Advertenties

RMC afslaan bij starten en andere 'toerental' problemen

Gestart door diekstra, 27 november 2009, 21:12:24

Vorige topic - Volgende topic

diekstra

Hallo allemaal,
Ik heb een RMC 1.6e uit '96.

Nou heb ik het volgende probleem waar ik al heel veel over gelezen heb maar helaas nog geen sluitend antwoord op heb kunnen vinden.
Bij (meestal) koud  weer of na regen wil de auto niet starten (koude start).
Hij slaat of direct af na starten of start alleen met wat gas bij. Bij dat gedeelte van direct afslaan is het heel stom maar als ik de motor op toeren houd, blijft hij wel aan wanneer de motor warm wordt. Ongeveer op het midden van de temperatuurmeter (waar hij bij mij altijd staat).  
Komt bij dat soms na een half uur of meer op de snelweg gereden te hebben ik mijn koppeling intrap bij de afslag en rem, het toerental ook weer wegvalt tot ergens bij 500 toeren... En soms blijft het toerental hangen (gas los) ergens rond de 2000 toeren...

Heel storend allemaal, en zoals ik al zei heb ik veel gelezen, veel mogelijke antwoorden ook. Alleen nog niet echt eentje die precies paste bij al mijn problemen. Wat ik wel heb gedaan is de stappenmotor al een flink aantal keer schoongemaakt, maar dat heeft helaas niks geholpen..

Is er iemand die een mogelijke oplossing weer voor mijn probleem?
Alvast heel erg bedankt!!

matthew

Ikzou dan maar eens eerst de stappenmotor maar gaan vervangen,want schoonmaken wil niet altijd helpen.

subzero

En die kan je hier aankopen. http://www.autosensorberlin.com/

Een keer meten kan ook. Met het contact uit moet op beide meetposities circa 55 Ω (ohm) staan. (dus niet op de stekker)

diekstra

Bedankt voor de tips en links! Ik ben vandaag bij de garage geweest, die heeft hem uitgelezen en kwam met een fout in de computer..
Omdat de motor warm was en het probleem vreemd genoeg dan niet optreed kon hij niet zien wat het probleem precies was..
Ben dus weer zonder goede oplossing naar huis gestuurd. Hij zei dat het inderdaad ook wel eens aan de stappenmotor kon liggen die het signaal niet goed verstuurde..
Heb contact gehad met de dealer voor een nieuwe stappenmotor, is die niet op voorraad bestel ik er een via de link :)
hartstikke bedankt nogmaals en ik houd jullie op de hoogte!

Groeten

subzero

Een stappenmotor heeft meer 'werk' bij een koude motor dan bij een warme. :)

diekstra

Citaat van: subzero op  4 december 2009, 20:55:30
Een stappenmotor heeft meer 'werk' bij een koude motor dan bij een warme. :)

Ja dat heb ik gemerkt zeg! Heb gister een nieuwe opgehaald, gemonteerd en blij dat ik ben!
De auto start weer normaal, blijft mooi op toeren.. Ik ben happy :) Heel erg bedankt allemaal!

_o_ !-!

matthew

matthew

diekstra

Ik vrees dat mijn dank niet in geld uit te drukken is ;) hahaha Dat zit nu onder de motorkap  o-)

maXcomX

Het had net zo goed de bdp sensor kunnen zijn, met vuil en condens(water) gaat dat ook niet goed.
Maar dan heb je bij koude start vaak een backfire en/of komt de motor lui en reutelend op gang.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev