Advertenties


advies aanschaf: Megane Grand tour 2.0 16V Dynamique / Privilege Luxe

Gestart door hemertje, 1 november 2009, 17:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hemertje

Beste Megane club / forumleden,

graag zou ik jullie behulpzame en eerlijke advies willen horen betreffende een eventuele aanschaf van een Megane Grand tour 2.0 16V Dynamique / Privilege Luxe uit 2004.

Na zo'n 15 jaar Opel te hebben gereden, tja sorry, wil ik mijn horizon eens verbreiden en ben ik bij een GT Dynamique / Privilege Luxe uitgekomen.
Ik rijd op dit moment een Opel astra club stationwagon 1.6 uit eind 1998. De uitstraling en dashboard van de Megane spreken me erg aan van deze auto t.o.v. andere merken en types van rond deze tijd (2004-2005). Naar mijn idee was Renault destijds al behoorlijk ver voor in zijn tijd qua uitstraling en features.

Echter als ik op de diverse webites informatie inlees of bij de diverse occasiondealers navraag doe betreffende dit type auto lees/hoor ik eigenlijk overal dat er o.a. structurele problemen zouden zijn met:

- de elektrische installaties
- windgeruis bij snelwegsnelheden
- rumoerige motor bij hogere toerentallen
- matige kwaliteit o.a. van carrosserie van het merk Renault t.o.v. b.v. Opel of Ford

Zijn deze argumenten terecht?

Graag hoor ik jullie mening betreffende deze items.
Al vast hartelijk dank!

Hemertje

matthew

-Electrische installatiesja de raammechanismes zijn een zwak punt,maar als ze vervangen zijn heb je een gemodificeerde(kwalitatief verbeterede).
-windgeruis heb je alleen extra bij echt heel harde wind,maar dat zullen meerdere auto's wel hebben.(Als je voor echt weinig tot geen rijwind wil gaan kom je meer op bmw audi of mercedes uit ,maar ook die zijn niet super stil).
-Motorgeluid ja is wat hoorbaar boven de 4000 toeren,ik moe ook wel zeggen dat die dan net dat zetje extra onder de kont krijgt en nog feller doortrekt.
Je zou het geluid eventueel extra kunnen dempen dmv een stuk eiermat aan de binnenkant van de motorkap te maken.
-Carrosserie is veelal kunstof dus ja?Roesten doet het niet.

En check even of de driem vervangen is die moet om de 5 jaar of 120000km wat eerste komt.

hemertje

Hoi Mattthew,

dankje voor je snelle antwoord!

heb je nog aandachtspuntjes voor een eventuele aanschaf, vanuit de lease bv, of eventuele (occasion) dealers?


matthew

Je kunt navragen of de raammechanismes zijn vervangen,je kunt ook als je bij een dalerkoopt maar ook eventueel ergens anders en dan met je kentelen bij de dealer navragen wat er allemaal voor garantie is vernieuwd.

Onderhoudshistorie navragen.

En alle electrische optie controlere of het werkt.

Het is eigenlijk een check list dat je voor elk type auto en elk merk kunt gebruiken.

En de d riem dan natuurlijk als deze nogmoet kost zo'n reparatie ongeveer 500 euro.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev