Advertenties

Nieuw hier!!! Megane II 1.6 16V 3drs

Gestart door meganeII1.6, 15 november 2009, 17:36:43

Vorige topic - Volgende topic

meganeII1.6

Goedenavond allemaal,

Ik ben nieuw hier. Heb gister een Renault Megane II 1.6 16V aangeschaft. Nu had ik hierover een aantal vraagjes.
Bij verkoop werd niet aangegeven wat voor uitvoering dit is, wat wel degelijk belangrijk is ivm verzekeren.

http://voorraad.wheelerdelta.nl/s156be971f8078236ae522438d6ac0e1e/d077a/details/?sid=2141800

Hierboven een link naar de auto!!

Kunnen jullie mij vertellen welke uitvoering?Vind dit ook wel belangrijk ivm keyless entry enz.
Er zit een kaart bij, dus het zou kunnen, maar heb hier gelezen dat het niet overal op zit.
Ik hoop overigens dat ik hier een tijdje in rond kan rijden!!! 

Ik hoor het wel!!!

Alvast bedankt voor de reacties,

Groetjes Niek

A110

Welkom,

Het is een mooie complete auto. Ik denk dat het een dynamique luxe, het is in iedergeval dynamique bekleding. Ik heb zelf een dynamique comfort gehad maar deze is nog iets luxer dus zal wel een dynamique luxe zijn. Hieronder een link naar autoweek.nl.

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=27074&cache=no

Daar moet dan ook keyless entry op zitten. Dat kun je controleren door te kijken naar de portiergrepen daar moeten klein drukknopje's inzitten. Of anders de kaart in je zak houden en de deur open doen. Om te starten hoef je de kaart ook niet uit je zak te halen. Tip doe de kaart regelmatig in de gleuf bij een lange rit hierdoor laad de kaart intern op. Dus NIET de batterij van de centrale vergrendeling die heeft hier niks mee te maken. Maar intern zit er ook een batterijtje die niet te vervangen is maar zo zorg je ervoor dat de kaart en de auto blijven corresponderen. Doe de kaart ook niet in je kontzak hierdoor gaan de kaarten kapot.

Veel succes met je voiture en als er vragen zijn er staat op het forum heel veel info. En vragen staat ook altijd vrij.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

meganeII1.6

En Keyless entry is geen optie die je hoeft te activeren? Kan me voorstellen dat een dealer hem uitgezet heeft!!!

Bedankt voor je reactie!!

A110

Nee dit is geen optie die je moet activeren. Het moet gewoon altijd werken. Heb je al gekeken of je die knopje's hebt in je portiergrepen?

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

meganeII1.6

Zoals ik me herrinner niet. Of bedoel je de zwarte glaasjes achter de handgrepen! Ik kan me in ieder geval niet herrineren
dat er knopjes in de handgrepen zaten. Ik moest ook de auto zelf open en dicht doen! 

meganeII1.6

Heb hem inmiddels!!! Het rijd echt geweldig!! Echt een super auto met  vrij veel opties. Binnenkort alleen wel even mijn multiriem vervangen,
incl. rolletjes. Die piepen!! Maargoed, dat zijn de kosten niet!!

Heb even een vraagje! Zijn de achterlichten zo uit te wisselen met die van een Ph.2 Megane II? Zie die namelijk op internet staan, en
vind ze leuker als de originele!

Iemand die dit al eens geprobeerd heeft?

Alvast bedankt,

Stefan

Ja, dat kan
Matthew heeft fase 2 achterlichten in zijn fase 1 Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

ja dat kan gewoon origineel fase 2 licghten bestellen eneen verloop kabelboom is er origineel te bestellen

matthew

Haha ja duurder als 1 lamp
Per unit achter 80 euro en 1 kabelset 90 euro,maar wel alles netjes origineel gemaakt dan.

meganeII1.6

en die kun je zo origineel bij de dealer halen?

Heb de lampen al gekocht, 2 voor €50. Goeie deal leek me zo!!

matthew

de dealer zou het moeten bestellen hebben ze niet standaard op voorraad.

En 2 fase 2 achterlichten vor 50 euro is zeker een goeie deal

meganeII1.6

Ook geen andere plek waar die kabelbomen te krijgen zijn?

matthew

nope
is een verloopkabelboompje,dus niet iets reusachtigs.

Je kunt ook zelf iets maken en dan met anp schoentjes werken,nadeel kans op kortsluiting aanwezig omdat contactpunten makkelijker met elkaar in contact kunnen komen en corrosie vorming door water is groter.

En met een kabelboompje moet je ook je originele stekker afknippen maar maak d.m.v verbindingsbusjes waarvan je d.m.veen fohn de tin in het verbindingsbusje heet maakt en zo de kabels aan elkaar maakt.Een zeer mooieen goed geisoleerde verbinding dus,en een originele stekker vervolgens weer die in de lamp wordt geklikt.

Gebruik anders de zoekfunctie eens,er zijn er nog een paar meer die et gedaan hebben,en alles met een m,ooie uitleg erbij en foto's.

Stefan

Tis nog altijd goedkoper dan een Meg II fase 2 kopen :D

Maar wie mooi wil zijn, moet soms pijn leiden he.. Y ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

meganeII1.6

Heb een probleempje met mijn auto.

's Morgens en 's middags na de koude start, is het, als ik hem zelf niet op toeren houdt,
dat de motor gewoonweg uitvalt. Heb het met warme motor nog niet meegemaakt.
Dus koude motor starten gaat gewoon, doet de auto ook zonder moeite. Geen moeilijke start dus. Maar zodra ik kort na die tijd stil moet gaan staan en de motor moet stationair
gaan draaien, gebeurt het wel eens dat deze gewoon uitvalt. (dus is niet iedere keer) Iemand eerder dit probleem gehad?
Iemand die een oplossing/probleem weet?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev