Advertenties


Turbo monteren op een 1.6e 8v Kunnen de zuigers het aan?

Gestart door KevinCabrio, 23 november 2009, 12:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Nicole

daarom en in het begin van dit topic is dat ook al een aantal keer ter sprake gekomen,rijd zelf al een F7R en dat is standaard al heel mooi spul.
als ik aan zoiets begin,is het echt niet het 1e turbo motor die ik zelf bouw.

gaat me puur om de fun,ik HOEF geen 240 pk.
leukste was nog wel in een cabrio :P
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Roy16v

bericht was geschreven door mij
Citaat van: Nicole op 15 mei 2011, 20:17:11
daarom en in het begin van dit topic is dat ook al een aantal keer ter sprake gekomen,rijd zelf al een F7R en dat is standaard al heel mooi spul.
als ik aan zoiets begin,is het echt niet het 1e turbo motor die ik zelf bouw.

gaat me puur om de fun,ik HOEF geen 240 pk.
leukste was nog wel in een cabrio :P

-Jo-

een F7R met lage compressie zuigers, en een druk van 0.7, gaat zowieso naar 250 aan de wielen...vingers in de neus.

Nicole

@-Jo-: Dit topic gaat verder over de K7M, niet over de F7R.
Alleen dat áls je er geen verstand van hebt beter gewoon een F7R kan kopen.
Maar de topic starter wou een turbo op de K7M zetten.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Christian de Vriend

turbo op een 1,6e kriebelt ook al langere tijd bij mij,enige wat dan verzonnen moet worden is koppeling
de bak,er is op de markt geen koppeling te vinden,en er 1 laten maken kost knaken,welicht dat er een
andere bak op de motor past,zodat men daar een sterkere koppeling kan monteren.

Verder zal het niet zo moeilijk zijn om aan onderdelen te komen,en deze te plaatsen,het is zoals roy het zegt,de 1.6e bied wel de ruimte
voor het plaatsen van een turbo.

Ben het ook met nicole eens,ik zou ook geen 250 pk hoeven,je moet het ook nog op de weg zien te houden.
ik zou liever een mooi koppel en vermogens kromme hebben,dan alles,op alles te zetten om aan 250 a 300pk te komen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy16v

al was het alleen al maar om de fun om voor paar centen dit klaar te maken en de lol er van te hebben en het geluid :P
F7R heb ik al en die laat ik mooi zo.
@ Christian  jij snapt het tenminste en bekijkt het als een normaal iemand met een normale portomonne :P

Christian de Vriend

ik ken het je nog gekker maken roy,ik heb op zolder nog een mooie blauwe fles staan,compleet niet in doos
met een speciale computer voor het aansturen,dus geen fast and furious praktijken met knopjes op het stuur
maar omdat ik ging samen wonen,huisje kopen,durfde ik het niet te installeren,omdat ik blij was dat
ik mn megane nog kon behouden,nu ik toch iets meer te besteden heb,ben ik rustig aan het bekijken
wat er leuk is,moet zeggen,nos is tijdelijk,turbo is definitieve plezier,als je het goed in elkaar zet.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

-Jo-

Citaat van: Nicole op 15 mei 2011, 22:04:18
@-Jo-: Dit topic gaat verder over de K7M, niet over de F7R.
Alleen dat áls je er geen verstand van hebt beter gewoon een F7R kan kopen.
Maar de topic starter wou een turbo op de K7M zetten.

ik zei enkel dat een t-conversie van een F7R die waardes haalt zonder enig probleem. Dat het over een k7m gaat was ik me wel terdege van bewust. Ik heb dit onderwerp al meermaals besproken met Christiaan. Verder zwijg ik wel hoor ...

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Maar de antwoorden hebben we! een 1.6 8v kan je een turbo op zetten!   !-!

Ik zou het eigenlijk nog wel eens willen zien: Dirk zijn 2.0 16v Compressor vs 2.0 8v Turbo  Y
Nou heeft Dirk voor een Compressor gekozen, maar daarin heeft hij ook vermogen verlies. ( Correct my if am wrong )



Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Roy16v

joa ik durf het wel aan met een tussenplaat en dan een turbo er op met spruitstuk van b.v. een escort of mondeo td of van b.v. een escort rs turbo.
die turbos zijn niet zo duur en makkelijk te krijgen.

Roy16v

wat voor turbo en uitlaat spruitstuk zouden jullie pakken voor een k7m daar deze de uitlaat poorten van de middelste cylinders dicht bij elkaar heeft.

Christian de Vriend

kwa turbo heb ik het er wel eens met jo over gehad,als ik me niet vergis (voor een 1,6e)
hadden we het over een gerret gt2861 die gaat tot 300pk,voor een 1,6 zit je veilig,wilt men meer
door bv een 2,0 16v flink te kietelen,dan kom je (net) te kort.
welicht kan er een td05 turbo op,ik heb horen waaien dat de nieuwe rs een mitsubischi turbo heeft,of dat
echt zo is weet ik niet met 100% zekerheid,die zitten ook op scooby's.

zoiezo moet je dan met een 1,6e rekening houden dat je niks met die ecu kan,dus of een piggyback
plaatsen,wat ik nog ga doen,of een "stand alone" ecu steken,wat veel meer kost.
de perfect power piggyback die ik ga aanschaffen kan turbo aan,zelf nos.
dit systeem word aanbevolen door ruud frederiks,van dynojet in Goes,moet zeggen dat die man
er toch sirieus veel verstand van heeft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy16v

och ik zat te denken aan andere brandstof druk regelaar of regelbaar maken en 3 bar mapsensor er op van een sierra cosworth.
regelt hij de benzine ook wel weer af.

maar de middelste cylinders zitten ### bij een 1.6e,anders had ik er zo een turbo van een escort rs turbo opgezet met de olie en waterslangen.

Christian de Vriend

ik heb er bij mij ook een instelbare benz druk regelaar op gezet,die ecu stelt het gewoon weer bij,er is door digicar in doetinchem
een poging ondernomen om hem te chippen,maar ook dat hielp niet,omdat alles weer afgeknepen word.
vandaar dat er een piggyback op komt,vervolgens ruk ik de lambda er de connector van de ecu,op die manier
stelt de ecu zn eigen niet meer in.

Denk dat het spruitstuk dan op maat gemaakt moet worden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy16v

als ik een keer een 1,6 inruil ga ik gewoon een poging ondernemen :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev