Advertenties


Schadelijk benzine verbruik

Gestart door Søren van Dijnsen, 3 december 2009, 22:20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Christian de Vriend

suc6 dan alvast  :)

als het gevonden is,laat het even weten hoe het is verlopen  !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

subzero

#17
De volgorde (ong) bij hoog benzineverbruik:

Luchtinlaatsysteem,vacuümsysteem - verstopping
Ecu bedrading/aansluitingen sensors/relais
Brandstoffilter
Brandstofdruk/toevoerhoeveelheid/brandstofdrukregelaar
Brandstofpomp/aansluitingen
Injectoren
Temperatuursensor inlaatlucht
Gaskleppositiesensor
Lambdasonde
Gasklep
Klopsensor
Ecu (motorregelmodule)

ErikVr

#18
Citaat van: PurpleRain89 op  3 december 2009, 22:35:21
Dat klinkt bekend, ik kan met mijn 1.6e ook niet meer dan 480km op 1 tank rijden. En ik rijd er toch niet al te wild mee
WAT?!? Ik heb 1:16.5 gehaald met die auto! 825km gereden zonder te tanken tijdens een ritje naar Monaco. (ja dat was 's nachts op de snelweg)
Bij normaal woon-werk verkeer haalde ik meer dan 650 op één tank.

En ja, normaal reed ik rustig. Altijd overschakelen rond de 2500rpm. 50 in z'n 4, 60 in z'n 5. Geen enkel probleem.
Ik rij nu 1:11 met m'n GT en dat vind ik al erg veel. Kan je nagaan hoe zuinig die megane van je is als je er een beetje rekening mee houdt.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

PurpleRain89

Ik schakel altijd netjes op tijd over, en daarom weet ik het verder ook niet.

Verder dan 500km op 1 tank kom ik met mijn Mégane niet, nou moet ik wel zeggen dat ik bijna alleen maar kleine stukjes van 5 á 10km rijd.


ErikVr

Tijd voor een onderhoudsbeurtje denk ik dan hè.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

matthew

#21
Als je veel korte stukjes rijdt kan die ook niet zuinig rijden,omdat die in het begin met opwarmen iets meer verbruikt.Tevens gelden dan ook weer verkeer en weers omstandigheden.Veel drempels is veel remmen en stolichten en rotondes.En koud weer helpt ook niet mee.

Stefan

Jij typt vanavond wel heeel snel Matthew... :D :D ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Søren van Dijnsen

Verklaart het bij mij dus eigenlijk ook al, mijn werk is hier 4km vandaan met drempels en stoplichten. Had het zelf ook kunnen bedenken haha :oops:

Stefan

Da's (zeker in deze tijd) niet erg gunstig voor je vervruik nee :neen:
In 4 kilometer istie nog niet eens fatsoenlijk en goed warm.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Citaat van: Stefan op  6 december 2009, 23:13:43
Jij typt vanavond wel heeel snel Matthew... :D :D ;)

Jaja moest even wat inhalen ben vrijdag en zaterdag niet online geweest,veels te druk prive.

Weer on topic

ErikVr

Citaat van: matthew op  6 december 2009, 23:09:23
Als je veel korte stukjes rijdt kan die ook niet zuinig rijden,omdat die in het begin met opwarmen iets meer verbruikt.Tevens gelden dan ook weer verkeer en weers omstandigheden.Veel drempels is veel remmen en stolichten en rotondes.En koud weer helpt ook niet mee.
Ja oke maar 1 op 8 voor een 1.6e? No way :)
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

megane1.6lpg

goeiedag heren
vraagje op lpg rij ik 1 op 10 (snelweg kilometers)een 1.6 8v is dat normaal
groetjes

LKW

Nog geen 500 km op 1 tank met een 1.6E...  8)7 8)7
Ik heb er zelf 1 en rijdt +/-700km op een tank (50l) en dat is woon-werk verkeer van 10 km enkele reis met rotondes, drempels en andere narigheid maar ook een stuk van 4km 80km weg. Maar als je nog geen 500 km op een tank kunt is er iets echt niet goed. In dit topic staan al vele mogelijke oorzaken genoemd, maar kijk ook eens naar je bandenspanning (alle beetjes helpen :))

Wendy


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev