Advertenties


Verlichting APK

Gestart door duiveltje018, 2 november 2009, 18:45:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

duiveltje018

Hallo,

Ik heb al meerdere topics lopen maar er zijn wat problemen waarmee ik zit:

Ik wil spiegels met knipperlicht, moet ik dan mijn knipperlicht uit het zijscherm halen of mag ik 3 knipperlichten hebben?
Ik wil mijn motorkap doorlassen, hoe zit dat met de APK?

Gr martijn

Benjamin Renon

Ik heb m3-look spiegels met knipperlichten en kniperlichten op de zijschermen en tot nu toe geen enkel probleem of opmerking erover gehad met apk-tijd.
Een verlengde motorkap weet ik niet, maar lijkt me logisch dat je koplampen het juiste lichtbeeld moeten blijven uistralen. Dus niet te ver doorlaten lopen van de verlenging.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

elvis_b2

de knipperlichten zijn geen probleem.
Met de motorkap verlengen moet je opletten.
Houdt er rekening mee dat elk lampje welke dan ook goed moet werken en goed licht/zicht moet geven.
Dus let op met je koplampen.

djo231

Of je kan het gewoon doorlassen en even een andere motorkap erbij kopen en origineel laten, gewoon voor de zekerheid als ze gaan zeuren hier over kan je altijd de originele erop gooien ;)

matthew

Officieel ag het knipperlicht aan de zijkant extra volgens mij niet voor apk.

Motorkap doorlassen mag maar je mag niet te veel over koplampunit heen,dimlicht moet sowiezo een correct beeldgeven,en anders idd voor apk een originele erop met maakt niet uit wat voor kleur

duiveltje018

Okej, maar stel dat er een steekproef op de auto komt ben ik met mijn knipperlichten dus de sjaak?
En ik woon nu niet echt zo groot dat ik een moterkap kan laten liggen, als ik de afmeting pak van bijvoorbeeld de plak booskijkers die zijn EU gekeurd,dat zou toch geen probleem moeten zijn?als ik maar onder de 10% bedekking blijf,of heb ik het mis?
Waar zou ik de vraag van de knipperlichten kunnen stellen?,is er op het forum iemand die toevallig apk meester is of iemand die er een kent?

ErikVr

Ik zou zeggen, doe je originele spiegels niet weg en ze erop voor de APK? Stelt niks voor.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

RobScénic

of je zet er een schakelaartje tussen?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

ErikVr

Volgens mij mag er geen niet-werkende verlichting op een auto zitten.
Correct me if I'm wrong :)
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

djo231

Ik heb zelf een Megane Coach uit ''96 en deze heeft mist achterlichten maar deze doen het ook niet, en dat was geen probleem, had ook neon in de auto maar daar mogen ze niets te doen.

Maar hoeveel plek neemt een motorkap nou in plek, leg het onder je bed ofzo? En zoals Erik ook zegt, houd je originele spiegels gewoon, heb ik zelf ook gedaan.

ErikVr

De APK eisen van de RDW staan gewoon nietjes online.
Je kan zien dat auto's na 1997 minsten één mistachterlicht moeten hebben. Je hebt dus geluk :P

Over de knipperlichten aan de zijkant kan je ook kort zijn. Het is niet toegestaan meer dan één knipperlicht per zijkant te hebben.
Ookal zet je er een schakelaar tussen zodat ze het niet doen, het is niet toegestaan. Een garage die de regels kent zal hem dus afkeuren.

Neon mag overigens ook niet volgens de officiele RDW documenten. Zelfs al werkt het niet. Als iemand hem zo toch goedkeurt is dat zijn fout.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

djo231

@ Erik, ja dat klopt over dat mistachterlicht dus idd geluk :P maar als je dus je zij-scherm cleaned mag je dus wel knipperlicht hebben op je spiegels. En over dat neon weet ik niet, maar ik weet wel dat je het niet mag hebben onder de auto, heb verder nooit een steekproef gehad dus zou het ook niet weten.

Francois

Ik heb er ook een discusie over gehad met de keur meester over de knipperlichtjes in het voor scherm,
De wet is als er in de spiegels knipperlichten zitten mogen er in het voor scherm geen (werkende ) knipperlichten zitten.Dus als je het lampje eruit haalt is het voldoende.
Want bij volkswagen enz waar knipperlichten in de spiegels zitten zit op het voor scherm ook niks namelijk.

duiveltje018

Nee dat klopt daar heb ik ook goed naar gekeken,bijvoorbeeld audi,mercedes hebben dat ook.
Dus wat is nu raadzaam? toch spiegels zondr led verlichting of mijn zijscherm dicht lassen?

djo231

Als jij spiegels wilt met knipperlichten lijkt mij de keuze niet moeilijk ;) dus dicht lassen die handel :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev