Advertenties


Vragen mbt aanschaf Megane Coupe Phase 1

Gestart door martynnn, 18 september 2009, 17:12:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

martynnn

Hey allemaal.

Hoop allereerst dat ik in het goede subforum zit met deze vraag, anders mijn excuses.

Ik ben nu opzoek naar mijn eerste auto'tje, waarbij mijn keuze is gevallen op een Megane Coupé Phase 1. Om precies te zijn deze: http://link.marktplaats.nl/277586422

Mijn allereerste vraag aan jullie is; wat is jullie eerste reactie? Gezien de kilometerstand valt de prijs heel erg mee (had de prijs zelf met die stand hoger verwacht) en heb ook nagecheckt dat hij op 30-6-2009 als laatst op naam is gezet (eigenaar wou er blijkbaar weer snel van af?) Daarom krijg ik dus meteen mijn twijfels of alles wel in orde is.
Ik heb daarom al gemailt met de vraag of de auto echt schade/roest vrij is, en wanneer voor het laatst een grote beurt is uitgevoerd, waarop ik de reactie kreeg dat de auto geen schade had, wel wat gebruikerssporen (wat mij wel logisch lijkt voor die leeftijd), en ook niet precies wist wanneer de laatste grote beurt is geweest maar wel dat de auto bij 123.000km een nieuwe distributieriem heeft gekregen.

Ik ben wel van plan om binnenkort even langs te gaan samen met iemand die carrosserie schade repareert bij Renault en ook motorisch wel het een en ander weet, alleen toch wil ik vragen wat de echte puntjes zijn waarbij je goed op moet letten bij de aanschaf van dit soort auto's (wat zijn de zwakke punten/plekken, vaak voorkomende problemen etc?)

Alvast hartelijk bedankt voor het beantwoorden!  !-!

Greets,
Martijn


fitz

Zal de auto niet op naam van de garage staan sinds 30-6-09?

martynnn

#2
Dat had ik al nagevraagd (niet bij de garage zelf) maar waarschijnlijk niet, kost hun ook weer geld etc, maar wie weet heb je inderdaad gelijk.

Rick Santbergen

Ik raad je aan via Nationale Auto Pas de kilometerstand te controleren.
Kan via http://www.autopas.nl/

martynnn

Bedankt voor de tip. Ga ik dan denk even doen nadat ik de auto eerst heb beoordeeld in het echt, als dat verder bevalt en hem echt overweeg te nemen is dit wel goed om nog even als laatste check uit te voeren.

Is er verder nog iemand die mijn vragen kan beantwoorden wat betreft tips bij het kopen, zwakke plekken etc.?


martynnn

Bedankt!  !-!
Ik was al op zoek naar zoiets, maar had het tot dusver nog niet kunnen vinden.
Neem deze puntjes zeker mee, en verder maar hopen dat de auto nog een beetje degelijk is bij het kijken!  :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev