Advertenties


Brandstofpomp megane 1 fase 1

Gestart door Reecho, 15 oktober 2009, 23:20:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reecho

Hey hey,

Ik Heb een megane Coupe fase 1 uit 1999.
Hij wil niet meer starten..
Nieuwe accu ingebouwd, omdat oude leeg getrokken was door alarm ( clifford 600)
Als ik hem start draait de startmotor netjes rond alleen slaat niet aan.
Ik hoor tijdens ik het contact aan zet geen gezoem meer en denk dat mijn brandstofpom kapot kan zijn of geen spanning krijgt.
Wie kan mij helpen..

ik zou graag willen weten waar de pomp zit en hoe ik dit kan testen?

gr
B


matthew

Ik zou dan op je pomp meten of de voeding aankomt zoja geef er dan een tik op.

Wat ook nog wel kan zijn is dat je bdp sensor stuk is.

Reecho

Ok wil ik gaan doem, maar waar zit die pomp in mijn auto..??

Dirk Kuipers

Onder je achterbank. De zitting kun je heel makkelijk verwijderen (leuningen kunnen blijven zitten).

Hoe?
In het midden zit een bakje. In het bakje kun je het kleedje verwijderen en dan zie je 2 moertjes.
Daarna moet je nog 2 klipjes verwijderen om het zitgedeelte los te halen. Deze zitten aan de voorkant.
Succes.

Reecho

Ok Bedankt, morgen komt iemand me helpen, die heeft meer verstand van dit soort dingen dan ik..
Ik ga het gelijk morgen bekijken want volgens mij doet deze pomp namelijk niets meer.
Heb gister alle zekeringen nagekeken maar zijn ook goed.
Wat doet een BDP sensor eigenlijk.. als deze stuk is kan het dan ook zo zijn dat de brandstofpomp niet werkt??

Gr
B

Reecho

Ik net effe de bank al weg getrokken, ook de dop eraf gehaald en idd , daar is ie.. stekker eruit getrokken en volgens mij als ik meet , na het contact aan te zetten staat er 12v op..
Alleen volgende weer dat ding heeft 4 aansluitcontacten.. waar dienen die voor..
Als dit het is is die pomp gewoon dood, want ik mep erop en friemel eraan maar er gebeurd niets.


Dirk Kuipers

 Bij de F7R motor (2.0 16v) zit onder je motorkap aan de rechter kant een zwart bakje.
In dit bakje zitten ook wat zekeringen en 2 relays.
Hier zit je brandstofpomp op. Ik weet niet precies meer welke 2 het zijn, maar je kunt hem doorlussen.

Als je de achterbank los hebt kun je ook goed horen of je brandstofpomp nog werkt. Zet hem maar eens op contact. Als het goed is hoor je dan dat hij al wat druk op gaat bouwen.

Reecho

#7
Nee ik hoor helemaal niets.. dus denk echt dat ie dood is, aangezien ik toch wat meet als ik een multi meter op de stekker zet met aangezet contact, alleen 4 pinnen begrijp ik niet

rs50jochem

In de pomp zit volgens mij ook je vlotter (je tankmetertje).. Daarom denk ik 4 contacten..

Reecho

Dat kan idd wel eens kloppen.. helaas staat niet in het boekje welke zekeringen en ook relais van de pomp zijn, misschien dat iemand dat weet..

Gr
B

subzero


Benjamin Renon

#11
Heb je toevallig een Clifford Concept 600? (Heb deze ook op/in mijn andere wagen zitten) Deze heeft nog twee andere foefjes. Hij kan nog een beveiliging hebben bij de onsteking en hij kan een fuel guard hebben. Waar deze weggewerkt zitten heb ik geen idee van. Fuel guard locatie moet wel vermeld zijn als je de boekjes erbij hebt.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Reecho

Het is een 1.6e motor en heb idd een concept 600, ben al bij het bedrijf geweest die de clifford heeft ingebouwd. en die zeggen ( misschien logisch) dat het daar niet aan kan liggen, alles reageert trouwens ook gewoon en hun vertellen mij dat ze de draadloze startonderbrekers niet ingebouwd hebben.. met mijn blackjack switch kan ik alles ingeschakelen.. normaal hoor je dan als ik dat doe ook de brandstofpomp inschakelen.. ik moet erbij zeggen dat de auto uit 99 is en dat ie de laatste jaar vaak stil staat.. zou toch zo kunnen zijn dat de pomp vast is gaan zitten.. dat de accu leeg trek is dat ie stil staat en de clifford ( helemaal als ie af gaat) stroom weg trekt.

Of heb ik het verkeerd..?

Gr

subzero

Trek het brandstofpomprelais uit zijn houder en verbind nr 3 en 5 met elkaar (van de houder),de pomp zou nu moeten draaien.


subzero

Of misschien de "botsknop" die afgegaan is.

Deze schakelt de brandstofpomp ook uit.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev