Advertenties


Storing bij Megane 2005 1.5 DCI

Gestart door Cornelis1983, 26 oktober 2009, 17:56:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1983

Hallo,

ik zal me eerst even voor stellen, ik ben cornelis 26 jaar en getrouwd.
werk als monteur inspecteur kathodishe bescherming.
heb altijd al renault gereden.

heb een vervelende storing, tijdens het rijden als je van onder uit wilt optrekken komt er in het scherm inspuiting defect te staan, de motor blijft goed door trekken. als ik hem smorgens wil starten slaat ie meteen aan maar zodra ik hem uit doe moet ik 5 of meerdere keren starten voor die aanslaat, heb het brandstoffilter vervangen maar is niet beter geworden, de uitlees computer geeft ook aan over de gloeimodule, maar het lijkt me sterk dat het hier aan kan liggen want tijdens het rijden gloeid hij niet...

wie heeft een idee wat dit kan zijn, alle hulp is welkom want het is heel vervelend (is al 2 keer bij de dealer geweest) telefonische ben ik ook wel bereikbaar voor tips maar dan moet je even een mailtje eerst zenden.

mvg cornelis

matthew

De melding van gloeistiften defect (zeg maar inspuiting defect)geeft die ook aan onder het rijden dus dat moet je toch eerst eens gaan repareren.

jeffreyf7r

goede dag

wat vaak bij de diesel's gebeurt is dat de egr klep vervuild hierdoor blijft die hangen ik zou deze ook even controleren en reinigen kan nooit kwaad en je kan de raarste storingen krijgen hierdoor

ik weet niet waar je woon maar mischien kan ik eens voor je kijken

er stonden verder geen storingen in met betreking tot een verstuiver of een egr klep?

groetjes en succes


jeffreyf7r

goed dag

volgens mij kan je er trouwens zo bij want het gaat om een k9k volgens mij zijn deze goed te bereiken

groetjes

Cornelis1983

Hallo Jeffrey

Ik heb afgelopen week de EGR er af gehad en die zat behoorlijk vol met roet enz, het probleem blijft zig nog steeds voor doen.
ik heb nu een klein zwart relai die gaat over het starten!! en die ga ik nog even vervangen en dan maar weer eens kijken,

ik kom uit wolvega en je bent altijd welkom koffie staat klaar als je komt..

mvg cornelis

A110

Het alleen schoonmaken van de EGR klep heeft geen zin. Je zal hem ook moeten resetten met het diagnose apparaat van Renault. Zodat de RE inspuiting de nieuwe waarde's weet van de EGR-klep.

Ik denk eerder aan een kapotte verstuiver.
Een verstuiver retourtest kan uitkomst geven. De verstuivers gaan nog wel eens kapot bij deze motoren. Hoeveel km heeft de motor gedraaid?

En je geeft zelf al aan dat er een storing inzit van de gloei-instalatie. Dit duidt waarschijnlijk op een kapotte gloeistift. Advies om dit op te lossen voordat je verder gaat met het zoeken. En het verhaal dat ze niet gloeien tijdens het rijden is niet helemaal waar. Als de RE het nodig vind om het mengsel bij te warmen dan gaan de gloeistiften wel degelijk gloeien. Dit is nodig om de motor zo snel mogelijk op temperatuur te laten komen ivm de uitstoot van de uitlaatgassen en het milieu.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Cornelis1983

@jeroen,

Ik heb allemaal nieuwe gloeistiften erin gedaan en van de week ook nog weer getest, ik kan hem niet resetten doormiddel van de stekker van de rekeneenheid er af te halen??.

wat betreft een defecte verstuiver lijkt me niet omdat hij nog wel genoeg vermogen heeft en hij rookt ook niet extreme. en de vertuivers gaan volgens mijn weten alleen vaker kapot bij de 85pk modellen?

ik laat in iedergeval de auto even uitlezen weer aan de computer en dat ze het even resetten.

bedankt voor het medenken dat stel ik zeer op prijs.

mvg cornelis

A110

Hoeveel pk heeft jou auto dan?

Dan zou het nog de luchtmassameter kunnen zijn als die erop zit. Zit namelijk niet op alle motoren.
Ik blijf het zeggen, voor de zekerheid gewoon een verstuiver retourtest uitvoeren dan weet je gelijk of er een verstuiver inwendig lek is. Dit merk je normaal niet maar met vermogen vragen zal hij in storing gaan omdat er meer brandstof gevraagd wordt en deze gelijk weer terug gaat  via de retourleiding.

Gr Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Cornelis1983

@ Jeroen,

mijn auto heeft 105pk, ik laat even zo'n test doen, en ik durf het nu ook niet met zekerheid te zeggen of die een luchtmassameter heeft, maar daar ga ik morgen even naar kijken.

bedankt wederom voor de aandacht en tips.

richardv

Citaat van: Cornelis1983 op 26 oktober 2009, 17:56:42
Hallo,

ik zal me eerst even voor stellen, ik ben cornelis 26 jaar en getrouwd.
werk als monteur inspecteur kathodishe bescherming.
heb altijd al renault gereden.

heb een vervelende storing, tijdens het rijden als je van onder uit wilt optrekken komt er in het scherm inspuiting defect te staan, de motor blijft goed door trekken. als ik hem smorgens wil starten slaat ie meteen aan maar zodra ik hem uit doe moet ik 5 of meerdere keren starten voor die aanslaat, heb het brandstoffilter vervangen maar is niet beter geworden, de uitlees computer geeft ook aan over de gloeimodule, maar het lijkt me sterk dat het hier aan kan liggen want tijdens het rijden gloeid hij niet...

wie heeft een idee wat dit kan zijn, alle hulp is welkom want het is heel vervelend (is al 2 keer bij de dealer geweest) telefonische ben ik ook wel bereikbaar voor tips maar dan moet je even een mailtje eerst zenden.

mvg cornelis

Ik kon het niet laten : monteur inspecteur kathodishe bescherming ????

Wikipedia :

Kathodische bescherming
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Kathodische bescherming (KB) is een methode van corrosiebestrijding en berust op het principe van potentiaalverlaging van het te beschermen object.

Door de potentiaal voldoende te verlagen wordt de anodereactie van ijzer tot ijzerionen zo sterk vertraagd dat hij praktisch te verwaarlozen is. Het te beschermen voorwerp (bijvoorbeeld een pijpleiding in water of in de grond) wordt daarbij kathode. Aan deze buis vindt alleen de kathodische waterreductie plaats (waterstofgas vorming). De stroom die daarvoor nodig is wordt meestal beschermstroom genoemd. De benaming 'beschermstroom' is eigenlijk incorrect, want het gaat om de potentiaal (spanning) en die moet dan ook regelmatig gecontroleerd worden.

Een kathodische bescherming wordt uitgevoerd met een galvanisch systeem of met een stroomopdruksysteem.

Bij opgedrukte stroom wordt kathodische bescherming meestal toegepast in combinatie met een coating op het te beschermen systeem. Bij toepassing van opofferingsanodes is het te beschermen object vaak niet gecoat. Denk hierbij aan offshore constructies en damwanden. Zeeschepen zijn altijd voorzien van opofferingsanodes, maar tegelijkertijd ook altijd gecoat.




Cornelis1983

@ richard,

wat is dat toch makkelijk he, die wikipedia.
en wat vind je van het beroep? lijkt het je wat.

mvg cornelis

Cornelis1983

O ja,

de storing is opgelost, ik heb er 4 nieuwe verstuivers in gekregen en nieuwe leidingen, het kosten plaatje daar wordt je niet vrolijk van.

mvg cornelis

megane2003


Zakaria

4 nieuwe verstuivers? Dan rijd die als een brandweer als het ware nu! Gelukkig dat het mooi is opgeplost.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Citaat van: megane2003 op 18 december 2009, 17:03:28
toe maar 8)7 alle 4 ineens kapot???

Waarschijnlijk niet,maar wel beter om alle 4 tegelijk te doen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev