Advertenties


Uitlaat los

Gestart door BlueStar, 10 oktober 2009, 16:29:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BlueStar

Heey,

Mijn uitlaat (bij de middendemper) is los gekomen, nu zit hij op de achteras te kloten, dus elke keer als ik gas geef hoor je dat ding kletsen tegen de as. irritant geluid. Wat is hiervan de oorzaak dat hij los is gekomen? en hoe is dat te fixen?

Ter info: van achteren gezien, zit daar de middendemper, dan komt er een stuk die in 45 graden naar links loopt en dan doorgaat naar de sparing in de bumper. Nu is hij wss losgekomen bij dat stuk van 2x 45 graden(daartussen).

Renault Megane Coupe 1996(k7m)

elvis_b2

Ik denk dat de uitlaat rot is aangezien hier geen rubber of dergelijke zit voor de uitlaat op te hangen.
Dat zal dus lassen worden of een stuk buis er over schuiven en met 2 klemmen vast zetten

BlueStar

Ik zeg niet dat hij daar los is gekomen, ik denk dat alleen maar(broekie in auto's). de Middendemper en en die stuk pijp die erna komt is volgens mij vervangen, dit basseer ik op het heel weinig roest hebben. dus denk niet dat het door het rotten komt. correct me if i'm wrong.

Na de middendemper zie je dat hij loszit.

rene1969

Waarschijnlijk is de beugel die het gedeelte van de buis na de middendemper en de buis voor de einddemper vast moet houden losgekomen en ben je die verloren. Hierdoor verliest de uitlaat zijn spanning en zakt hij naar beneden. Even een nieuw beugeltje halen bij een automaterialenzaak en de 2 stukken pijp zodanig draaien dat hij weer vrij komt van de as en dan met de beugel vastzetten. 3 min werk.
Succes

BlueStar

Thnx Rene! Als daar idd een beugel heeft gezeten, dan weet ik wat het probleem is.

Ik weet genoeg!

!-!

BlueStar

Ik heb net onder de auto gelegen,

Hier een schets van de uitlaat.



Het rare is dat daar geen beugels zitten, hoe heeft hij daar vast gezeten? is het daarom dat hij naar beneden is gekomen?

YVE5

er zitten bij mij enkel zo'n rubberen beugels aan de laatste pot. Daar zitten er 3. twee stuks aan de uitlaatpijp zelf. één stuk aan de andere kant van de pot.
verder zit er nergens een beugel...

de kans is groot dat er zo'n rubber gescheurd is. of meerdere. Dus, nieuwe (laten) steken en het is weer opgelost :)
Automotive Photography & more: www.YVE5.be

rene1969

Bij mij schuift de buis achter de middendemper en de buis van de einddemper in elkaar met daar overheen de klem op deze pagina: http://www.nedroj.eu/components/com_virtuemart/shop_image/product/Uitlaatklem.jpg
Vandaar mijn reactie

BlueStar

Klopt, die klem heb ik ook gezien, niet bij de lasnaad, maar een stuk verder. op het rechte stuk. Maar hoort die bij de lasnaad ook te zitten?

rene1969

Bij mij zit wat jij de lasnaad noemt de 2 pijpen in elkaar geschoven met die klem erop.

rs50jochem

Je uitlaat is hoogstwaarschijnlijk zo doorgehangen omdat hij verschoven is op het punt net achter je katalysator (+/- net voor je versnellingspook onder de auto).. Daar wordt hij naar mijn weten met een uitlaatklem omvat.. Als je uitlaat eens op een drempel blijft hangen of gewoon door een klap etc. kan hij daar verschuiven en het gevolg is dat je complete uitlaat "verzakt".. Echter de beugel wat loszetten, de uitlaat goed hangen en de beugel opnieuw vastzetten volstaat dan.. Dan zal je uitlaat ook niet meer op je achteras hangen..

Met andere woorden het probleem moet je 2 meten naar voren zoeken.. ;)

BlueStar

Kan best kloppen want laatst had ik een ongelukje waardoor er een klap ontstond, dus dan zal hij idd verschoven zijn op dat punt.

Ik laat hem morgen op een brug zetten en kijken wat ik kan doen.

Bedankt voor de reacties! !-!

maXcomX

#12
op de tussendemper zitten twee beugeltjes gelast die elk met een rubbertje vast zit aan het chassis. De goedkoopste methode om dit te herstellen met een pijpje met een diameter tussen de 50-52mm diameter binnendoorsnede, hier op de goede plaats een beugeltje van bijvoorbeeld betonwapening op lassen en die als vervanging van de tussendemper monteren met 2 beugels van 52mm. (tussendemper er tussen uit slijpen). Anders moet de hele voorpijp inclusief katalysator worden vervangen, en dat is onzin als dat gedeelte nog goed is.

Stefan

@ maXcomX,

Ik zie diverse reacties van je (overigens nette en uitgebreide reacties over het algemeen !-!)
Maar in diverse topics is al enkele maanden niet meer gereageerd, dus ik denk dat het de topicstarter niet meer zal helpen, of dat het probleem al opgelost is inmiddels Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

maXcomX

Haha,  :D

Ja, je hebt gelijk, ik ben hier ook al enige maanden niet meer geweest, ff achterstallige administratie bijhouden zeg maar. Maar wel boeiende onderwerpen hoor.
Maar goed, als de onderwerpen klaar zijn, dan slot er op ofzo, of worden te onderwerpen later nog wel gelezen?

Groetjes, Tony.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev