Advertenties


Slechte koude start en moeilijk wegrijden

Gestart door Marshall187, 8 oktober 2009, 20:06:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marshall187

Mede liefhebbers,

ik heb een Megane Coupe uit '98. Het betreft een 1.6 8v met een K7M blok.
Ik heb nu sinds een tijdje het volgende probleem.
Met een koude start moet ik veel gas bijgeven om hem draaiend te houden. Dat gaat vanaf stationair tot ongeveer 3000tpm.
Zodra ik hem boven de 3000tpm haal dan loopt hij weer zuiver zoals het hoort en stationair iets boven de 1000tpm.
Stationair loopt hij niet heel lekker maar hij valt niet uit.
Zodra ik weg wil rijden met een toerental rond de 2000tpm gaat hij schokken en stotteren.
Dus ik moet met meer dan 3000tpm wegrijden anders valt hij uit. Zodra ik naar de 2e versnelling schakel kan ik niet "een dotje gas" geven
want dan begind hij weer te stotteren. Ik moet heeeel gedoseerd gas geven anders verlies ik vermogen en gaat hij stotteren.
Zodra de motor warm is gaat het optrekken vanuit stilstand redelijk tot goed maar vol gas blijft een probleem.

Ik heb onlangs al mijn benzinefilter vervangen. Ik ga binnenkort mijn uitlaatspruitstuk vervangen omdat deze op 2 naden lekt.
wie kan mij helpen.

cabriolet

bij mij is het waarschijnlijk me stappen motor
nu met het koude weer start die ook niet echt fijn

Marshall187

ok. En is het alleen de koude start of ook tijdens het rijden zelf?
Als dat zo is ga ik me daar eerst op focussen aangezien ik dat meer heb gehoord.

matthew

De jouwe loopt te hoog stationair,ik zou eerst naar je slangetje van je mappensensor kijken.

Marshall187

maar dat is toch altijd met een koude start dat het toerental hoger is dan bij een warme motor?

matthew

Oja klopt niet goed gelezen,blijft echter wel dat je je slangetje van je mapsensor moet checken,en anders verwacht ik iets met je injectors

Marshall187

ok..... dat ga ik zeker doen dan. Nu ben ik niet helemaal op en top monteur.
Waar kan ik dat slangetje en die sensor ongeveer vinden.
Of is er misschien een foto van?

alvast bedankt

matthew


Marshall187

super.... hier kan ik wat mee.
Ga hier morgen gelijk mee aan de slag.
Ik zal hier morgenavond een update op geven.

alvast bedankt voor de ondersteuning

matthew


Marshall187

Heb vanmiddag het slangetje nagekeken en die is nog in orde. Geen scheurtjes en lekkage.
Dus gaan we maar weer verder neuzen wat het probleem kan zijn.

cabriolet

bij mij heb ik dat de auto moeilijk start en als die dan start loopt die heel laag en valt die uit dus moet ik even goed gas geven en dan is er niks aan de hand

tijdens het rijden schommelt het toerental vooral als ik tot stilstand kom bij een stoplicht dan valt die bijna uit lijkt het wel
ook heb ik met een koude motor dat als ik vol gas geef en ineens me gas loslaat ik me pook onwijs heen en weer voel gaan

Marshall187

even een kleine update:

ik heb reeds mijn lambdasonde en MAP-sensor vervangen. Het probleem blijft echter hetzelfde.
Wat wij nu gaan doen is het vervangen van de bougies en kabelset. Deze zien er heel vies en beschadigd uit.
Ook hebben we mijn uitlaatspruitstuk vervangen omdat deze lek was. Ook dit heeft het probleem niet verholpen.
Ik hou jullie op de hoogte wat het resultaat gaat wezen.

matthew

Loopt die dan op 3 cilinders?

Wat je ook nog even kunt doen is kleppen stellen dat stelt bij zo'n motor niet veel voor.

Marshall187

nee hij loopt volgens mij niet op 3 pitten.
Morgen weet ik dat zeker aangezien ik dan mijn bougies met kabels vervang.
Wat nog meer geopperd werd is de stappenmotor. Dat word dan waarschijnlijk de
volgende zet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev