Advertenties


mistachterlicht kapjes en mistlampen voor probleem

Gestart door méganemartijn, 29 oktober 2009, 19:20:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

méganemartijn

Hallo mede forummers!

Heeft iemand een truukje voor de doffe mistachterlichtkapjes van mijn megane? ik kijk er vaak tegenaan en vind t bestwel nietmooi  :P
en zo ja: hoe krijg ik ze los?

En dan heb ik nog het volgende:
Mijn mistlampen voor deden het al niet sinds de aankoop, ik heb de zekeringen gechekt, de lampen, het relais, controlelampje, alles werkt. maar de lampen zelf niet!  :neen:
Ik heb zo het vermoeden dat het aan de kabels ligt. maar ik weet niet precies waar de kabels precies langslopen. tot zover ik ze zie, lopen ze vanaf de linkerwielkast naar het zekeringenkastje...

kent iemand dit probleem, en/of heeft er iemand ervaring met t repareren/vervangen van die draden oid?

alvast bedankt  !-!

matthew

Ik zou eerst meten of er voeding aan komt op de stekker bij de mistlamp.

Het zou ook nog aan je lichtschakelaar kunnen liggen,

Voor de mistlampen achter je kunt zo rood spuiten maar dat mag officieelniet en nieuwe mistlampen kopen is best kostbaar.

Je kunt er bij door je achterklep los te maken en van daaruit wat moertjes los te maken en dan pak je ze eruti.

subzero

Dit misschien proberen.....klik (klik op 'body and interior' en dan op 'rearlight clusters...')  Bron info klik

fitz

Ik heb gewoon op de sloop 2 vervangers gehaald... kostte me een tientje of zo... en ze zagen er mooi en glimmend, niet nieuw uit
Mijn oude waren ook bijna wit, ziet er nu weer goed uit...

fitz

Oh en die niet werkende mistlampen ligt waarschijnlijk aan je schakelaar... even het plastic rond je stuur losschroeven en dan zie je waarschijnlijk al een draadje los hangen... even solderen en klaar is het weer
succes

Marius.

#5
Voor de achtermistlampen kan je ook Backlightspray gebruiken. Dit is te koop bij Autostyle dealers.

http://www.autostyle.nl/productfind.aspx?make=&model=&indexno=&searchfor=MT%2000161&latest=False&universal=False
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

méganemartijn

Terug van weggeweest :P

Ik heb geprobeert de achterlichten wat gaver te maken door gebruik te maken van meguiars plasic polish, op aanraden van iemand die bij Ype Kramer in H'veen werkt. die zei dat het hier wel beter mee werd...

Niet dus...

Dus 12 euro armer en nog geen resultaat 8)7

Is het meestal zo dat, als de mistlampen voor niet werken dat dat aan de schakelaar ligt? want ik hoor toch echt wel het relais inschakelen als ik de schakelaar omdraai :P

Ik heb zo'n vermoeden dat het aan de bedrading ligt, maar waar de fout zit, weet ik niet

Stefan

Ik heb volgens mij wel eens gehoord dat je de kapjes van de mistachterlichten kunt "opleuken" door ze te poetsen met WD40 Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

cabriolet

dat van je mistlichten voor dat had ik ook moet je eff de kap rond je stuur demonteren en dan even kijken om in je schakelaar te komen want dan is het draadje van de schakelaar los moet je even vast solderen en je mistachterlicht moet je gewoon een nieuwe voor halen want niks werkt hiervoor of rood spuiten

djo231

Ik zelf heb mijn achterlichten gespoten met backlight spray en echt serieus perfect spul, vorig jaar in Juli 2008 opgespoten en nu nog steeds perfect resultaat (zie foto)


méganemartijn

Huuuuge Kick!

Vandaag staat mijn auto bij de garage. Even een beurtje + remblokken, en ik heb gevraagd of de monteur even naar de mistlampen zou willen kijken.
Vandaag werd ik gebeld, en het schijnt nog al een gedonder te zijn met die mistlampen. De draden die naar de lampen toegaan, staan geen spanning op!?  Er is al eens eerder gehobby't aan die kabels bij het linkerwiel, maar toch, geen spanning.
Wat zou er dan loos kunnen zijn? Mijn monteur had het over een prijzige ingreep, met nieuwe draadbomen etc, maar het moet natuurlijk qua kosten wel leuk blijven.

Schakelaar defect?  Ik zie namelijk, bij inschakeling, echt wel het controlelampje branden van de mistlichten voor, en een relaisklikje komt onder het dash vandaan. Wat o wat zou het probleem zijn? Want ik wil ze graag werkend hebben, en voor niet teveel geld!

maXcomX

#11
Tja, dat betekent schema erbij en meten.
Aan jou waar je begint, vanaf schakelaar of vanaf lamp.
Ik zou in jou geval voor het laatste kiezen, tot aan het relais (aangezien die reageert op de schakelaar).
Nu kan het zijn dat je relais kapot is (contacten versleten) zit er in de kabelboom iets niet goed, maar dan let je toch niets om een extra draad bij te trekken, voor als je de draad kwijt bent? :D

Het kost je in dit geval wat tijd, en misschien een paar euro aan draad en Fast-on stekers.

méganemartijn

Oke! Maar dan moet ik er wel even een schema bij hebben. Iemand?
En zit het relais in de zekeringenkast? Handig om te weten als ie inderdaad versleten is.

Waar kun je die Fast-On stekers vinden?

(Hoop vragen, ik weet het, maar ik wil ze graag werkende hebben:) )

maXcomX

De stekers kun je bij iedere automateriaalzaak krijgen in alle soorten en maten.

Een link naar manuals:http://www.renault25.cz/manuals.php?kols=2

Je moet zelf even kijken welke pdf de verlichting betreft, deze pdf's komen uit de Renault database.
Het kan natuurlijk geen kwaad om ze allemaal te downloaden, heb je altijd documentatie. !-!

méganemartijn

Oke, Thanks!

Ik kan alleen niet het hoofdstuk over verlichting/bedrading vinden op de site die je me gaf :huh:
Maar ik moet niet zeuren, allang blij dat ik geholpen word :P

Ik zal binnenkort, als de sneeuw weg is hier, weer even met de auto bezig o-)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev