Advertenties


Interieurneon wegwerken

Gestart door Dropsleutel (Björn), 17 oktober 2009, 18:21:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dropsleutel (Björn)

Vanmiddag heb ik als kado'tje een setje interieurneon gekregen.

Nu vroeg ik me af; hoe kan ik dit het makkelijkst wegwerken? Ze zitten nu nog vast met kleine stukjes plakband en gewoon in de voorkant van de sigarettenaansteker, maar ze schreeuwen al naar me om goed weggewerkt te worden  o-) Aangezien ik zo a-technisch ben als de krulstaart van een varken vraag ik het hier maar even.

Alvast bedankt
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

djo231

Ten eerste gefeliciteerd met je b-day en ik zou een schakelaar kopen, neon vast zetten met evt tie-rips/schroefjes en aansluiten op evt je sigaretten aansteker.

Succes

(PS. was het nog gelukt met je pook?)

Dropsleutel (Björn)

danku :) ik bedoel metname: hoe zit dit met bedrading en dergelijke? Welke kabel moet ik waaraan aansluiten? Dan hoop ik dat ik me morgen op de basis met een fatsoenlijk interieur kan vertonen  o-)

nee. De pook zit echt flink vastgelijmd, dus als je daar nog tips voor hebt, stuur ze maar even per pm aub ;)
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

rs50jochem

De pook eraf snijden, volgens mij hebben de andere mensen dat ook gedaan.. En anders met een ijzerzaagje hem met de kaasschaafmethode kleiner en kleiner maken..

djo231

Bedrading is zeer gemakkelijk, gewoon die sigaretten plug afknippen als je er een schakelaar tussen wil plaatsen.

Vaak zit er ook een schakelaar op de plug, maar de neon weg werken waar niemand het ziet is natuurlijk het mooiste, maar vaak heb je te weinig bedrading hiervoor.

Maar ik zie het vanzelf wel denk ik :P

En net als wat Jochem zegt, afzagen en de methode gebruiken die hij zei, succes ;)

Dropsleutel (Björn)

#5
Ja, dat er een schakelaar op de plug zit weet ik, maar het punt is net dat ik er helemaal niks meer zichtbaar van wil hebben..

Zo ziet het er nu uit:

Je ziet dus de plug in de aansteker, en het draadje wat daar naar onder loopt tot achter de asbak, daar ligt het plug-in kastje van de 2 lampjes al verborgen

En het is dus inderdaad de bedoeling dat ik niks meer zie, alleen hoe tap ik stroom af van achter mijn aansteker? dat is het grote probleem waar ik nu mee zit..
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Benjamin Renon

Je kan de draadjes doorknippen en aansluiten op de achterzijde van de sigaretten aansteker, maar je kan hem, als je een sub + versterker hebt ook aansluiten op de remote kabels. Nog een optie is om hem aan te sluiten via de binnenverlichting.

Maar even als tip: gebruik de zoek functie met als zoekwoord neon en je vind genoeg oplossingen om het netjes weg te werken. !-!
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dropsleutel (Björn)

Ik heb het nu weggewerkt, heb de stroom parralel gelegd aan de aansteker.

Nu heb ik het volgende probleem: De neon doet het alleen maar als ik geen verlichting buiten aan heb staan...  l-
Weet iemand hoe dit komt??
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

djo231

Heb beste is gewoon via de accu, even een + en - kabeltje naar binnen werken en daar je "hoofd" schakelaar van maken, snapje? Succes

Robin

Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Dropsleutel (Björn)

Daar ga ik volgens mij echt niet aan uit komen.. Het liefst haal ik gewoon een kabel uit mijn dashboard naar voren waar ik het geheel op aansluit, ik ga verder toch niet veel meer installeren in de auto.

Welke kabel moet ik pakken om continu stroom te krijgen op mijn verlichting?
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Robin

Continu? De Rode of Gele achter je radio ;) De andere is geschakeld 12V, daar had ik m'n neon op aangesloten.
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Dropsleutel (Björn)

#12
Oke, denk dat ik morgen eens een poging ga wagen.

Hoort het zo dat de aansteker het alleen zonder verlichting doet overigens? ik snap eigenlijk de logica hier niet van  l-

Edit: Met continu bedoel ik als de sleutel in het contact zit, en dat ik geen schakelingen heb met verlichting e.d. Als de sleutel uit het contact is hoeft er geen stroom op te staan..
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

subzero

Zie hier voor het schema. klik (hoofdstuk 84 'Lower interior accessories')

Dropsleutel (Björn)

Ik snap niet goed wat de bedoeling van dit hoofdstuk is  8)7 Ik begrijp het deel van hoe de sigarettenaansteker te verwijderen, maar wat bereik ik hiermee? De bedrading is al aangesloten, dus..
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev