Advertenties


Turbo monteren op een 1.6e 8v Kunnen de zuigers het aan?

Gestart door KevinCabrio, 23 november 2009, 12:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maXcomX

Maarre... waarom koop je dan niet meteen een nieuwe bolide?
Of je nu een 8, of 'tig klepper hebt, een nieuwe motor lijkt me altijd beter dan een afgeragd ding weer helemaal opnieuw opbouwen. Ik denk dat je met de kosten ongeveer gelijk uitkomt (en duurder als je je eigen arbeidsloon meerekent).
Overigens heeft een 16 een betere vulling, daar was ie nl. ooit voor uitgevonden. Dat ie bijna 20 jaar later, nadat er al 10-15 jaar vooraf mee geëxperimenteerd was, op de markt kwam als productie machine voor Jan met de pet, kwam oa. omdat de productiekosten te hoog waren en er geen goede legeringen voorhanden waren om goede koppen te bouwen. Ik rij zelf dus een 2.0 8, maar ik dacht niet dat ik ooit beweert had dat die beter is dan een 16, dat heeft iemand ervan gemaakt die 340 pk al veel vindt... :x
Maar goed, ik blijf (oprecht) benieuwd wat het resultaat wordt.

KevinCabrio

Omdat ik niet zo zin heb om een nieuw blok te kopen :P
misschien later wel en dan die helemaal ombouwen en dan kan ik wel gewoon door blijven rijden.

Maar de turbo ben ik nog niet mee bezig heb het veelste druk nu met werk. :( Heb bijna niet eens tijd om mijn stoel met leer te voorzien.
Ben al 1 maand bezig en dan heb ik alleen nog maar de rugleuning van de passagiers kant.

Mrja alles op zijn tijd :)

en ik wil eigenlijk geen 16 kopen omdat ik nu met 8 ben begonnen en daarbij wil blijven en wil kijken wat die allemaal kan.

Ik laat het nog horen!

Paul

Citaat van: Christian op  9 maart 2010, 21:48:01
je bent 1 van de weinige die ook vind dat een 16v onderin geen koppel heeft,mits je er een goeie fohn op monteert.

mn 8v is mischien snel uitgezeken,het koppel onderin vind ik best lekker rijden.

Een 16v (F7r 710/714) heeft onderin veel koppel, maar het lijkt minder omdat hij boven de 4500tpm echt begint te trekken.
Die van mij had 145Nm bij 2400tpm aan de wielen. max koppel was 169Nm aan de wielen
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Christian de Vriend

klopt,daar heb je gelijk in

toch vind ik dat niet fijn rijden,wachten tot je die begint te trekken,ik heb het liever onderin
dus vanaf vroeg toerental.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

duckie1098

lachgas injectie is in ieder geval simpeler te monteren, maar ik zou geen van beide doen.
Met lachgas injectie krijg je echt een schop onder je kont als je hem aan zet maar je motor ook en dit is ook zo met een turbo.maar het is natuurlijk in principe simpele techniek en betrekkelijk goedkoop om meer vermogen te krijgen.Ik zou ook gaan voor een 2.0 16v maarja daarom heb ik die ook natuurlijk.geen top prestatie's maar genoeg in nederland.

Groetsels


Ben

Christian de Vriend

lachgas wilde ik ook instaleren,maar om het goed en betrouwbaar te maken (wat met nos zeker mogelijk is)
kost het ook best veel,maar het is,net als een turbo,een mooie techniek om mee te werken
ik heb op zolder een set liggen,samen met een nos controler,hiermee bespaar je het blok net iets meer.

met de controller stel je alles in,en hoef je niet meer met schakelaars of drukknoppen te werken,hij pakt
een signaal weg van je tps sensor,en een toerental signaal van een bobine,op die manier kan je
bepalen bij welk toerental hij begint,en eindigt,en als hij begint,dan bouwt hij de druk op,ipv in eens alles
in te spuiten,die is ook nog apart in te stellen,en  kan je de percentage van het inspuiten regelen
dus van de 50 pk shot,kan je het met de regelaar terug brengen tot 30%
komt er nog bij dat de regelaar samen zou kunnen werken met een standalone ecu,zodat de ecu
overstapt op een andere mapping,zodra het systeem actief wordt.

Maargoed,ik ging samen wonen,en dan gaat het allemaal niet snel meer,dus heb ik het niet meer gedaan
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Ik heb een 2.0 8v en 16v gehad.. Zelfs onderin vond ik de 16v gewoon sneller, maar dat merk je niet omdat hij in de hoge toeren NOG meer vermogen geeft..
Ik raad de mensen met een 8v echt aan eens in een 16v te rijden.. Wedden dat je bent verkocht? :)

Tja, lachgas is leuk, maar ik zou kiezen voor een klein turbotje dan..

Christian de Vriend

#157
Ondanks dat ik genoeg gereden heb in/met een 16v motor,moet ik er nog steeds niks van hebben
tenzij er een turbo op zit,dan pakt die onderin weer lekker op.

atmosferisch kies is toch voor een 8 klepper.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Robin

Ik heb geen last van de "schop in de kont". Mijn turbo komt best hard in, maar in de auto (en vooral 2e+ versnelling) rijdt het erg soepeltjes :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Paul

#159
Citaat van: Christian op 14 maart 2010, 10:48:53
Ondanks dat ik genoeg gereden heb in/met een 16v motor,moet ik er nog steeds niks van hebben
tenzij er een turbo op zit,dan pakt die onderin weer lekker op.

atmosferisch kies is toch voor een 8 klepper.
Heb je ook met de meganemotor gereden? de 1.8 van de clio en 19 hebben weinig onderin.
De bak van een 1.6 is ook veel korter
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Christian de Vriend

jaaa zeker,heb een paar keer achter het stuur gezeten van een megane 2,0 16v
alhoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat ik nog niet in een 2,0 8v heb gereden,daar ben ik ook wel benieuwt naar.

Dat de megane sneller is onderin dan de 2,0 of 1.8 van de 19 of clio komt denk ik ook
door de grotere kleppen,ik heb me laten vertellen dat de kleppen in een mc groter zijn dan de rest.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Tja, een 2.0 8v gaat onderin niet sneller dan een 2.0 16v (mijn ervaring).. Bovenin gaat de 2.0 16v alleen nog even extra door.
Ik had zelfs het idee dat ook onderin de 16v pittiger was..

Ik heb op 1 moment een 2.0 8v en een 2.0 16v gehad, dus kon het verschil makkelijk testen. Ook wel eens samen met een vriend wat sprintjes getrokken.. Ik hou het toch echt bij de 16v! :P

KevinCabrio

Nu we toch ff lekker bezig zijn. Ik heb van een coupe een achterkentekenplaat houder gevonden in kleur.
Maar ik rijd een cabrio weet iemand of deze past in de cabrio?


Rogier

@ kevincabrio sorry dat ik het zeg maar wat heeft dit te maken met de een turbo monteren :x  :x

je zou even kunnen kijken via de zoek functie of er al een topic voor bestaat of 1 aanmaken  ;)

KevinCabrio

nou helemaal niets maar ik was dit topic gestart. Tot aan nu krijg ik telkens reacties dus kon een klein vraagje er wel bij leek mij ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev