Advertenties


megane coupe f7r tunnen upgraden

Gestart door jeffreyf7r, 29 september 2009, 19:31:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

jeffreyf7r

goede dag

ik ben jeffrey 25 jaar oud

vandaag voor het eerst bij de megane club met meteen een vraag

ik heb een megane coupe 2.0 16v f7r wil deze auto graag wat sneller maken als dat die al is echter wel voor een normaale prijs

de kat heb ik al vv voor een kat vv van devil

wat is jullie ervaring met een openlucht filter eventueel kn57i kit en waar zijn deze te koop

wat betreft een spaghetti voor een redelijke prijs dus geen 600euro

hebben jullie ervaring met chip tunnen en wat zijn de winsten

eventueel een turbokit

wie wil me adviseren en ze ervaring met me delen

groetjes jeffrey

Robin

Over turbokit gesproken :P Lees Dirk Kuipers zijn topic eens door ;)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Dirk Kuipers

Elia heeft wel een turbokit.. Maar je hebt het erover niet teveel te willen uitgeven. Dan zou ik dat uit je hoofd zetten. ;)
Ik denk dat je dan sowieso een flinke toename van vermogen uit je hoofd moet zetten.

Wat bv (goedkoop) wel mogelijk is:
Luchtfiltertje (meer voor de rijbeleving dan voor het extra vermogen).
Chippen kun je proberen, mij is altijd verteld dat de f7r computer niet te chippen valt (men kan er niet inkomen).


Wil je meer info over meer vermogen, kijk dan dit topic eens na:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=2091.0

Succes! ;)

matthew

Is zeker te chippen ,en de goedkoopste ollossing en betrouwbare oplossing (je motor loopt niet 1,2,3 kapot daardoor).

Een collega van mij heeft een clio williams (zelfde motor) en gechipt en dat ding trekt als een tierrelier.

Openluchtfilter geeft geen vermogenswinst of je moet het echt zo in de koude rijlucht plaatsen.

Een spagettie spruitstuk helpt ook wel in trekkracht,echter weet ik niet of je gauw iets vind van onder de 600 euro.

Kat vervanger moet bij apk er wel weer onder.

jeffreyf7r

hey

iedereen alvast super bedankt voor zijn snelle reactie

waar moet ik aan denken voor bijv een super charger kit en is er een compleete kit die zo te monteren is of moet alles pas gemaakt worden?

complimenten voor dirk kuipers zeer mooi project wou dat ik het allemaal zo kon maken wil je der niet nog eentje doen hehe

wie heeft ervaring met nokkenassen en dergelijke

waarom zijn de spaghetti spruitstukken zo duur ?

groetjes en nogmaals bedankt

Dirk Kuipers

Ik geloof dat de turbo kit van elia rond de 7000 euro kosten moet. Tenminste, dat was een paar jaar geleden zo.
Dat moet plug en play zijn naar mijn weten..
Maar het fijne weet ik er ook niet van..

Een Supercharger is niet zomaar in een kit tekoop. Zal allemaal pasgemaakt moeten worden.
Denk ook aan je software (computer met kabelboom), enz enz enz..
Als je het alleen om het vermogen doet, en niet om de megane zelf, kun je beter gewoon een snellere auto kopen die erop gebouwd is snel te kunnen. Scheelt je een hoop werk, geld en ellende.. ;) Is de megane coupé echt de auto die jij mooi vind en wil je die snel hebben, dan zul je of zelf veel moeten doen en diep in de buidel tasten, of alles laten doen en wellicht nog dieper in de buidel tasten..
De kosten hangen ook af van wat je nog meer laat doen en tot hoever je wilt gaan.
Zo kun je ook kiezen voor andere nokkenassen, zuigers en drijfstangen en de hele reutemeteut.. Helaas is het niet zoals bij een golf of honda dat dit spul allemaal op marktplaats staat. Het is er wel, maar heeft zo zijn prijs omdat het niet veel gemaakt/gekocht wordt.

Maar de f7r is standaard toch ook al niet mis?  :)
Ik vond het een fijn motortje hoor.

jeffreyf7r

hey

dat zeg jij met een dikke supercharger op je 2.0 16v hehe lol en het lijkt mij ook gewoon leuk een turbo te monteren

ik heb zelf ook een bmw e30 en hier kan je voor 1000euro een compleete turbo kit voor kopen echter dan wel via ebay maar helaas is dit niet voor de megane zo

ik vind de megane coupe een erg mooie auto maar geen zin om al me geld daar aan uit te geven er zijn altijd meer auto's die ik mooi vind mischien wel mooier

bedankt voor je ervaring dirk en ik vind het erg gaaf wat jij met je megane gedaan hebt hij is tenminste zeldzaam en niet verkopen he zou zonde zijn

groetjes

Nick Mattheus

Op de plaats waar ik nu stage doe (Een LPG inbouw bedrijf) hebben ze een paar jaartjes terug een Opel Vivaro aangekocht.
Blijkt dat hier een 2.0 16V in ligt die er net hetzelfde uitziet als een blok van een Megane. Sterker nog, het zou een blok van een Megane zijn... :D
Ik weet dat die jongens vonden dat het busje niet snel genoeg ging, dus hebben ze hier een lage druk turbo opgeschroeft en alles afgeregelt met de gascomputer.

Ik zal morge effe vragen of ik hier wat foto's mag van maken... !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

arrycoupe

Spaghetti spruitstuk zit orgineel op de megane F7R.
Rij zelf ook met de F7R maar is chip hiervan nou echt niet te chippen ?
Heb het al aan een aantal tuners gevraagd.
maar ze zeggen dat hun het niet lukt.
(Menno en Fastchip)
Zijn er mensen hier op het forum met een gechipte F7R ?
Matthew misschien een idee ?

Dirk Kuipers

Ik heb geen idee bij wie dit kan. Ook de mensen die ik gebeld, gemaild en gesproken heb konden dit niet.
Ik heb ook nog nooit iemand gesproken die zijn computer daadwerkelijk heeft gechipt.
Dit terwijl ook op de renault tuningclub iedereen maar roept dat het wel kan, maar als puntje bij paaltje komt, er (toen ik er naar opzoek was) niemand iets kon betekenen..

arrycoupe

Inderdaad erg lastig op deze manier..
Ik ben bang dat het dus echt niet kan..
Of zijn er mensen bij wie het ooit wel is gelukt ?
Of een chipje hebben op hun megane ?

Dirk Kuipers

Matthew had het wel op zijn 2.0 8v.

Ik zou als ik jou was gewoon eens informeren bij "chippers", dan weet je het zeker.
Achterberg sport zou je ook eens kunnen proberen. Maar volgens mij verkochten ze mij 2 jaar terug ook een nee.
Maar nooit geschoten is altijd mis.

Chippen is in principe een leuke en vrij goedkope manier om toch net iets meer uit je motor te halen.

Robin

Hetgeen natuurlijk het meest nut heeft op een geblazen motor (TDI of Turbo benzin)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

rs50jochem

Ja, MAAR OOK NUT OP EEN AANGEZOGEN MOTOR!!!!!!

arrycoupe

Citaat van: Dirk Kuipers op  1 oktober 2009, 11:38:56
Matthew had het wel op zijn 2.0 8v.


Ok dan..
Een vriend van me heeft een 2.0 8v en schijnbaar zou deze ook niet te chippen zijn.
Als matthew dus wel een chipje had op zijn 8v zou het misschien dus ook op de 16v moeten kunnen ..

Matthew waar had jij het laten doen toen ?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev