Advertenties


Dashboard verwijderen

Gestart door Rikkosss, 12 september 2009, 19:43:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rikkosss

Heej,

Ik wou me dashboard binnekort gaan spuiten dus die moet er dan uit.. ( Heb een megané 5 deurs, geen coupé)
Heb op de mainsite de instructies opgevolgt, dus speaker kapje los gehaald, torx schroefjes los gedraait, maa veder krijg ik der echt geen beweging in om het los te krijgen. Zijn der nog andere tips om het voor elkaar te krijgen.

Groetjes Rik

Alex Verloop

wil je alleen het bovenste deel v/h dashboard loshalen? Of het gehele grijze (onder) gedeelte ook?

Bovenste gedeelte;
torx loshalen bij de speakers en dan voorzichtig vanaf de voorkant omhoog wrikken (zit met een kliksysteem)

Onderste gedeelte;
- Zit aan weerskanten met 2 bouten vast (2 onderaan achter een kapje, 2 bovenaan; kan je zien als het bovenste deel eraf is)
- In het midden (achter verwarming etc) met nog wat boutjes.

Zorg er wel voor dat je kabelboom alvast vrij ligt, en onthoud goed waar welke aansluitingen zaten ;)

Succes

Rikkosss

Citaat van: Alex op 12 september 2009, 20:46:22
wil je alleen het bovenste deel v/h dashboard loshalen? Of het gehele grijze (onder) gedeelte ook?

Bovenste gedeelte;
torx loshalen bij de speakers en dan voorzichtig vanaf de voorkant omhoog wrikken (zit met een kliksysteem)

Onderste gedeelte;
- Zit aan weerskanten met 2 bouten vast (2 onderaan achter een kapje, 2 bovenaan; kan je zien als het bovenste deel eraf is)
- In het midden (achter verwarming etc) met nog wat boutjes.

Zorg er wel voor dat je kabelboom alvast vrij ligt, en onthoud goed waar welke aansluitingen zaten ;)

Succes

Owkeej, danku gaat ik morge is proberen. De midden conslole enso heb ik der alwel uitgekregen...

Alex Verloop

Als je het onderste deel eruit gaat halen (wat ik zo snel even begrijp), moet je wel even wrikken denk ik. Vooral zorgen dat je alles los hebt gehaald; kabels etc. Anders trek je straks wat kapot en dat heb je liever niet  8)7.

Alvast succes.

(klein PS-je; als je het onderste deel wilt spuiten, kan je het m.i. het beste alles laten zitten, goed afplakken, en in de wagen alles spuiten. Maargoed... tis maar een kleine PS. Daarbij... vooral Goed, maar dan ook echt, goed ontvetten en eerst plastic primer!

Rikkosss

#4
Heej, ik wil binnekort beginne met het spuiten en bekleden van me interieur maat nu heb ik nog even een oaar vraagjes...

1. Past een dashboard van een Megané coupe PH1 ook in mijn 5drs PH1?
2. Hoe verwijder ik het harde plastic stuk naast me voorruit?
3. Hoe verwijder ik die hard plastic stukken onder de deur aan de binnekant?
4. Hoe verwijder ik stof wat op m'n hemeltje zit, en hoe krijg ik er het mooist weer nieuwe op?
5. Mijn bovenkant van me dashboard is van dat zachte spul, is dat goed te spuiten? En hoe pak ik dat aan?
6. Als ik een maal alles er uit heb (Incl midden console) , moet ik dan nog gaan schuren? want lees overal dat het niet moet en dan weer ergens dat het wel moet???


Dat waren ze :P, hoop dat jullie kunne helpen

Groetjes

djo231

#5
Wat een lijst Haha, op 3, 5 en 6 kan ik wel antwoord geven. 3: ga eens wat verder door je knieën en je ziet vanzelf dat er torx zit iig bij mij. 5: ja dat is te doen, heb het zelf ook gehad en persoonlijk zou ik geen wit kiezen uit ervaring. 6: mij is geleerd, alles wat je wil spuiten is dus schuren. Anders heeft de primer weinig effect. Hoop dat ik je een beetje geholpen heb. Succes verder :)

Rikkosss

Citaat van: djo231 op 22 september 2009, 19:42:17
Wat een lijst Haha, op 3, 5 en kan ik wel antwoord geven. 3: ga eens wat verder door je knieën en je ziet vanzelf dat er torx zit iig bij mij. 5: ja dat is te doen, heb het zelf ook gehad en persoonlijk zal ik geen zit kiezen uit ervaring. 6: mij is geleerd, alles wat je wil spuiten is dus schuren. Anders heeft de primer weinig effect. Hoop dat ik je een beetje geholpen heb. Succes verder :)

BEdankt iedergaval voor de reactie :)...
Gaat het morge is even kijken of ik het allemaal los krijg...

djo231

Had jij niet al een topic hierover? Ik denk het wel, want je naam staat op dezelfde pagina als de deze, vind ik niet erg maar viel me op :)

Stefan

Inderdaad 2 topics van dezelfde persoon en van dezelfde aard.
Dus samengevoegd.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dirk Kuipers

Hey Rikkosss, wat voor hard stuk plastic naast je voorruit bedoel je? Foto's zeggen veel meer dan woorden..
Bedoel je die stijlen die daar lopen? Die zitten met een kliksysteem vast. Kun je in principe gewoon los trekken.
De bovenkant van je dashboard is prima te spuiten.. Tenminste, dat vind ik.. Je komt er verder toch nooit aan, dus veel heeft dat stuk niet te voorduren. Ik heb het ontvet en gespoten.

Rikkosss

Citaat van: Dirk Kuipers op 23 september 2009, 10:35:12
Hey Rikkosss, wat voor hard stuk plastic naast je voorruit bedoel je? Foto's zeggen veel meer dan woorden..
Bedoel je die stijlen die daar lopen? Die zitten met een kliksysteem vast. Kun je in principe gewoon los trekken.
De bovenkant van je dashboard is prima te spuiten.. Tenminste, dat vind ik.. Je komt er verder toch nooit aan, dus veel heeft dat stuk niet te voorduren. Ik heb het ontvet en gespoten.

Idd de stijlen,owkeej bedankt....

Yordi

Mijn megane 2 liter heeft last van een lekkende kachel, dus ook ik heb het dashboard volledig gedemonteerd.

Nu is het dashboard volledig los en zit daar achter een zwarte doos waar de lucht door naar binnen getransporteerd wordt. In deze zwarte doos zit ook de kachel. Ik krijg deze doos echter met geen mogelijkheid los. Nergens kan ik schroefjes bekennen, ook niet achter het hitte schild in het motorruim. Enige wat mij opvalt is een zwarte beugel aan de bovenkant (omhult door schuim). Maar hier kom ik niet verder mee.

Heeft iemand een idee hoe ik dit los kan krijgen zodat ik de kachel kan vervangen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!



subzero

Is dit hetzelfde als in jouw auto? klik (hoofdstuk 61 - radiator)

Yordi

Ja dat is precies hetzelfde.

Yordi

Subzero,

Ik heb het document wat je doorlinkt volledig doorgenomen, alles wat hun beschrijven heb ik gedaan. Die 2 schroefjes en de bout vooraan waren al los, ik kan het luchtverdeelhuis wel naar boven/beneden bewegen voor een klein gedeelte, echter krijg ik hem nog altijd niet los.

Er staat in dat document dat je de 4 klikpinnetjes van de kachel radiator los moet halen om vervolgens de radiator eruit te kunnen schuiven. Dit lukt bij mij helaas niet omdat daar de stuuras in de weg zit.

Enig idee wat ik over het hoofd zie?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev