Advertenties


Turbo monteren op een 1.6e 8v Kunnen de zuigers het aan?

Gestart door KevinCabrio, 23 november 2009, 12:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

KevinCabrio

Als je deze onder staande onderwerpen wilt aanpassen moet je hem dan ook mappen?

-filter systeem
-bougiekabels
-bougies
-uitlaatspruitstuk
-katvervanger
-middendemper vervanger
-Sportdemper

Dirk Kuipers


-Jo-

de benzinedrukregelaar is puur mechanisch, en wordt helemaal niet door de ecu geregeld.

KevinCabrio

de ecu regelt toch de hoeveelheid brandstof die wilt hebben? of nodig heeft om te gaan rijden?

KevinCabrio

Ik heb niet zo veel verstand hiervan maar dit was mij eens verteld

Christian de Vriend

De punten die je opnoemde zijn aanpassingen waar je niet hoeft te chippen,maar wel
aanpassingen waardoor je (iets) meer winst boekt.

voor de k7m geven ze ongeveer 8 pk bij een standaard motor,hoe meer je doet,hoe meer winst (tot op zekere hoogte)

ongeacht wat men over deze motor zegt,streef ik er naar om minimaal 100pk op de wielen te hebben,
het is mischien voor sommige een klapscheet,maar dat boeit me niet,gaat om het doel.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

-Jo-

Citaat van: KevinCabrio op  3 december 2009, 21:09:25
de ecu regelt toch de hoeveelheid brandstof die wilt hebben? of nodig heeft om te gaan rijden?

de ecu regelt de hoeveelheid brandstof, inspuittijd, sluitingstijd ontstekingstijd...maar je benzinedrukregelaar bepaalt het volume icm met de capaciteit van de brandstofpomp. Bij een K7M is dat een 3 bar regelaar als ik me niet vergis? Kan iemand me corrigeren indien fout ?

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Robin

Vraag het anders ff aan Corné (monteurtje) die heeft 100PK aan de krukas en ook een K7M :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

KevinCabrio

Citaat van: Christian op  3 december 2009, 21:22:06
De punten die je opnoemde zijn aanpassingen waar je niet hoeft te chippen,maar wel
aanpassingen waardoor je (iets) meer winst boekt.

voor de k7m geven ze ongeveer 8 pk bij een standaard motor,hoe meer je doet,hoe meer winst (tot op zekere hoogte)

ongeacht wat men over deze motor zegt,streef ik er naar om minimaal 100pk op de wielen te hebben,
het is mischien voor sommige een klapscheet,maar dat boeit me niet,gaat om het doel.

haha nou ik vind het een hele leuke verbetering!

KevinCabrio

maar er wordt dus nu met 3 bar ingespoten? is dat degene die er origineel er al opzit?
of moet er een van 3 bar op die je kan stellen?

Bedankt voor de uitleg!

Christian de Vriend

daar zit ik nu net iets boven,mn motor zou nu om en nabij de 107 pk op de krukas hebben.

Bij dynojet rekenen ze het wiel vermogen,vandaar dat ik het uitdruk in wielvermogen,dus wat
daadwerkelijk op de weg komt,en dat zit nu op 92 op de wielen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

er staat standaard 3bar op de injectoren,de ecu stuur een puls naar de injector die hem open stuurt voor
een fractie van een seconde,zie het als een verkeerslicht waar veel verkeer voor staat,ongeacht de hoeveelheid,zal men pas rijden als het licht op groen gaat
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

KevinCabrio

netjes  !-!

aha ik snap het, alleen dan kan je hem toch wel snel verzuipen?

Christian de Vriend

daar ga je voor naar een testbank,daar kunnen ze meten of die te rijk of te arm loopt,dus te veel of te weinig krijgt
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev