Advertenties


Startonderbreker?

Gestart door duiveltje018, 23 november 2009, 17:37:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

duiveltje018

Hallo,

Weer een probleem rijker.
Zondag was ik mijn neon in de auto aan het bouwen en toen ik klaar was wilde ik hem starten,
het service lampje blijft snel knipperen,
dit had ik dus 2 maanden geleden ook, toen heb ik hem laten inlezen en uitgeleesd toen kon ik weer rijden tot afgelopen zondag.
Weet iemand raad?
Mijn monteur vertelde dat ik een nieuwe regeleenheid moest hebben maar dat was eenorm prijzig.

Gr martijn

matthew

Heb je misschien ergens iets doorgeknipt aan voeding of zo.

Anders kun je via je camera op de telefoon checken of de sleutel een signaal uitzend.
Is dit wel het geval dan moet je je noodcode hebben om te starten en je sleutel in te leren.
OOk even je ontvanger controleren of deze niet nat is.(deze zit bij je binnenlicht).
Vaak  gaan ontvangers stuk,ik heb afgelopenweek storingsdienst gehad en was 2 maal ontvanger defect.
Kost 120 euro ex inlezen.

duiveltje018

Citaat van: matthew op 23 november 2009, 20:53:36
Heb je misschien ergens iets doorgeknipt aan voeding of zo.

Anders kun je via je camera op de telefoon checken of de sleutel een signaal uitzend.
Is dit wel het geval dan moet je je noodcode hebben om te starten en je sleutel in te leren.
OOk even je ontvanger controleren of deze niet nat is.(deze zit bij je binnenlicht).
Vaak  gaan ontvangers stuk,ik heb afgelopenweek storingsdienst gehad en was 2 maal ontvanger defect.
Kost 120 euro ex inlezen.

Nee ik heb niks met me voeding gedaan de neon zat er al in maar verkeerd aangesloten nu werkt het prima.
De deuren gaan wel open dus de sleutel werkt naar mijn mening.
Ontvanger bij mij binnenlicht? kun je dat even uitleggen?


Dirk Kuipers

Hoe zat het verkeerd aangesloten dan? Wat heb je nog aangepast? Je hoeft natuurlijk maar 1 verkeerd draadje door te knippen om storingen te krijgen..

duiveltje018

Citaat van: -KJ- op 24 november 2009, 17:07:58
Als het om echt neonlicht gaan (en geen LEDs) dan zou dat de oorzaak wel eens kunnen zijn. Neon straalt hoogfrequente straling uit. Daardoor kan elektronica worden ontregeld.

Nee het gaat hierom ledstaven.
op mijn andere forum bij electra, heb ik het aangesloten zoals ze zeiden,het werkt perfect.
Alleen start me auto nu niet meer,..

A110

Citaat van: matthew op 23 november 2009, 20:53:36
Heb je misschien ergens iets doorgeknipt aan voeding of zo.

Anders kun je via je camera op de telefoon checken of de sleutel een signaal uitzend.
Is dit wel het geval dan moet je je noodcode hebben om te starten en je sleutel in te leren.
OOk even je ontvanger controleren of deze niet nat is.(deze zit bij je binnenlicht).
Vaak  gaan ontvangers stuk,ik heb afgelopenweek storingsdienst gehad en was 2 maal ontvanger defect.
Kost 120 euro ex inlezen.

Hoe doe je dit dan? daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar. Om via je cameria te controleren of je sleutel een signaal geeft. Is dit dan bij infrarood of met fm frequentie?

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

kan inderdaad alleen met infra rood en dan wat kj zegt.

duiveltje018

Maar als dat zo zou zijn dan zoude mijn deuren toch niet opengaan?

matthew

dit ging alleen even om het testen van een uitzend signaal van de sleutel

duiveltje018

Nou dat werkt in ieder geval wel.

maXcomX

#10
Hoi,

Als je het handboekje leest, dan staat daar dat de infrarood ontvanger gevoelig is voor storingen die kunnen worden veroorzaakt door oa. displays van dvd spelers en navigatie apparatuur.
Andere verlichting in het compartiment kunnen ook storingen veroorzaken (oa. neon-verlichting en andere lichtbronnen, welke hoogfrequent worden aangestuurd of uitzenden).
Dat is meteen het nadeel van infra-rood...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev