Advertenties

versnellingsbak olie

Gestart door BlueStar, 11 november 2009, 16:07:45

Vorige topic - Volgende topic

BlueStar

goededag,

mijn auto was laatst naar de garage geweest voor een kleine beurt. daarbij hebben ze onderanderen de versnellingsbak olie bijgevuld, want die was bijna geheel leeg.
Kan dit komen dat er iets lek is of is dit gewoon normaal?

thnx!

matthew

Nee dan moet er een lekkage zijn of bij een eerdere reperatie aan bak of waarbij de linker vooras is uitgeweest niet zijn afgevuld.

Nick Mattheus

Als je nergens een lekje olie ziet liggen dan zou ik ook denken dat de linksvooras er is uitgeweest en vergeten bij te vullen.
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

BlueStar

ik zie wel een paar druppels aan het einde van een rit liggen, het zijn er maar 5 dus z'n big problem is het niet.. maartog lekken hoort niet.
hoe duur zou het zijn om het te laten fixen als hij lek is aan de versnellingsbak?

ErikVr

Zou het verversen van versnellingsbak olie een onderdeel moeten zijn van een grote onderhoudsbeurt?
Ik zie het namelijk niet op mijn rekening (van €1137....) staan.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

BlueStar

bij mij hadden ze het gezien omdat de achteruitrijschakelaar kapot was. dus dat was mijn geluk. alles nagekeken, olie verversd, alles bijgevuld, 112 euro..

BlueStar

iemand enig idee hoeveel het kost om te repareren als idd de versnellingsbak lek is?

matthew

ligt eraan wat er lek is,want aan elke lek zit een ander prijskaartje.

Ik zou eerst laten controleren wat er lek is,want als je zonder bakoliedoorrijd ligt je bak zo in puin van binnen.

Dirk Kuipers

Als ze de bak eronder weg moeten halen lijkt het mij niet goedkoop.. Maarja, dat kun je het best even navragen bij de dealer zelf.

BlueStar

Ik was 's middags naar de garage geweest, ze hebben gezien dat het langs de schakel-as komt. dus de gehele bak moet eraf en dat zou rond de 400 euro kosten, eerlijk gezegd heb ik daar totaal geen zin in , dus wil ik graag weten waar de vulplug zit... dat kan denk ik geen kwaad? om hem om de maand even te peilen, en een stuk karton eronder te leggen om te kijken of het niet erger is geworden?

Laurens Klein

Ik vind 400 euro nog wel meevallen. Op het moment dat hij verrot gaat, kost het veel meer. En wat denk je dat goede kwaliteitsolie kost? Is ook niet goedkoop. En dan moet je het nog in de gaten houden.
Je moet anders een beunhaas zoeken(die je wel vertrouwt ermee). Dan is het nog goedkoper

BlueStar

die lek wordt volgende maand gefixed, maar ik wil alsnog weten waar ik de versnellingsbakolie kan bijvullen... just in case

Thnx

Dirk Kuipers

Die moet je aan de voorkant bij een wit/geel schroefdopje doen. Deze haal je eraf en je vult hem bij totdat hij daar begint over te stromen, dan draai je hem weer dicht. Ik deed dit via een slangetje omdat je er niet echt lekker bij komen kunt.

matthew

er gaat trouwens 75w 80 in

BlueStar

Thnx Dirk en Matthew,

Om nog even terug te komen op dirk, Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, moet ik onder de auto kruipen, voor de auto staan? en dat dopje zit aan de voorkant van de versnellingsbak?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev