Advertenties


koppeling stellen/vervangen

Gestart door drbiqs, 5 oktober 2009, 21:27:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drbiqs

hallo heren

wilde bij deze is vragen of de koppeling zich zelf afsteld en wanneer deze vervangen dient te worden. :?
heb er nu 135.000 mee weg maar vind de koppeling een beetje hoog op komen.
heeft ook ff een klein dood punt tussen het schakkelen.
kan m'n koppeling nog gesteld worden,of ben ik aan vervanging toe. Y :neen:

alvast bedankt.
gr peter
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

A110

Koppeling kun je niet bijstellen, het is een hydrauliche koppeling die zichzelf bijstelt.

Het is moeilijk te zeggen waneer een koppeling versleten is, hoe is er bijvoorbeeld met de auto omgegaan en er spelen nog wel meer factoren hiermee.

Het dode punt zou ook een vervuild gasklephuis kunnen zijn. Hierdoor pakt het gas niet lekker op terwijl je aan het overschakelen bent en dan voel je een dood punt.

135.000 km is nog niet veel maar als je veel met slippende koppeling rijdt (zoals file rijden) dan slijt zo'n koppeling snel. Je zal eens goed moeten nadenken of je de investering wilt doen want een koppelingsset (druklager, drukgroep, koppelingsplaat) is een dure reparatie. Maar als er weer een nieuwe inzit dan kun je er voorlopig weer wat km meer vooruit.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Koppeling is idd niet te stellen is zelfstellend zoals Jeroen al aangeeft.


Ook hangt het inderdaad ervan af of je veel met aanhanger rijd of met slippende koppeling.

En 135000 is idd nog niet echt veel.

drbiqs

bedant heren voor jullie reactie's. !-!
rij vrij weinig file en nog nooit met een aanhanger [geen trekhaak].
ga volgende week wel ff naar de dealer om m'n gasklep na te laten kijken.

bedankt.
ps meer tips altijd welkom.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Lorand

Hallo,

Uit meerdere verhalen heb ik begrepen dat de koppeling bij de Megane 2 (1.6 16v) niet te verstellen is en dat deze zichzelf bijstelt.
Ik heb mijn Megane al bijna 5 jaar en de koppelingpedaal is effectief pas op het laatste centimeter net voordat deze zijn bovenste punt bereikt als je het loslaat. Dit is erg weinig, waardoor "spelen" met de koppeling vrijwel lastig is met mijn auto.
Eerst dacht ik dat het aan de koppelingsplaat ligt, dat deze versleten zou zijn met als gevolg een rare aangrijpingspunt en moeilijk te doseren koppeling. Echter heb ik een paar maanden geleden de koppelingsplaat, cilinder en drukgroep vervangen...
Alles is dus nieuw, maar helaas.. de koppelingspedaal is niets verandert, deze pakt zoals voorheen veel te hoog weer!
Is er echt, echt niets aan te doen om deze enigszins bij te stellen?

Tedo

Met dat kleine dode punt bedoel je optrekken in de 1e versnelling? Dat hebben nl. alle Megane II's.

matthew

@Lorand
Nee daar is niks aan te doen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev