Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics deel 28

Gestart door Robin, 18 september 2009, 09:39:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

Jep, alles nu in één keer aanpakken.  Y

Nieuwe zuigers, sterkere drijfstangen, andere nokkenassen, andere kop (van clio en daarna bewerkt met de meganekleppen), etc etc.

Duurt me alleen wel iets te lang allemaal..
Maarja, dat ben je wel weer vergeten als je er weer in rijden kunt.

Marius.

Al enig idee hoeveel meer vermogen je zometeen hebt?
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Dirk Kuipers

:neen:
Geen idee.. Misschien gaat het eerst wel helemaal niet lukken aangezien ik nu een supercharger heb gepakt voor een grote amerikaan (tot 5L motor). Misschien is het wel teveel van het goede.. Of misschien is hij wel helemaal niet geschikt om altijd maar hoog in de toeren te blazen...
Ik kon hem voor 10-15% van de nieuwprijs kopen terwijl hij nog wel nieuw is dus heb deze zonder er nog onderzoek naar te doen gekocht..
Alleen in hoeverre kunt je daar onderzoek naar doen... is misschien ook een kwestie van gewoon proberen...

Maarja, eerst de motor zelf maar eens in elkaar, dan maar eens stoeien met de SC.

Marius.

Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Dirk Kuipers

Die andere compressor zat op zijn max... Daarom ben ik een grotere gaan zoeken..
Je kunt aan de hand van het aantal toeren dat een compressor maakt kijken hoeveel druk hij geeft. Door te "spelen" met de poelie op de compressor (groter of kleiner) kun je het toerental veranderen. Die vorige compressor kon maximaal 15.000 toeren maken, dus dat was een verhouding van 2 tot 1 t.o.v. de krukaspoelie (ongeveer).

Die vorige compressor was een eaton 45, je hebt ook nog een 63 en daarna komt volgens mij de 90 die ik nu heb.
Aangezien ik met de 45 maar 0,2 bar pompte in mijn motor verwacht ik dat ik met de 63 niet hoger dan 1 bar uitkom.
Ik wil eigenlijk wel naar 1,3 a 1,5 bar..

De vorige SC was meer bedoelt voor kleinere motoren.. Hoe kleiner de motor, des te minder lucht gaat erin en des te kleiner de SC moet zijn om druk op te bouwen.
Als ik de oude kon houden graag, want al hetwerk met de steunen was ook al klaar. Maar hij is simpelweg te klein voor mijn motor om serieus veel lucht erin te pompen.

We zullen zien! :)
De SC die ik nu heb is in ieder geval wel veel nieuwer (qua productiejaar) en dus ook veel efficienter. Dus dat zal ook ngo meewegen waardoor hij ook nog wel eens tegroot kan zijn..

Jan van Heteren

Ben zeer benieuwd Dirk...al die nieuwe spullen zien er wel geweldig uit!
Petje af dat je dit zo aandurfd en nog steeds doorgaat na de tegenslagen die je al gehad hebt
Meganomaniac

matthew

Citaat van: Jan op 10 november 2009, 19:34:04
Ben zeer benieuwd Dirk...al die nieuwe spullen zien er wel geweldig uit!
Petje af dat je dit zo aandurfd en nog steeds doorgaat na de tegenslagen die je al gehad hebt

Zo denk ik er ook over Dirk,ik had de moet allang opgegeven.

Mele


Benjamin Renon

Oeww das zonde Koen. Voor de rest alles goed? Succes met de afhandeling.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Dirk Kuipers

Oef, dat is zonder zeg Koen.. Succes met de afhandeling! Hoop dat je er nog iets kunt uitslepen!

lúk

minder koen. zo zag mijn coupe de'r ook uit na de aanrijding en werd finacheel totalos verklaart ;)
ik was op dat moment blij want heb nog 6000 euro opgestreken :P maar ik was alrisk verzekert weet niet hoe jij verzekert bent. hoopt beste voor je ;)

Tim

Balen Koen, succes met de afhandeling....
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Rick Santbergen

Balen Koen :(

Ga er vanuit dat je all-risk verzekerd ben als ik je post lees? Hoop dat verder alles goed is.
Schade ziet er inderdaad niet goed uit, en ben bang dat je kan rekenen op financieel total loss.

Heel veel succes ermee!


(ps. welke bocht is het eigenlijk gebeurt?)

Stefan

Da's niet zo mooi Koen.. ;(

Wat betreft betalen is natuurlijk afhankelijk van wie de schuldige is.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Colin

Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev