Advertenties


Schade aan het achterscherm

Gestart door Ben-i, 28 oktober 2009, 07:59:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben-i

Beste,
Ik lees hier al een tijd mee maar nu moet ik er toch aan geloven om me hier (opnieuw)te registreren
Ik heb namenlijk een vraag.

Er is een auto in mijn linker achterscherm gereden is zijn schuld dus dat wordt verzekerings werk.
Ik ben bij 3 schadeherstel bedrijven geweest en die zeggen ieder 1050,- 1500,- en 2500,- schade.
Nu ben ik opzoek gegaan naar de dagwaarde ivm totallos maar kan deze nergens vinden weten jullie die
voor een 1.6e 1996 met 122.000 km?

En naar welke herstelbedrijf kan ik het beste gaan qua schade bedrag?
uiteraard wil ik graag het meest gunstigste uitkeer bedrag ontvangen

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, alvast bedankt!

DHL

Met een bestek van 2500 Euro zullen ze hem hoogstwaarschijnlijk total loss verklaren. 1500 zal erdoor kunnen. Je kan de duurste offerte aanbrengen, ze verklaren hem total loss. Dan weet je hoeveel ze voorstellen om te vergoeden (hierover valt meestal nog te discussieren). Indien dit bedrag hoog genoeg is zou ik het aanvaarden en daarna m'n wagen terugkopen van de verzekering. Hier in Belgie toch, heb je het recht de wagen te kopen aan de prijs van de hoogst biedende. Ik zou voor dit kleine risico gaan...

fitz

Ik denk dat de wagen economisch total loss verklaard wordt (hoeveel de reparatie ook kost).... weet ik niet zeker natuurlijk.
Op zich krijg je gewoon geld om te repareren, behalve als dat meer is dan de waarde van voor het ongeval verminderd met de restwaarde van het "wrak".
Maar ik heb geen idee wat de dagwaarde is en wat de restwaade nu is...
Is geen ramp als ie wel total loss verklaard wordt... als je het "wrak" behoudt... als ie nog aan de apk voorwaarden voldoet kun je er gewoon in blijven rijden.
Maar misschien krijg je niet alle reparatiekosten vergoed.... Dus ik denk dat het niet veel uitmaakt welke reparatiekosten je aandraagt...
Ik ben zeker geen expert... dus doe alsjeblieft nog even zelf onderzoek... google kan daarbij erg handig zijn ipv gewoon een vraag te stellen aan mensen op een forum ;)
Succes ermee in ieder geval!

matthew

Het moet sowiezo getaxeerd worden door een expert van een verzekeringsmaatschappij,en bij welk bedrijf je dat doet ligt aan jezelf waar jij het meest vertrouwen in hebt.

Maar er moet zeer waarschijnlijk een nieuw achterscherm in,en dan uitspuiten op de deur.

Dus ik schat een reparatie bedrag in van 1500-2000 euro.
Dit is ook tevens je dagwaarde ongeveer voor je auto,dus hij wordt economisch totall loss verklaard.
Je mag een auto blijven rijden(mits dit nog veilig is met de schade)en dan krijg je niet het volledige schade bedrag uigekeerd.

Ben-i

Bedankt voor de reacties zover!
Denk dat ik het beste het wrak inderdaad kan behouden en dan proberen om een zo hoog mogelijk reparatie bedrag te krijgen zodat ik er niet al te veel op achteruit ga. want voor alleen dagwaarde koop ik waarschijnlijk nooit een gelijkwaardige auto.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev