Advertenties

Turbo monteren op een 1.6e 8v Kunnen de zuigers het aan?

Gestart door KevinCabrio, 23 november 2009, 12:08:29

Vorige topic - Volgende topic

matthew

Prijzen voor de onderdelen en montage worden toch een beetje erg laag ingeschat.

Ik denk ook dat het in kwaliteit wel verschil zit kwa bouten.

Christian de Vriend

Citaat van: Dirk Kuipers op 26 november 2009, 22:27:43
Ah oke.. En die bleven zitten? Of?

ik weet niet hoe die nu is,maar destijds in de topic zag je op een foto dat er 4 a 5 lagen pakking tussen ging
of het gehouden heeft weet ik niet,na de meeting ook niet veel tot niks meer van vernomen.
het is nu ook voor het eerst sinds jaren dat ik dat project weer tegen kom,dus welicht zijn er aanpassingen geweest.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Citaat van: matthew op 26 november 2009, 22:39:30
Prijzen voor de onderdelen en montage worden toch een beetje erg laag ingeschat.

Ik denk ook dat het in kwaliteit wel verschil zit kwa bouten.

Ik denk het niet.. Iemand die heel mijn blok "repareert" en mij de garantie geeft dat er niets mis gaat met zijn werk, gaat er geen slechte bouten inzetten lijkt mij..

Maar jij werkt bij een renaultdealer, dus bent partijdig!!! :P
Net als ik overigens, ik zal natuurlijk nooit "toegeven" dat de kwaliteit slechter is van mijn onderdelen! :)

Dirk Kuipers

Citaat van: Christian op 26 november 2009, 22:44:42

ik weet niet hoe die nu is,maar destijds in de topic zag je op een foto dat er 4 a 5 lagen pakking tussen ging
of het gehouden heeft weet ik niet,na de meeting ook niet veel tot niks meer van vernomen.
het is nu ook voor het eerst sinds jaren dat ik dat project weer tegen kom,dus welicht zijn er aanpassingen geweest.
Mja, je weet 't niet natuurlijk...
Een vriend van mij had ook een "mooie" dikke koppakking, maar hij blies hem er telkens weer uit... Die is uiteindelijk ook weer terug gegaan naar een normale..

matthew

Het kan ook idd soms wel goedkoper dan bij de dealer met een goede/mischien soms wel betere kwaliteit.

Maar 1/3 is wel een groot verschil,maar als je er gewoon garantie op krijgt lijkt mij niks aan de hand en heeft de reperatuur er wel vertrouwen in zijn product.(dat is in ieder geval wel een goed teken natuurlijk,want als het echt een slecht product zou zijn zou hij er niet mee blijven werken).

Stefan

boys,

ik verplaats deze even naar "motorisch" dan weer lekker verder ok !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Christian de Vriend

Citaat van: Dirk Kuipers op 26 november 2009, 22:48:03
Citaat van: Christian op 26 november 2009, 22:44:42

Mja, je weet 't niet natuurlijk...
Een vriend van mij had ook een "mooie" dikke koppakking, maar hij blies hem er telkens weer uit... Die is uiteindelijk ook weer terug gegaan naar een normale..

Als ik zon project zou aangaan,zou ik toch voor 2 opties kiezen,of wosner (of ander merk) zuiger op maat laten maken,
aangezien er voor dit type geen zuigers zijn natuurlijk,of de standaard zuiger laten afdraaien,maar geen dikke koppakking
monteren,tis toch wel een prijzig gokje,nou valt het met de k7m nog mee kwa vervangen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Dirk Kuipers

Ik denk dat er wel andere zuigers voor te krijgen zijn hoor...
Speciaal laten maken gaat je serieus veel geld kosten.. :)

Christian de Vriend

Citaat van: Dirk Kuipers op 28 november 2009, 09:29:13
Ik denk dat er wel andere zuigers voor te krijgen zijn hoor...
Speciaal laten maken gaat je serieus veel geld kosten.. :)

Op een beurs heb ik wel eens staan praten met een verkoper van wosner,die zei toen dat het meeviel
anders zouden ze het niet doen,als het zo gigantisch duurder zou zijn,maar iets zegt me dat
de prijs afhankelijk is van wat je wilt,dus gekker is duurder.

Dirk Kuipers

Een beetje goede zuiger voor de F7R betaal je al snel 750 - 1000 euro voor. Dan heb je er dus 4.
Als je ze ook nog meot laten maken ben je toch minimaal het dubbele kwijt verwacht ik... Misschien zelfs wel meer..

Christian de Vriend

de gene van een F7R zullen op de zelfde manier gemaakt worden als die van een andere
alleen als je een bijzondere maat heb,moeten ze er 1 set van maken,het zal denk ik wel
duurder zijn,maar niet het dubbele,of meer,dus ben u ik gaan zoeken ik kwam op het volgende

zuigers in het assortiment zijn 760 euro voor een set
zuiger uit maat kosten 900 euro per set.

ze gaven aan dat een op maat gemaakte zuiger gewoon een vaste prijs heeft,ongeacht de maat.

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Christian de Vriend

Citaat van: RobCoupe op 28 november 2009, 16:14:47
Tenzij je een scheepsmotor hebt.....

tja,als je een austin martin hebt ofzo,met een 12 pitter,ja dan ben je minder blij,maar als je zon bak hebt
dan denk ik dat je dit ook wel kan betalen.

Dirk Kuipers

Oh, dat valt mij mee.. Een aantal jaar geleden had een vriend van mij andere zuigers nodig voor een fiat cinquecento.. Deze waren er uiteraard niet en toen is hij wat rond gaan mailen...
Daar werd hij niet vrolijk van..

Maar misschien dat dat de afgelopen jaren veranderd is... Turbo's zijn ook veel goedkoper geworden via bv ebay..

Christian de Vriend

maat van me heeft voor zn subaru impreza 555 een gloednieuwe turbo gekocht,een mitsubishi td05 16g super
gewoon 800 euro voor een nieuwe en betere turbo.

als je hier een garrett wilt bestellen,komt je er bij lange na niet aan,heb eens een prijs gezien van een gt28-71 turbo
ding was ook rond de 1800 euro.

Je zou je maat eens moeten laten mailen naar wossner,mischien dat die nu goedkoper uit is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev