Advertenties

Reservesleutel reserve sleutel bij laten maken Megane 2

Gestart door richardv, 17 november 2009, 19:47:20

Vorige topic - Volgende topic

richardv

Ik wil graag een extra sleutel/kaart hebben voor mijn Megane 2 uit 2004. Nu worden deze massaal verkocht. Soms nieuw en soms 2e hands. Ik heb echter gelezen dat deze waardeloos zijn en dat je ze via de dealer moet laten nabestellen. Kosten een paar 100 euro. Mijn vraag is. Klopt dit of is er nog iets anders mogelijk.

Robin

Ik weet dat ze bij de Meg1 in te leren waren via de computer, weet echter niet hoe dit met de key-cards gaat..
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

matthew

Jep kaart moet je bij dealer bestellen en alle kaarten die je wilt toekenne aan je  auto meenemen.(maximaal 4)

! extra kaart nieuw plus inleren kost tussen de 150 en 200 euro

richardv

bartjes999

Vandaag inderdaad ditzelfde verhaal van de dealer in Eindhoven gehoord, soortgelijke kosten. Ze vertelden dat het chassisnummer door de fabriek erin geprogrammeerd wordt en bij de plaatselijke dealer kan de sleutel dan ingeleerd worden en derhalve zijn andere sleutels waardeloos volgens opgaaf.
Ik ben toch benieuwd naar ervaringen van mensen die een kaart van een sloop-auto hebben gepoogd in te leren (al dan niet via de dealer). Is er eventueel voor de eind-consument apparatuur beschikbaar om dit eventueel zelf te doen ?

Stel ik besluit dit niet te doen en verlies m'n enige sleutel, wat zijn dan m'n mogelijkheden ?
Renault Megane Grand Tour 1.6 16V, LPG, 2004

matthew

Dit kan echt alleen de dealer.
Een kaart van een andere auto is echt niet in te leren!!!(geprobeerd)
Het klopt wanneer niet aangeboden kaarten (die eventueel wel bij de auto horen)dan niet meer gebruikt kunnen worden.(werkt dan ook echt niet meer).

Wanneer je je eneige kaart verliesd,moet je je auto via noodsleutel losmaken en dan met sleepdienst naar dealer laten brengen,dan een nieuwe kaart bestellen en dan 1 week wachten tot binnen is en dan laten toekennen en dan kun je weer rijden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev