Advertenties


Turbo monteren op een 1.6e 8v Kunnen de zuigers het aan?

Gestart door KevinCabrio, 23 november 2009, 12:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

-Jo-

ik ga heel grof zijn, jij hebt geen idee waar je over spreekt.

Waarom leg je de klemtoon op, tis maar een 8 klepper ? Heb jij ook zo een 16v syndroom mssn ? Een 8v haalt over het algemeen een veel leuker koppel dan een 16v. Een 8v is geen toerenmotor, vandaar ook het koppel onderin. En als jij beweert dat hij enkel gaat leven bij een hoger toerental, nou moe, das nog de grootste onzin. Dit zal enkel gebeuren als je er een vééls te grote blazer opgooit. Formules genoeg om te berekenen welke type je nodig hebt als je weet welke CR je gaat rijden icm het volume van de verbrandingskamer.

12 jaar en oud, en "maar" een achtklepper....ttttssssssssssssssssssss  :0

Wat denk je van 21 jaar oud en "maar" een achtklepper met 340 pk en 511 Nm ?
Ik ga me uitschrijven van dit topic, teveel techneuten en te moeilijke onderbouwing voor mij. Succes met je project !

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Robin

Ja, klaar maar weer!

Discussie over hoe slecht of goed een 8-klepper is voeren jullie maar over de PM of mail of weet ik wat :P

Hier gaan weer verder met het wel of niet een turbo bouwen op een 1.6e !-!

Trouwens, Jo, dikke bak, maar de banden van de bank hadden wel wat strakker gemogen :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Joey Voormolen

Dat is zeker een mooie wagen !-! vind het geluid ook wel erg lekker klinken ;)
Lowered M3C GT

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

-Jo-

Citaat van: Robin. op 16 december 2009, 18:33:04


Discussie over hoe slecht of goed een 8-klepper is voeren jullie maar over de PM of mail of weet ik wat :P

Hier gaan weer verder met het wel of niet een turbo bouwen op een 1.6e !-!

de vraag was of je zuigers het aankunnen. Ja die kunnen het aan als je max 1 mm afhaald om de compressie te verlagen. Ik zou er absoluut voor gaan. Als je echt interesse hebt in ombouw naar een geblazen motor kan ik je deze aanraden:
http://www.renaultclubbelgie.be/phpBB/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=269

Citaat van: Robin. op 16 december 2009, 18:33:04Trouwens, Jo, dikke bak, maar de banden van de bank hadden wel wat strakker gemogen :P

thx, maar indien ze nog harder aangetrokken worden ging het subframe eronderuit ;) Koppel komt er zo hard in dat het onmogelijk is om in 3 te rollen.

Dirk Kuipers

Hey -Jo-, 't was net zo gezellig.. :P

Maarre, dit blok heb ik wel zien staan bij Biggelaar..
Al die mooie boutjes van Patrick.. :) hahaa

Blok zag er daar super mooi uit.. Als iemand nog wat wil, zou ik zeker aan deze aanbieding denken..
Blok is helemaal aangepast..

Leuk filmpje ook!

-Jo-

Die F7R is idd opgebouwd door Pat voor een klant. Helaas door omstandigheden wordt hij niet opgehaald zodoende hij te koop staat. Ikzelf bouw dezelfde blokken alsook F7P's lage en hoge compressie. Mooiste voorbeeld is de belgische 19 met de C2's.

KevinCabrio

Oke hehe eindelijk het anwtoord waar ik op wachtte :P
alleen lees ik het een beetje erg laat.

Met dat 1mm afhalen van de zuigers kan dat dan gewoon? wordt de kop dan niet te dun?
En moet dat dan ook bij een kleine turbo?

Christian de Vriend

Het is niet de kop,waar de kleppen in zitten,maar eerder de zuigers,die in de cylinder(s) zitten
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

KevinCabrio


Christian de Vriend

Alhoewel ik nog niet de zuiger gezien heb (alleen vanaf de bovenkant) lijkt me dat er wel genoeg "vlees" op zit
om er 1mm vanaf te halen
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

KevinCabrio

Tja ik weet het ook niet maar het zal wel kunnen want anders werd het niet gezegd ;).

Maar bedankt iedereen!

Gerard Paas

#148
Citaat van: maXcomX op 16 december 2009, 16:11:31
Het is een financiële/praktische onderbouwing  !-!
Anderhalve ton op de teller, en 12 jaar oud, voor een 8klepper, is voor zo'n ingreep redelijk oud ja.
Nog afgezien van de technische staat vd kleppen, nokkenas, krukaslagers, keerringen, oliedruk en pakkingen, oliekoeler etc. zul je zoveel aanpassingen moeten doen, dat jej je moet afvragen ofdat het de moeite waard is. Maar zoals eerder gezegd; Ik ben benieuwd!

ach het wil ook met een 8 kleppertje van 30 jaar met 388765km op de teller......260pk en 450nm dus warom niet

kopje max bewerken... dus andere klepjes, klepstoters, klepveren, klepgeleiders, klepzittingen, nokkenasje en in en uitlaatpoorten max bewerkt (inlaat gematcht met het inlaatspruitstuk)
en idd, intercoolertje, oliekoeler andere koppakking er tussen, sterkere keerringen en ga zo maar verder.... blokje van mij kost nu idd al een klap centen (meer dan 2500,-) maar dan heb je tenminste ook wat, en geen oliezuipende 16klepper die onderin geen koppel heeft o-) ('k reken even af bij een 19 16v van een maat van mij)


maar ieder z'n ding, ik vind dat het altijd wel de moeite van het proberen waard is... 't is altijd wel spannend als de boel heel blijft 8)7
www.vwauditeamhoogeveen.nl

live starts @ 200+ PK
mijn auto's tot nu toe: Ford escort 1.3 cabrio<>Renault Megane Coupé 1.6<>VW Golf Mk1 1.5c<>VW Golf Mk2 1.6 Tour 10 millionen edition<>VW Golf Mk3 1.8cl<>VW Passat variant 1.8cl<>VW Polo Coupe GT 1.3i

Christian de Vriend

je bent 1 van de weinige die ook vind dat een 16v onderin geen koppel heeft,mits je er een goeie fohn op monteert.

mn 8v is mischien snel uitgezeken,het koppel onderin vind ik best lekker rijden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev