Advertenties


Turbo monteren op een 1.6e 8v Kunnen de zuigers het aan?

Gestart door KevinCabrio, 23 november 2009, 12:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Dat lijkt mij ook nog wel eens wat als mijn auto straks klaar is..
Lekker naar Frankrijk tuffen en daar naar een meeting gaan..

Laurens Klein

probleem daarbij is toch betrouwbaarheid. Want als je je auto af hebt, moet hij ook maar blijven lopen voor 1000 km aan 1 stuk. Neemt niet weg dat dat ook het avontuur is.
Ikzelf ben gek van oldtimers. En ga komende zomer met een auto uit 1960 naar Zuid-frankrijk. Auto heb ik zelf helemaal opgeknapt en daar heb ik 100x meer plezier mee dan als ik met bv de megane ga.

Hoe ver staat het met jou auto Dirk? Zit het blok er alweer in?

-Jo-

Citaat van: Dirk Kuipers op  3 december 2009, 13:00:08
Dat lijkt mij ook nog wel eens wat als mijn auto straks klaar is..
Lekker naar Frankrijk tuffen en daar naar een meeting gaan..

je kan je altijd aanmelden

Laurens Klein

Jo, heb jij een bedrijf kwa tuning? of is het alleen hobbiematig?
En wat voor auto's heb je zelf en heb je gehad?

-Jo-

Citaat van: Laurens Klein op  3 december 2009, 13:48:01
probleem daarbij is toch betrouwbaarheid. Want als je je auto af hebt, moet hij ook maar blijven lopen voor 1000 km aan 1 stuk.

de motoren worden ook onderworpen aan 1/4 miles en trackdays, ook niet te vergelijken met lange afstands routes.
Dartfort crossing-Dover werd afgelegd op 21 minuten, betekent evenveel als een gemiddelde van 175 km/h met topsnelheden rond de 220-230. Die motoren ondergaan echt wel de vuurdoop. Als je 75000 kan doen op deze manier vind ik het wel heel netjes. Niet vergeten dat het vermogen zo goed als verdubbelt wordt icm een serieuse koppeltoename. Maar goed, das mijn idee en het ging hier over iets totaal anders.  

-Jo-

Ik heb geen bedrijf, al heb ik der wel aan zitten denken maar vanwege de milieunormen en de te ondernemen akties is het als starter geen haalbare kaart. In belgie is het even erg als in nederland qua normen en veiligheid en ik wordt er ook niet jonger op. Laat ons zeggen dat ik er een zwaar uit de hand gelopen hobby aan overhoud. De lijst van autos is bijna niet te overzien, maar het renault virus zit wel heel diep. Momenteel ben ik nog in het bezit van 3xgtt's,clio16v,19 16v,megane 1.6 16v, 5x21turbo,19 8v cabrio rsi, twingo1 in project en 2 loodsen van 600 en 200 m². Momenteel liggen men eigen projecten een beetje stil omdat ik teveel motoren moet bouwen voor "vrienden en kennissen".

Laurens Klein

pfff....serieus werk ja. Heb je ergens op het net foto's staan??
En zijn die autos die je opnoemt allemaal van jezelf of zijn dat auto's waar je mee bezig bent?

-Jo-

Die zijn van mezelf. Fotos zijn te vinden op renault club België en waarschijnlijk ook wel op rtc. Sommige van de meganerijders hier ben ik al tegen gekomen op diverse meetings. Meestal ben ik daar met een grijze 21.

KevinCabrio

Citaat van: Christian op  2 december 2009, 21:29:43
Citaat van: KevinCabrio op  2 december 2009, 15:26:01
Oke je hebt dus gezien bij cat cams dat er meerdere soorten te verkrijgen zijn.
Welke moet ik dan kiezen? en waarom kies je dan voor deze?
want wat betreft de graden weet ik niet wat er wordt bedoeld.

de 1e 2 types zijn sport,die kan je er makkelijk in doen,maar zoals jo zegt,een 8v is snel bovenin uitgepist,nou vind ik
dat niet zo erg,een 8v heeft meer koppel onderin,het is maar net wat je zelf wilt.aangezien ik er een 421 spruitstuk
op het gezet,is dat koppel onderin nog beter geworden.

zelf zou ik nooit een 16v atmosferisch willen,als die ooit komt,gaat er meteen een turbo op.

hier een afbeelding van de te leveren nokkenassen



Mooi bedankt voor het opzoeken!
Alleen welke is dan beter? die 2de neem ik aan? die heeft BDP meer dan de eerste.

Dirk Kuipers

Hoe extremer je gaat, des te minder zal je auto bijvoorbeeld stationair willen lopen.. Je zult hem goed moeten afstellen maar als je te extreem gaat zal dat misschien wel minder worden.. Net als bij raceauto's voor op het circuit, daarmee wil je niet altijd file rijden..

Christian de Vriend

#100
De nokkenassen die je daar ziet,zullen denk ik de motor pas doen leven op hogere toeren
zoals Jo dat al eerder verteld heeft,mocht ik zover gaan,dan laat ik er 1 maken die juist gemaakt
is voor een 8v,dus geen vermogen bovenin,maar koppel onderin.

op de pagina werd er vermeld dat er ook as of assen worden gemaakt naar wens.

mocht je een as nemen die je daar ziet,dan moet je,zoals dirk zei,toch rekening houden met bepaalde dingen
meestal is het zo als je met nokkenassen begint,is een regelbare benzinedruk regelaar wel een vereiste.

De 21 van Jo had ook een sirieus scherpe nokkenas,desondanks was die zo afgesteld dat die liep zoals het hoort
en niet onregelmatig,alleen stond de toerenteller hoger dan de gem. auto,het lijkt mij dat een motor
met wilde nokkenas(sen) zoiezo iets hoger stationair moet draaien. of heb ik het mis?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

KevinCabrio

Zoals meer al inderdaad zeiden over een regelbare bezinedruk regelaar heb ik toch nog een vraag,
Past mijn auto dat niet automatisch aan dan? Want toen ik een keer vroeg of de auto moest worden afgesteld zei een
dealer van niet omdat die auto het zelf doet.

Of kan die dit alleen met de standaard onderdelen erin dat in de computer is ingevoerd zeg maar.?

Christian de Vriend

de standaard ecu kan tot op zekere hoogte zich aanpassen,maar hoe dan ook,als je alles echt goed
afgesteld wilt hebben,is chippen toch beter.

zodra de regelaar er op zit bij mij,laat ik hem ook chippen,ongeacht wat men zegt of het de moeite is.
mischien later een andere nokkenas.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

KevinCabrio

maar is dat niet te snel dan?
want als je alleen de nokkenas doet en dan chippen en je past daarna nog iets aan dan moet je de ecu toch opnieuw
instellen?

En als je een drukregelaar er op zet heb je toch ook kans op backfire? of is dat pas als je echt te veel gaat verhogen?

Dirk Kuipers

Als je weer iets aanpast is het slim om hem inderdaad weer te mappen wat kan dmv chippen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev