 1 lager boven ?
of zit er onder ook nog 1?

b.v.d
ed

matthew

Je hoeft alleen de bovenste te vervangen.

Als je een verenklem hebt en een goede krik en wat gereedschap is het zelf wel te doen.

subzero

#2
Wat documentatie. klik (in hoofdstuk 31) Bron

Een voorbeeld filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=p3nIZLvMaLE

Hier staan verschillende verenklemmen/persen. klik en klik

ed1987

ok, allen bedankt voor de tips het is gelukt.
had ook veerklemmen gekocht zou het eerst met spanbanden doen maar dit is me toch sterk afgeraden :)
en denk ook dat deze veren er iets te stug voor zijn.en voor die paar centen

Maar nu hapert de motor bij het optrekken, waarschijnlijk iets nat geworden omdat ie vanmiddag met de motorkap open in de regen stond. droogt dit vanzelf weer verdelerkap o.i.d. of kan dit ook de ecu zijn ?

en hoort ie officieel ook weer uitgelijnd te worden na demontage van de veerpoten ?

b.v.d.
ed

matthew

Dit kan vanzelf opdrogen maar als je zoveel mogenlijk zelf droog kunt maken is dit natuurlijk veel beter.


Uitlijnen kan,maar bij renault zit er geen centreer bouten in de veerpoot en komt dus op dezelfde positie terug.

maXcomX

Over de veerpoot,

Ik weet niet welk type Renault je hebt, maar die van mij kun je ook nog de caster afstellen op 3 standen. Positief, neutraal of negatief.
Ik dacht dat dat onderling ongeveer 1,5 graden scheelt, maar je merkt het wel aan het sturen qua gevoeligheid afhankelijk van de banden die je gebruikt. Ik weet trouwens ook niet ofdat deze feature op alle modellen aanwezig is. Op het oude forum hebben we daar weleens een discussie over gehad. Maar dat is lang geleden, toen de Phase 2 net uitkwam.

Dan moet je ook nog opletten op de gaten (2 aan iedere kant van de veerpootbevestiging (chassis), de voorste 2 zijn met stuurbekrachtiging en de achterste zonder.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev