Advertenties


Vervuiling Cilinderkop

Gestart door JoosTy, 30 oktober 2009, 08:42:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JoosTy

Nou, mijn droom is weer afgelopen. ;(
Vorig jaar mijn 1e Renault Megane 2.0 IDE gekocht. Een heel jaar flink wat onderhoud aan verricht ( distributieriem, bobines, banden etc )
Helaas is vorige week mijn auto weer eens kapot gegaan. Hij start moeilijk, stagionair schokt hij erg of valt stil, en met rijden houd hij erg in.
Had hem naar de renault dealer gebracht. Na een week diagnose concludeerde ze dat de cilinderkop vervuild is. Het reinigen hiervan kostte 2750 euro + de kosten die ze nu al hadden gemaakt +- 600 euro.
Dit werd voor mij toch te duur.
Ik ga proberen de motor te reinigen door Forte Motor Flush en Forte Gas Treatment.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat het opgelost word, en dan maar rustig kijken voor een andere auto. Ik heb er toch te veel onderhoud aan  ;( :x

Groetjes Joost

masika

ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar ik heb wel informatie gevraagt bij een vertegenwoordiger van forte die heeft bij renault gewerkt sta zelf ook voor dit karweitje.
je moet het inlaatspruitstuk demonteren en dan kun je zo tegen de inlaatpoorten en kleppen kijken die moet je grondig schoon maken en vooral de klepstellen goed schoon maken.
Het beste kin je deze inspuiten met Forté Olefin Residue Cleaner en inlaten werken en daarna met een klein borsteltje dit schoon maken en daarna uitspuiten met lucht je moet wel zorgen dat de kleppen dichtstaan.
daarna het inlaatspruitstuk monteren en de motor een behandeling met gastreatment geven.
motorflush un de motor en goed reinigen.
olie met filter verversen
daarna twee flesjes gastreatment in de tank voor een goede nareiniging en verbranding te krijken
het zal dan veel beter worden
verder veel sucses

groetjes marcel

A110

Het verhaal hierboven klopt helemaal. En ik heb goede ervaringen met producten van forte. Let wel op het kan even duren voordat het inwendige van de motor helemaal schoon is. Wat ook zeker helpt bij deze 2.0 IDE motoren (wat overigens hele goede motoren zijn alleen erg kwetsbaar op vervuiling) is om BP Ultimate of Shell V-Power te tanken. Hierin zitten al reinigende dope's om de vervuiling tegen te gaan.

Mijn advies is om zeker de motor eens inwendig te laten reinigen met de producten van forte en daarna eens over te stappen op 1 van de hierboven beschreven brandstoffen. En als de motor lekker warm is eens lekker door te trappen in zijn toeren, hiermee voorkom je ook dat de kleppen vast gaan zitten in de klepgeleiders.

Advies om een cilinderlektest en compressietest van te voren uit te voeren en na de reiniging uit te voeren. Dan kan je namelijk goed het verschil zien van de reiniging.
En als de producten niet helpen dan wordt het zeker de kop eraf halen en op die manier alles reinigen.

Succes ermee,

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Paul

Een tijdje geleden met iemand met een Laguna IDE bezig geweest waarvan de kop al schoongemaakt was.
Daarvan zaten de zuigerveren vast door de aanslag.
Samen met een vertegenwoordiger van Forté de cilinders volgegooid met reiniger, motorflush in de olie en de brandstofreiniger.
Leek in het begin wat beter te lopen, maar heeft uiteindelijk niets geholpen (nog steeds 3bar compressieverlies op 1 cilinder).
Mijn mening is dat je mechanische problemen niet kunt verhelpen met een reiniger, maar schoonmaken gaat wel erg goed met Forté.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

matthew

Ik zou ook niet zomaar zelf met deze producten aan het werk gaan als je geen monteur bent,want dan kun je meer kapot maken dan nodig is.

Er zijn hier de afgelopen maanden al wat topics over geweest deze zou je ook nog even door kunnen lezen.


A110

Het is inderdaad niet zonder risico en zeker doen met een ervaren persoon die het meer gedaan heeft uitvoeren.
Maar persoonlijk zou ik het zeker eens proberen, baat het niet schaad het niet. De kop kan er altijd nog vanaf. En dan inderdaad heb je ook nog de zuigerveren die vast kunnen zitten.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

JoosTy

Bedankt voor al jullie snelle reacties. !-!

Ik ben er dus mee bezig geweest. Eerst Forte Gas Treatment gebruikt. Daarna V-power getankt. Een hele avond flink in zijn toeren rond gereden.
Laat op de avond nog steeds geen verschil gemerkt. Volgende dag Forte Motor Flush in mijn olie gedaan. Ongeveer 20 minuten stationair laten lopen. Merkte nog geen verschil, hij schudde alle kanten op. Daarna olie ververst en nieuwe oliefilter erop gedaan. Stom genoeg start hij nu helemaal niet meer. Nog verder van huis dus.  ;(
Kga vandaag de garage maar weer bellen of hun nog iets voor mij kunnen betekenen.

Wat masika(Marcel) uitlegt kan ik zelf niet. Zal eens aan die garage vragen of hun dat voor mij kunnen proberen.

Greetz, Joost :)

ForzaMollie

Ik heb me door mijn monteur laten vertellen dat hij bij het vervangen van het brandstoffilter dat reservoirtje volgooit met forte reiniger zodat de motor kort op pure reiniger loopt. Misschien de moeite waard om eens te proberen?

A110

Heb jij geen vervuilde BDP-sensor.

Als er metaalslijpsel op je sensor zit dan kan de motor ook heel raar gaan doen. Zou ik zeker even controleren. Of hij is kapot.
Wat ik meestal doe is de motor stationair laten lopen en via het vacuumslangetje pure gas treament laten aanzuigen even heel kort in het potje houden en daarna de motor weer tot rust laten komen, hij loopt niet mooi op dit goedje. Maarja ik ben wel monteur en weet wat ik doe.
Verwacht ook zeker niet dat het na een avondje rijden over is. Dit heeft echt wel een tijd nodig (paar weken) voordat het pas effect kan gaan hebben.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

JoosTy

Ik dacht inderdaad ook al wel dat langer zou gaan duren voordat je het zou gaan merken.
Maarja, het probleem is nu dat ik hem niet eens meer gestart krijg. Ik ben bang dat mijn startmotor nu ook naar de knoppen is door het vele malen proberen. Hij maakt een super raar geluid en begon nogal te stinken :S..

Ik word er een beetje hopeloos van zo ..  l-

In ieder geval echt nog super bedankt voor jullie hulp!  !-!


matthew

Ik denk eerder dat je brandstofdrukregelaar nu gesneuvild is,dit is 1 van de onderdelen die ook vervangen moet worden na complete reineging.Heb je al gezogd naar andere topic waar alles beschreven staat,en dit laten uitvoeren door een monteur.

Egr ook even goed na laten kijken en je inlkaat schoonmaken.

JoosTy

Ik heb inmiddels mijn auto verkocht. Helaas niet veel voor gekregen maarja.
Ik had dit wel kunnen maken, maar dan had ik waarschijnlijk volgende maand weer problemen. :(

Bedankt voor alle steun / hulp!  !-!

Grtz Joost

maXcomX


zoef100

Late reactie  :D
Het probleem is ook de inlaatkleppen daar loopt geen benzine meer ivm direct inspuiting cilinders. Waardoor deze langzaam dichtslibben en slecht starten en stotterend rijden ten gevolge heeft.
Mocht je in het bezit zijn van een IDE, tank VPOWER. Ververs je olie 4x per jaar met een goede olie. Trek als je auto warm is af en toe flink door 6000 toeren om vervuiling eruit te gooien. Koop forte intake cleaner en spuit dit om de 2 maanden rechtstreeks in de inlaat met een draaiende motor op 2000 toeren. Mocht je cilinders al vervuild zijn dan is het eigenlijk al te laat en moet de kop eraf.  Remedie is ook EGR klep  afdoppen op het blok met een blinde metalen plaat 2mm. De eletronica en klep gewoon laten zitten.  

duckie1098

hoeveel kilometer heeft die motor gelopen?En wat is een IDE motor precies?

Groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev