Advertenties


Alarm\Deurvergrendeling werkt niet meer.

Gestart door PurpleRain89, 30 september 2009, 16:55:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PurpleRain89

Hallo mégane liefhebbers,

Ik ben sinds 2-3 maandjes eigenaar van deze megane coupe; http://i28.tinypic.com/iwrm9d.jpg

Maar nou heb ik gisteren met me domme kop de zekeringen gecontroleerd omdat 1 koplamp niet werkte, heb per ongeluk de zekering voor het hele auto systeem eruit gehaald en terug gezet.

Nu heb ik dus een probleem, de auto vergrendeld zichzelf niet meer als je op de alarm sleutel drukt ?

Heeft er iemand hier ervaring mee, want ik kom er maar niet uit ;)

Hoop dat jullie mij kunnen\willen helpen.


Erwin Dierckx

ErikVr

Ik hoop dat jullie Erwin verder kunnen helpen. En Ja.....ik mis m'n 'oud' beestje wel hoor  ;(

Trouwens jammer dat jullie m'n oude account verwijderd hebben!
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Robin

Volgens mij met de dubbele omschakeling van het forum zijn veel "inactieve" accounts verwijderd :P

Verder; ik denk dat of;
- je batterijen leeg zijn
- of je je sleutel opnieuw moet laten inlezen bij Renault.

Echter, ik heb ook wel eens zekering gewisselt of m'n accu losgehad, dit had echter geen effect op mijn sleutel etc.
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Dirk Kuipers

Ik heb die zekering er ook wel eens uit gehad, ook ik nooit problemen gehad..

ErikVr

Als de auto helemaal niet zou reageren op de knop van de sleutel zou hij hem helemaal niet kunnen starten (renault startonderbreker).
Het lijkt er meer op dat alleen de centrale vergrendeling niet meer werkt.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

Dirk Kuipers

Heb je de zekering(en) wel weer op de juiste plek terug gezet?
Is het alleen de vergrendeling?

PurpleRain89

#6
Het is idd alleen de vergrendeling mensen ;)!

Maar zou het kunnen dat daar een aparte zekering voor in de auto zit, en dat de auto dan wel word vergrendeld  o-) ?

Het lijkt er nu op, na wat jullie zeggen.. dat dat alleen het probleem is. Want lichten van auto knipperen ook met alarmsleutel nog, alleen hoor\werkt het vergrendelen niet meer.

Het starten van de auto werkt ook nog zoals normaal, met de alarmsleutel gewoon alarm de-activeren zeg maar.


PurpleRain89

Weet iemand hoeveel het gaat kosten om de renault sleutels opnieuw te laten inlezen ?

De hoofdzekering is iig niet kapot, dus dat kan het niet zijn.

Hoop maar dat het dat is dan ;)

Marius.

het inlezen zelf is iets van 20-30 euro, als je nieuwe sleutel nodig hebt (wat ik had) reken dan maar rond de 150
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

PurpleRain89

Citaat van: Marius J op  5 oktober 2009, 10:59:41
het inlezen zelf is iets van 20-30 euro, als je nieuwe sleutel nodig hebt (wat ik had) reken dan maar rond de 150

Okee bedankt ;)

Ga ik daar morgen even achteraan.


PurpleRain89

Ik kan de sleutels niet laten inlezen, omdat ik niet zon 'codekaartje' heb. Maar wss moet er een heel nieuwe ontvanger en dergelijke ingebouwd worden. En dat grapje gaat rond de 210 euro kosten  :neen:

ErikVr

Heb je m'n laatste mail wel gehad?

Hoe kan de dealer nou zeggen dat je nieuwe sleutels nodig hebt als de sleutels en de ontvanger gewoon werken??
Als jouw sleutels niet zouden werken zou je de auto niet eens kunnen starten.

Het gaat hier alleen maar om de 'klik!' van de vergrendeling die niet werkt.
Als je sleutel/ontvanger niet werkt kan je geen meter rijden door de renault startonderbreker.

Daar komt nog eens bij dat je een aftermarket alarm hebt (dus niet van renault). En ook je alarm reageert nog gewoon maar unlockt de deuren niet meer.
Gr, Erik van Rijn

Mazda MX5 Executive Leer/Bose/Nav/Xenon

PurpleRain89

Citaat van: ErikVr op  8 oktober 2009, 18:43:07
Heb je m'n laatste mail wel gehad?

Hoe kan de dealer nou zeggen dat je nieuwe sleutels nodig hebt als de sleutels en de ontvanger gewoon werken??
Als jouw sleutels niet zouden werken zou je de auto niet eens kunnen starten.

Het gaat hier alleen maar om de 'klik!' van de vergrendeling die niet werkt.
Als je sleutel/ontvanger niet werkt kan je geen meter rijden door de renault startonderbreker.

Daar komt nog eens bij dat je een aftermarket alarm hebt (dus niet van renault). En ook je alarm reageert nog gewoon maar unlockt de deuren niet meer.

Nee, laatste mail niet verkregen Erik!

Ja, dat vond ik dus ook al zo raar haha.

Ik ga ook echt geen nieuw alarm erop laten zetten.
Heb wel het codekaartje nodig om zeg maar alles opnieuw in te lezen dan volgens hun. Geen nieuwe sleutels of dergelijke.

De ontvanger werkt dus gewoon ? Als alles reageert behalve de vergrendeling ?


subzero

De cv gaat over één van deze zekeringen naargelang het type uitvoering. (20A)


Marius.

subzero, vertel je geheim? :P je weet zoveel en hebt inmens veel links? ben je renault monteur ofzo?
gewoon nieuwsgierig :P

groeten
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev