Advertenties


Diameter van een sportstuur??? hoe en de wat!!

Gestart door ppveenstra, 17 februari 2005, 18:35:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Ferdi

ik heb dus wel vaker het gevoel dat ik zwaarder draai...  :-\ en vaker? ik dacht het niet....  ;)

rombartus

het ligt erook aan hoeveel verschil er in je sportstuur zit t.o.v het originele stuur.
bij een kleinere sportstuur heb je inieder geval meer reactietijd nodig kwa sturen.
let maar eens op bij een moment dat je ineens voor iets moet uitwijken.(hoop niet dat het gebeurd).

EyesOnly

Citaat van: Bart op 18 februari 2005, 10:52:00
Citaat van: ppveenstra op 18 februari 2005, 10:19:32
hoe kleiner het stuur is hoe zwaarder draaien heb ik eens gehoord?? of vaker draaien ofzz..

zwaarder draaien zal het niet worden,maar idd wel vaker
Ehm nee andersom natuurlijk !
Zwaarder maar niet vaker

Rosetec

Lijkt me toch wel dat je meer moet draaien om dezelfde reactie van de auto te krijgen. De wenteling van de stuuras zal hetzelfde blijven, maar je zit sneller met je armen in de knoop, dus zal je meer moeten draaien. Hoe groter het stuurwiel, hoe minder moeite het kost om een grote stuurbeweging te krijgen. En andersom natuurlijk ook en dat is hier het geval.

Michel Veltman

stuurt wel iets zwaarder, dat is althans mij beleving met een 320mm stuur wat ik persoonlijk wel prettiger vind :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

ids

Citaat van: Rosetec op 18 februari 2005, 14:53:19
Lijkt me toch wel dat je meer moet draaien om dezelfde reactie van de auto te krijgen. De wenteling van de stuuras zal hetzelfde blijven, maar je zit sneller met je armen in de knoop, dus zal je meer moeten draaien. Hoe groter het stuurwiel, hoe minder moeite het kost om een grote stuurbeweging te krijgen. En andersom natuurlijk ook en dat is hier het geval.


Volgens mij zou het nooooit kunnen dat je meer moet draaien er verander nl. niks aan de graad dat je je naaf draait! een kwartslag je stuur draaien zal bij elke grote van een stuur een kwartslag op de naaf blijven:)

Zwaarder zou het in theorie ten alle tijden moeten gaan want met een kleiner stuur verander je de langte van je hand tot het middelste punt van het stuur. Voor de natuurkundigen? kracht X arm?? ?Hiermee verander je dus de hefboom.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev