Advertenties

Stationair op 3000 rpm

Gestart door Ep Woody, 1 december 2009, 13:07:31

Vorige topic - Volgende topic

Ep Woody

Mijn auto heeft een probleem, namelijk dat hij stationair op 3000 rpm draait en niet meer op gas wil lopen.

Nu was ik opzoek naar een stappenmotor, maar die kan ik niet vinden bij m'n gasklephuis. Komt dit door de eurogas installatie, of zit die niet op mijn 2.0 F3R motor?

Als ik de mapsensor lostrek dan start hij wel op gas, maar valt hij vrijwel direct uit.

Waar kan ik nog meer zoeken, cq wat zijn onderdelen waar ik de meeste kans op oplossingen heb.

monteurtje

Dus als ik jouw verhaal zo hoor loopt hij op benzine en schakeld niet meer over op gas? Dan is er al een probleem op het benzine systeem.

Als je de stappenmotor zoek die zit hoogst waarschijnlijk op de gasklep huis. Maar dan zou hij alsnog op gas moeten schakelen. Ik zou zelf eerst even de accu polen los trekken die tegen elkaar aan houden gedurende een paar minuten. Dan alles weer vast zetten. Nu heb je een master reset gedaan. Als dat niet helpt naar garage gaan zou ik zeggen.

mvg corné

Ep Woody

Als ik de auto op benzine start gaat hij meteen naar 2500 en loopt op naar ongeveer 3000 rpm. Als ik de auto daarna over laat schakelen naar LPG, dan begint hij heel rauw te lopen en te stotteren etc. Deze problemen kunnen iets met elkaar te maken hebben, maar ook heel goed 2 onafhankelijke problemen zijn.

Wat ik in ieder geval voor elkaar moet krijgen is zorgen dat hij weer op een normale(re) manier op benzine loopt. Dan kan ik daarna het gas probleem oplossen.

Ik ga straks even proberen mijn auto aan de laptop te hangen, om zo een aantal variabelen uit te kunnen lezen. En uiteraard even de accupolen kortsluiten.

Ep Woody

Onderaan het gasklephuis zit een aansluiting voor een slang. Daar zit bij mij niets op aangesloten, hoort daar niet een afsluitdop (die er bij een backfire vanaf schiet)?

Ik ga straks nog even proberen, als we met z'n 2-en zijn, om te voelen of er lucht aangezogen wordt door dat gat. Als dat zo is en hij wordt afgesloten, loopt hij dan ook beter.

matthew

Het kan idd goed zijn dat er een vaccumslangetje los is geschoten of gescheurd,dan loopthet toerental direct na het starten op.

Je moet ook altijd een auto die op gas rijdt en problemen heeft eerst 100%goed lopend op benzine hebben,eerder kun je nooit het gasprobleem oplossen.

Ep Woody

Onder het gasklephuis zitten 2 aansluitingen voor voor de gasbehuizing en een 3e punt. Op dat 3e punt hoort denk ik een rubberen plug, welke in geval van een backfire losgeschoten wordt. Dit 3e punt zit in verbinding met 2 gaten voor en achter de gasklep. Waarschijnlijk zuigt hij daarlangs valse lucht aan. Op de verbindingen even goed met vloeibare pakking de boel luchtdicht maken.

Ep Woody

Resultaat, het bleek inderdaad valse lucht, en niet zo'n klein beetje ook. Aan de distributiekant van de inlaat zat een slangetje met daarin een bout. Die bout was eruit geschoten, wat valse lucht creerde en daardoor erg netjes richting de 3000 rpm.

Nadat die bout weer netjes terug zat, draait hij weer netjes stationair.

monteurtje

en nu zal hij ook goed op gas lopen denk ik zo.

haha

mvg corné

maXcomX

Ik heb dezelfde motor en dito installatie. Ik kan niet zeggen dat het helemaal goed is, ik heb de kop moeten reviseren na 172.000 km. De lekkages komen vaak voor bij dit type evenals de de backfires rond 150.000. Dat moet bij jou ook gebeurd zijn, anders was daar geen lek ontstaan. Het voornaamste euvel bij deze -oude 8 klepper, die ik overigens een van Renaults beste motoren vindt- is dat Eurogas geen aangepaste kleppen en zittingen heeft gemonteerd. Waardoor de kleppen rond de 150.000 verbranden. Ik was bijelkaar zo'n 240 euro kwijt aan onderdelen (kleppen, zittingen, koppakking en trekbouten, waardoor ie weer 150.000 mee kan. Overigens heb ik de lpg eruit gehaald, daar ik vanwege het dat ik in Duitsland woon, die installatie niet door de TUV kreeg. Niet echt bezwaarlijk gezien de lage kosten om hier een auto te rijden, dan is gas hier weer duurder en lastiger te krijgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev