Advertenties


Auto wijkt uit + trilt aan stuur

Gestart door BlueStar, 1 oktober 2009, 16:39:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BlueStar

Heey,

Mijn Megane coupe uit 1996(k7m) wijkt behoorlijk veel uit naar rechts, nou was ik al van plan om hem te laten uit lijnen, maar ik heb gekeken naar alle banden en de band linksvoor is niet vervangen(zit minder profiel op, wel voldoende), de andere 3 wel(zie ik aan de staat(kleur/profiel) van de band.
Heb deze auto namelijk 2 maanden geleden gekocht maar nu begint het behoorlijk te irriteren.

Nu is mijn vraag, moet ik ook de band linksvoor vervangen om hem niet te laten uitwijken naar rechts?

En dan nog iets, bij de 50 en vanaf de 150 begint de hele auto een klein beetje te schudden, bij de 150 een stuk harder, ligt dat aan het verhaal die ik hierboven heb verteld? of ligt dat ergens anders aan?

Thnx alvast!

Mark Coupe

ik zou er persoonlijk wel twee gelijke banden voorop doen,
dus zelfde profiel en profieldiepte.

trillen zal wel onbalans zijn... effe balanceren dus. !-!

elvis_b2

Als de hele auto schudt dan is het waarschijnlijk een motorsteun.
En van het naar rechts trekken zou ik zeggen uitlijnen en balanceren van de banden.
Meestal is hier het probleem al mee verholpen.

Nick Mattheus

De hele auto kan ook schudden bij een onballans in de banden hoor Y
Effe bij de bandenboer binnenspringen om de velgen te balanceren, als dit nog niet geholpen heeft zou ik de auto eens laten uitlijnen... ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

matthew

Ik zou inderdaad 2 dezelfde banden en profiel voorop leggen.
Voor het trillen ook even alle 4 de wielen laten balanceren
Ik zou ook eerst controlen de fusee en stuurkogels.
Mocht dit goed zijn en je hebt gelijke banden voorop met zelde profiel en diepte en de bandenspanning alle 4 goed dan even uit laten lijnen.

BlueStar

Thnx voor de reacties!

Motorsteun links + rechts zijn beide vervangen bij de laatste keuring(keuringsbewijs) Ook zijn de wiellagers achter vervangen maar dat zal niks uit maken met het probleem.

Ik doe er eerst een eensgelijke voorband op, en als het probleem dan nog is laat ik hem uitlijnen, Als er dan nog iets irritants is laat ik ze alle 4 uitbalanceren. Dan moet het probleem wel ver verholpen zijn(hoop ik)

Nogmaals bedankt voor de reacties! _o_ jullie horen weer van mij als ik er zelf geen wijs meer uit kan  ;)

matthew

voor het trillen zou ik ze dus zowieso laten balanceren

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev