Advertenties


Turbo monteren op een 1.6e 8v Kunnen de zuigers het aan?

Gestart door KevinCabrio, 23 november 2009, 12:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stefan

Lijkt me niet :neen:
We houden het even bij het originele onderwerp.
Graag zoekfunctie gebruiken (ff goed zoeken) en anders een nieuw topic aanmaken.

thnx !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

KevinCabrio

ik maak wel nieuwe aan.
Want met zoeken komt der niets :(

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

KevinCabrio

Is het aan te raden als ik de turbo erop zet ook te chippen? of alleen te laten mappen?

-Jo-


KevinCabrio

tussen wat bedoel je?

Als je het over chippen en mappen bedoelt.. wat ik heb begrepen uit mappen is hem opnieuw laten lezen en/of dingen invoeren. Dat het wordt herkent en afgesteld.

En chippen doe je dit ook dan maar voeg je toch nog iets toe? een kleine chip ofzo?

Of ik kan er helemaal naast zitten?

-Jo-

Jouw auto is van het jaar kruik, negentienhonderdnoah in vergelijk met de hedendaagse autos. Daarmee bedoel ik dat jij helemaal geen poort hebt om de ecu te flashen (leeg maken) en een nieuw programma in te zetten.

Sterker nog, jouw auto heeft een "gesloten ecu". Deze kan open gemaakt worden en voorzien van een plugin op de printplaat. Dat betekent evenveel als een speciaal voetje solderen op de printplaat waar dan achteraf een chip in kan geplugd worden. Dit dient te gebeuren door een persoon met verstand van zaken.

Jouw mening over chippen klopt ook niet echt. Chippen en mappen zijn nagenoeg hetzelfde omdat er in beide gevallen andere software in komt. Bij een reflash, moderne autos, met meestal een OBD-1 of 2 poort en dan nieuwe software. In het geval van chippen wordt er een plugin op de printplaat voorzien, waar daarna de chip wordt ingeplugd en die bevat ook een totaal ander programma dan het std.

KevinCabrio

nou nou zo erg is mij auto ook weer niet ;)

en het was niet mijn mening was gewoon iets wat ik had gehoord. maar als ik hem chip komt er dus een zogenoemde voet in en dan wordt er een andere chip opgezet en daarnaast een andere software geupload die dan weer anders is dan de std?

-Jo-

de goede manier:

je wagen gaat de testbank op en je ecu wordt uitgelezen; Die gegevens gaan via een emulator naar de laptop. Nu staat je huidige setup in een aparte map.

Vervolgens wordt je std ecu afgekoppeld en gaat de auto beginnen rollen, via het programma dat in de laptop staat. Vervolgens worden de waarden aangepast, te beginnen met de brandstofmap. Een map bestaat uit diverse submappen, brandstof, ontsteking, koudstart enz enz enz...

Na de brandstofmap komt de ontsteking aan de beurt (voorontsteking , vertraging, enz enz)

Na een uurtje rollen heb je dan de definitieve map en wordt deze map op een chip gebrand. De chip gaat je eigen ecu in die wederom aangekoppeld wordt, et voila, c'est fini !

KevinCabrio

ahzo.. Bedankt voor de duidelijke uitleg. nu snap ik het tenminste.

Weet je welke de meest aangeraden bedrijven zijn die dit doen?
Of kan ik het vinden bij de F.A.Q?

-Jo-

geen idee of je het ergens kan vinden hier op de site. Ik heb eigenlijk aangemeld enkel voor dit topic ivm de turbo-ombouw. Er is zeker een bedrijf die dat doet. Kan je best even contact opnemen met ChrisMC (Christian), hij heeft zowel het voetje laten plaatsen alsook een testchip geplaatst. Deze laatste moet wel nog aangepast worden.

KevinCabrio

ohja christian heeft hem gechipt. heb hem op msn.
Bedankt ik vraag het hem ook even! ;)

Roy16v

interessant onderwerp!
ik heb een behoorlijk aantal escort rs turbos gahad en altijd wel met turbos in de weer geweest.
ik liep ook al met het plan om een megane 2.0 8v om te bouwen na turbo dmv een turbo van een volvo 1.7.

alleen bij een 1.6 8v zit de spruitstuk aan de voorkant,kun je overal beter bij,meer ruimte en na mijn mening simpelere techniek.

ik heb er ook al over zitten denken om een turbo van een tdi motor te pakken,tussen plaat tussen blok en spruitstuk,intercooler,olie druk zender vv door een exemplaar met extra aansluiting en een olie retour maken richting carter ,brandstof druk regelaar ,midden demper en kat er onderweg,bleedvalve er tussen en dit proberen.

denk als je niet te gek doet en puur voor het geluid gaat en miss 20 pk dat het om te doen en te beleven best mooi is als het allemaal werkt en zo ben je ook geen 3000 euro kwijt.

ik snap zelf ook wel dat je ook een F7R kunt kopen maar zoiets als een K7M met turbo is ook wel leuk natuurlijk.
alleen al het geluid van die lucht aanzuigende turbo en het afblazen met schakelen.

het hoeft ook allemaal geen mega dik en duur spul te zijn.

soms moet je gewoon iets proberen,de 1 noemt het dan bij elkaar gezochte rommel en de ander vind het super.

ik bouwde ooit eens een zetec 1.8 16 om na turbo,kleine intercooler,turbo er op van een renault 5 ,druk regelaar ertussen,spruitstuk van een escort bj 88 en olie en water aangesloten ,uitlaat wat aangepast,dat ding liep gewoon 230 en met 0.6 bar.

tis proberen en geluk hebben.
en de juiste olie gebruiken.

ik ga het tzt wel proberen bij een K7M.
bij een 2.8 v lijkt het me ook wel leuk maar daar heb je zo weinig werkruimte en vind dat niet zon fijne motor als ze 1.6

testit

Is een 16 kleppertje niet meer plezier en minder kosten en wil je gek doen lachgas
evt. zoeken om een getuned blokje als je niet echt een idee hebt lijkt mij de 1.6e
ongeveer het zwakste blok om mee te beginnen bij onzorgvuldiggebruik heeft ie met
90 pk al niet het eeuwige leven

Nicole

Als je het bedoeld voor het bericht boven je, wij hebben al een F7R staan :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev