Advertenties


kachel pruttelt water

Gestart door cabriolet, 28 november 2009, 16:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cabriolet

toen ik van de week de kachel op de hards zetten leek het wel of die onderwater zat je hoorde een hoop gepruttel nou is het wel weg maar ik ben eigenlijk wel nieuwschierig wat het kan zijn

ook lijkt het of die niet heel heet meer word als ik het voluit zet

matthew

Als er water in zit dan zit zeer waarschijnlijk je afvoer gaten onder het paravan verstopt.

JPF

#2
Misschien is het wel omgekeerd, en pruttelt er lucht....
Zeker in combinatie met minder warm worden is het waarschijnlijker dat er lucht in zit vanwege een lekke koppakking.
Makkelijkst is natuurlijk wel even de afwatering van de kachelbak eerst te checken (boomblad in de afvoer), wie weet is het toch alleen maar water. Ik hoop het voor je!
De koppakking controleer je het simpelst door even iemand een CO testje te laten doen in je koelvloeistofreservoir. Meet je CO, dan komen er dus verbrandingsgassen in je koelvloeistof, die voor de lucht in je kachel zorgen.

subzero



JPF

En dan?

Heb je inmiddels al deze tips al geprobeerd dan?

matthew

Breng hem maar naar de garage mijn tip

cabriolet

ja dat gepruttel is niet meer maar heb alles gedaan wat jullie zeiden maar ui die link haal ik niks of ik kijk niet goed

JPF

En? Zat je kachelbak waterafvoer vol blad en vuil?
Zat er lucht in de kachel?
Heb je CO gemeten in het koelvloeistof reservoir?
Wat is de uitslag? Zeker gewoon over gegaan...

Die link (klik) geeft aan hoe je de Renault hoort te ontluchten volgens de fabriekvoorschriften, als het koelvloeistofsysteem opnieuw hebt gevuld.

maXcomX

#9
Ontluchten Ph 1 in 10 stappen:

1 Voertuig horizontaal plaatsen
2 kachel op "heet" zetten
3 Koelvloeistof bijvullen tot MAX, dop DICHTDRAAIEN!
4 motor starten en op temperatuur laten komen.
5 Ontluchtingsnippel van de kachel voor het schutbord (plastic schroefdopje op de toevoerslang) opendraaien
6 wachten totdat er klare vloeistof uit de nippel loopt
7 nippel dicht draaien
8 Ontluchtingsnippel rechtsboven de radiator losdraaien
9 wacht tot klare vloeistof uit de nippel stroomt.
10 nippel dichtdraaien.

klaar.

tip: knijp een paar keer in bovenste en onderste slangen van de radiator tijdens boven genoemde stappen voordat je een nippel dicht draait.


cabriolet

zat denet nog even te kijken maar bij de  bijrijderskant is de vloer zeik nat

nu trok ik me motorkap open in die ruimte waar me accu zit ligt het helemaal voor met zeik natte bladeren

ook stinkt  het heel muf in de wagen dus morgen even goed leeg halen want als ik die plastic kappen erafhaal kan ik er toch gewoon bij??

matthew

dus je paravan zit gewoon helemaal dicht.en is dus nu ook heel je auto binnen nat,til alle vloerbedekking maar eens op.

Dat is een mooi probleem.

Je moet alle bladeren weghalen het interieur eruit halen en alles los en de auto los in een spuitcabine zetten en flink stoken.

maXcomX

 :D :D :D  RMC met prostaat probleem..

Tja, Als de afwatering niet goed gaat... Maarehh, heeft ie toevallig ook airco?

cabriolet

nee geen airco

maar heb de accu nu eruit gehaald en het afwatering gaatje zat gewoon helemaal verstopt

ook lag er een rubbere dop los in die uit de zijkant komt die heb ik weer terug geklikt maar waar is deze voor is een rubbere dop me een soort luikje erin

het interieur is niet heel nat was meer het matje alleen
heb het matje eff te drogen gelegt zodat ik kan zien of het straks nog lekt

maXcomX

Ahh ok,

Als je de accu er toch uit hebt, dan meteen de accubak behandelen met ML, dan trekken alle kiertjes tussen de rubbers ook mooi dicht.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev