Advertenties


Turbo monteren op een 1.6e 8v Kunnen de zuigers het aan?

Gestart door KevinCabrio, 23 november 2009, 12:08:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-Jo-


KevinCabrio


Christian de Vriend

afr staat voor air to fuel ratio

dus je brandstof/lucht verhouding,dit apparaatje meet of je rijk of arm rijdt
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

KevinCabrio

aha maar dan moet je die wel hebben he :P
of heeft elke dealer dat gewoon?

-Jo-

kan je in elke tuningshop kopen, innovate is één van de meest gekende en nog betaalbaar ook.

KevinCabrio

Waar sluit je deze aan?
En dan heb ik deze aan gesloten dan weet ik nog niet wat bv die cijfers betekend :P

wat moet er ongeveer uit komen? (te zien zijn?)

-Jo-

extra aansluiting maken in de downpipe/uitlaat dmv een lasbung (meegeleverd bij het pakket) en dan een lambdasonde erin pluggen.

Je kan de gehele uitleg vinden op de website van Innovate.

http://www.innovatemotorsports.com/

KevinCabrio

dat ding kost zo'n 450,-.
oke het is niet duur voor het apparaat maar toch heb ik t der niet voor over ;)

-Jo-

Dan heb je het over de LM-1, mogelijkheid tot datalogging enz.

De LC-1 kit zit op ongeveer 300$ (220€) en is werkelijk een must voor elke auto die motorisch is aangepakt.

analoge meter:
http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16277&cat=262&page=1

digitale meter, heb ik er ook inzitten, nu in promo aan 229 $
http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16235&cat=262&page=1

-Jo-

en de X16 is het mooiste simpele systeem waarbij je zowel analoog als digitale read out hebt. De leds rond de meter geven je huidige AFR aan per toerental. Het fijne is dat dit wideband is en dus ook werkelijke momentopname. De X16 heeft de mogelijkheid tot werking met standalone ook en tal van uitbreidingsmogelijkheden.

http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16164&cat=273&page=1

Dirk Kuipers

Ik heb inderdaad ook een wideband innovate lamdasone gekoppeld aan de DTA.
Werkt goed hoor!

Christian de Vriend

mocht mn nos installatie er ooit op gaan,ga ik er zeker ook 1 bestellen
maar voor nos installaties heb je ook daar weer andere veiligheden voor,als de fles druk te laat
is,kan je een sensor het systeem laten uitschakelen,dus geen druk,geen activatie.

ik las ook dat er displays zijn die je op je obd2 aansluiting aansluit,en je diverse waardes kan afleveren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

maXcomX

#132
Als ik je advies mag geven: Begin er niet aan! ten eerste is je motor te oud. Tentweede haal je met een lagedruk turbo zeker geen 250 pk, sterker: je merkt er pas wat van als je flink toeren maakt. Ten derde: Je moet frequenter onderhoud uitvoeren/olie verversen. Voor de 10.000 km -schat ik zo in- die je met deze turbo/blok te gaan hebt, wordt het een dure investering.
Maar goed, het is natuurlijk wel handig voor de statistieken, hoever je met zo'n oud beestje en viagra nog kunt gaan, voordat ie de geest geeft. En wat er als eerste kapot gaat en daarna en daarna. Moet je hier wel telkens komen melden, wie weet hebben we er wat aan voor de toekomstige adviezen. Ik ben benieuwd!

-Jo-

Das pas prachtig advies, en prachtig technisch onderbouwd.  :x

"te oud" ??????  8)7


maXcomX

Het is een financiële/praktische onderbouwing  !-!
Anderhalve ton op de teller, en 12 jaar oud, voor een 8klepper, is voor zo'n ingreep redelijk oud ja.
Nog afgezien van de technische staat vd kleppen, nokkenas, krukaslagers, keerringen, oliedruk en pakkingen, oliekoeler etc. zul je zoveel aanpassingen moeten doen, dat jej je moet afvragen ofdat het de moeite waard is. Maar zoals eerder gezegd; Ik ben benieuwd!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev